Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Forskjellen på instagram og snapchat

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-15, 15:26   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Vår skole og foreldregruppe er på hugget i fht sosiale medier. Jeg har selv screenshottet fosøk på mobbing og sendt bildene til skolen. Foreldregruppen er blitt gjort kjent med dette.

Jeg tror at sosiale medier kan være inkluderende også. Vår 12-åring har kontakt med mange på andre kanter av byen og landet gjennom instagram, de følger hverandre og hverandres liv, de sender hverandre hyggelige meldinger og jeg tenker at dersom man ikke er helt med i gjengen der man er, så kan man lære seg å søke på noen #ord man er #opptatt av, og vips har man fått noen nye venner, kanskje. Jeg gjør det selv, søker på #blomsternavn eller #interesse og plutselig er jeg dypt engasjert i en blomstergal dame i Sveriges liv, der hun blant alle blomster og frøpakker fikk nummer tre så altfor tidlig og jeg sender små varme hjerter til Sverige hver gang jeg jeg ser bilde av den lille smørpakken med øreklokker og sonder. Og jeg vet at mammaen i Sverige blir glad for det. Det gjør meg litt glad også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:29   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg likte ikke Snapchat, men jeg er veldig glad i Instagram. Og jeg ser absolutt verdien i å lære barna å bruke sosiale medier på en god måte, og det tror jeg er vanskelig uten å ta steget ut der selv.

Samme her. Jeg hatet hvert sekund på Snapchat før jeg slettet det i sinne, folk sendte jo 100 bilder i minuttet omtrent. Jeg kom til et punkt der jeg ikke engang gadd å åpne dem for det var så mange. Så jeg bare slettet hele appen. Folk tar jo helt av.
Instagram er gøy. Jeg er der, med bloggnavnet. Min datter på elleve er også der, men det er veldig uskyldige greier.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:31   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Jeg bruker snapp som tenåringene. I steden for sms.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:33   #64
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg bruker snapp som tenåringene. I steden for sms.

Kan jeg spørre hvorfor?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:38   #65
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sånn er det jo. Selvsagt skal ingen konsekvent stenges ute og aldri få oppmerksomhet, men det er helt normalt at noen bilder/innlegg/whatever får mer oppmerksomhet/likes/kommentarer enn andre. Det er noe med å lære at det er litt av greia med sosiale medier, og det kan også være nyttig å lære noe om hva som er interessant for andre, og hva som ikke er. Jeg ser ingen som helst vits i at alt får like mange likes, og sosiale medier er også en form for kommunikasjon der man bør lære "språket".

Hilsen Følger Ikke Folk Som Legger Ut Fem Nesten Like Bilder Etterhverandre Av Noe Helt Trivielt.

Blant voksne er det nok det, men i 10-11-12 års alderen liker noen "alt", mens noen er nøye på hvem de trykker liker på.

Men selvsagt vet de at de er "upopulære" fra før. Så jeg tviler på at de forventer enorme mengder med likes og følgere.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:39   #66
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Samme her. Jeg hatet hvert sekund på Snapchat før jeg slettet det i sinne, folk sendte jo 100 bilder i minuttet omtrent. Jeg kom til et punkt der jeg ikke engang gadd å åpne dem for det var så mange. Så jeg bare slettet hele appen. Folk tar jo helt av.
Instagram er gøy. Jeg er der, med bloggnavnet. Min datter på elleve er også der, men det er veldig uskyldige greier.

Jeg synest også snap er travelt til tider. Noen sender altfor mye per dag. Og av hva som helst. Det er ikke snakk om beskjeder.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:41   #67
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Blant voksne er det nok det, men i 10-11-12 års alderen liker noen "alt", mens noen er nøye på hvem de trykker liker på.

Og hvordan skiller det seg fra hvordan voksne trykker "liker"..? Det er jo akkurat likt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:43   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kan jeg spørre hvorfor?

Det er kun med et par venninner jeg bruker det slik. Og til småsludring. Rett og slett fordi jeg liker det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:44   #69
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Jeg trykker liker på det jeg liker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:44   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det er kun med et par venninner jeg bruker det slik. Og til småsludring. Rett og slett fordi jeg liker det.

Ah, ok. Lurte på om det hadde noen fordeler sånn ellers.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:45   #71
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg trykker liker på det jeg liker.

Jeg også, men jeg har definitivt noen som trykker liker på alt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:48   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Jeg skjønner at jeg er helt på bærtur når det kommer til Snapchat. Sender man ikke bilder? Hvordan får man skravlet da?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:49   #73
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner at jeg er helt på bærtur når det kommer til Snapchat. Sender man ikke bilder? Hvordan får man skravlet da?

Man skriver feks. beskjeder på bildene man sender. Som et grimasetryne med "bli med på kino i dag?" eller lignende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:51   #74
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Snap har vel også chattefunksjon nå.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:51   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Men det blir jo dobbelt så mye jobb. Både ta bilde og skrive.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:55   #76
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og hvordan skiller det seg fra hvordan voksne trykker "liker"..? Det er jo akkurat likt.

Jeg tenker at voksne kan trykke liker på et bilde fordi de liker bilde, ikke fordi det er den mest populære som legger den ut.

(jeg er på jobb, ikke sikkert jeg får med meg alle nyansene i tråden her. Går fort i svingene. )

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:57   #77
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men det blir jo dobbelt så mye jobb. Både ta bilde og skrive.

Men hele prosessen er veldig integrert må sies.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:01   #78
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Jeg regga meg på Snap i dag for å finne ut hva dette går ut på som bruker, og det er jo veldig, eh, spesielt? Litt usikker på hvorfor dette appellerer til voksne mennesker?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:22   #79
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg regga meg på Snap i dag for å finne ut hva dette går ut på som bruker, og det er jo veldig, eh, spesielt? Litt usikker på hvorfor dette appellerer til voksne mennesker?

Ja, jeg har som sagt ikke forstått det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:37   #80
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskjellen på instagram og snapchat

Hva er forskjellen på å logge seg inn via google og facebook sånn i praksis?

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no