Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 19:56   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det opplest og vedtatt at det er farlig å lade om natta?

På linje med vaskemaskin eller tørketrommel, trodde jeg?

Men folk gjør jo det også.

Jeg slår ikke av wifi eller mobildata om natta, og lader heller ikke om natta (men det hender jeg gir den en boost på kvelden for at den skal holde gjennom natta, jeg bruker den som klokke når jeg våkner av ungene for å finne ut om det er veldig natt når de kommer eller egentlig snart morgen så bare kom og kos. Og som vekkerklokke. Så jeg vil ikke at den skal dø mens jeg sover)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 20:07   #62
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Flere ladere har jo tatt fyr. Jeg er ikke veldig forsiktig. Men prøver å unngå det.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 20:40   #63
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Uoriginale ladere har tatt fyr, stemmer ikke det?

Jeg lader om natta, og lar fonen ligge på madrassen og registrere søvnen min.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 20:45   #64
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Med dagens mobilbruk og tid et batteri tappes fra 100-0%, så synes jeg det er rart at man får til å ikke måtte lade på natten.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 21:55   #65
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Vi hadde besøk av en brannmann på jobben, han mente lading om natten var helt greit, men ikke la telefonen ligge i senga/oppå en haug med klær/etc. Samme med laptop, helt greit at den står på og lader, men ikke på sofaen.

Jeg lader om natten, og skrur aldri av noe som helst med mindre jeg er i utlandet. Do not disturb kommer på automatisk om kvelden, så det piper ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 21:55   #66
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Lader på kontoret på dagtid.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 22:12   #67
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Med dagens mobilbruk og tid et batteri tappes fra 100-0%, så synes jeg det er rart at man får til å ikke måtte lade på natten.

Kanskje fordi vi skrur av wifi og 3g når det ikke brukes.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 22:23   #68
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kanskje fordi vi skrur av wifi og 3g når det ikke brukes.

Ja, det hjelper jo bra på

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 23:46   #69
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det opplest og vedtatt at det er farlig å lade om natta?

Nei! Men alt elektrisk som står i kontakten (......) kan i teorien klikke og ta fyr. Mao mye rart i huset. Lader og sover videre...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 07:59   #70
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Eg ladar om natta, men skrur altså av både wifi og 3G
Grunnen til at eg skrur av wifi/datatrafikk er i hovudsak at eg ikkje vil ha e-postar og facebook-varsel og sånne ting midt på natta.
Eg har på lyd på telefonen sidan eg har ei mor som er alvorlig sjuk. Greit å vere tilgjengelig. Men dersom eg samtidig har wifi på renner det inn med lydar heile natta pluss at det kjem eit irriterande blått blinkelys på telefonen kvar gang eg får varsel om ny e-post eller facebook-melding. Eller om tilgjengelige app-oppdateringar. Så då har eg funne ut at den enklaste løysinga er å skru av wifi.

Men når det er sagt er eg ikkje heilt komfortabel med å lade om natta. Eg kjenner nokon som har opplevd at laderen tok fyr, og det var ein original lader. Hugsar ikkje merket. Det skjedde heldigvis på dagtid, så brannen blei oppdaga med ein gang. Eg har av og til kjent at laderen på min telefon har blitt veldig varm. Det samme med iPad'en som eg også ladar om natta av og til. Ikkje bra!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 08:18   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Jeg har ingen lydvarsler på annet enn melding/telefonsamtale og snur skjermen ned om natta. Null lys og jeg får Snap eller likes.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 09:36   #72
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg ladar om natta, men skrur altså av både wifi og 3G
Grunnen til at eg skrur av wifi/datatrafikk er i hovudsak at eg ikkje vil ha e-postar og facebook-varsel og sånne ting midt på natta.
Eg har på lyd på telefonen sidan eg har ei mor som er alvorlig sjuk. Greit å vere tilgjengelig.

På iphone kan man fortsatt få telefonsamtaler selvom man har på Do not disturb. Så da trenger man ikke skru av. Jeg har valgt at jeg får samtaler fra de som ligger som favourites, pluss hvis noen ringer flere ganger på rad. Vil tro det finnes noe tilsvarende til andre telefoner?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 10:15   #73
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

På iphone kan man fortsatt få telefonsamtaler selvom man har på Do not disturb. Så da trenger man ikke skru av. Jeg har valgt at jeg får samtaler fra de som ligger som favourites, pluss hvis noen ringer flere ganger på rad. Vil tro det finnes noe tilsvarende til andre telefoner?

Sikkert. Eg har Sony Experia, men har ikkje gidda å sette meg inn i det. Det er jo fryktelig enkelt å trykke på den wifi-knappen på home-skjermen og la lyden vere på ellers. Då våknar eg av innkommande samtalar og SMS (som er det eg vil), men får ingen andre varsler. Eg ser ikkje heilt behovet for å gjere noko anna når eg har ei eit-trykks-løsning som virkar. Alle e-postar og varsel poppar jo opp når eg skrur på wifi igjen neste morgon.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 17:53   #74
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Jeg skrur av lyden om natta og har skjermen ned.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 21:53   #75
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Jeg skrur ikke av lyden, mobilen er stille av seg selv. Jeg slår ikke av wifi eller mobilnett. Og jeg lader ikke på natta, jeg lader på kontoret og altså på kvelden før jeg legger meg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-14, 22:40   #76
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Gerbera, bare tenkte på dette i kveld;
har du tvilling-sim? Eller data-sim knyttet til abonnementet? Det har jeg, og oppdaget i sommer at mine 10GB var slukt på 3 dager takket være en liten fyr som hadde slått av trådløst nett og surfet på 3g med ipaden.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 23:57   #77
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Gerbera, bare tenkte på dette i kveld;
har du tvilling-sim? Eller data-sim knyttet til abonnementet? Det har jeg, og oppdaget i sommer at mine 10GB var slukt på 3 dager takket være en liten fyr som hadde slått av trådløst nett og surfet på 3g med ipaden.

Ingen tvilling-sim, og ingen data-sim. Men takk for tips!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no