Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-14, 14:40   #41
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Eneste gangen jeg skrur av datatrafikk er når jeg er i utlandet.

For meg er det det samme som å skru av tv når jeg går og legger meg eller skru av bilen når jeg ikke skal kjøre - en selvfølge.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 15:14   #42
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Eg har Sony xperia Z1 og eg har faktisk berre unntaksvis datatrafikk på. Eg har veldig lite datatrafikk inkludert i abonnementet mitt, så eg skrur det berre på dersom eg ikkje er i nærleiken av gratis wifi og treng å få sjekka e-posten min eller finne eit telefonnummer på 1881.no. Eller dersom eg skal sende ein MMS til nokon.
Wifi skrur eg av når eg legg meg om kvelden, så då er både mobil datatrafikk og wifi av.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 16:18   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Det som trekker mest hos meg er IG. Nesten ti ganger mer en neste program.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 22:01   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Sånn egentlig så aner du ikke, du bare synser og tror?

Nei, det VAR sånn da jeg skulle ha meg telefon, og det jeg mente var at enda har ingen fortalt meg at dette er bedre, men det VAR jo sånn, og det ER sånn på mange av de iphonene folk rundt meg har.

Jeg har dog aldri hatt annet enn android etter at jeg fikk smarttelefon, så jeg "synser og tror" jeg ikke ville ha en annen etter å ha prøvd litt med dem. Men altså, jeg har ikke prøvd de nyeste.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 22:05   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg ser jo databruk på telefonen, og de forskjellige appene når det skjer, men når jeg sjekker Telenor sin oversikt over min forbrukte datatrafikk, som jeg først får oversikt over 2 døgn etter, så viser jo det helt andre tall og forbruk enn det appene viser for samme tidsrom.

Eneste programmet som står med bakgrunnsoppdatering er RunKeeper, da det programmet ikke vil virke uten. Nå er det litt interessant å finne ut HVA/HVEM som tapper mobildata, skru av mobildata vil jo ikke fjerne det problemet, det vil jo bare dukke opp igjen når jeg skrur på mobildata igjen. Sitter og venter i spenning på oversikten fra da jeg slettet alt. Jeg har den tilgjengelig på telefonen, som sagt, men hva atelenor har registrert i samme tidsrom blir jo det store spørsmålet.


Ahh, så telefonen viser ikke det "reelle" i følge telenor? Da er det jo DET som er problemet med å finne ut av hva som skaper problemet.

Og ja, slå det av ville jo ikke løse poblemet.

Jeg har forøvrig på wifi og mobildata mer eller mindre 24/7, jeg har 1 gb inkludert og kommer aldri opp i det. min driver ikke og lever sitt eget liv på natta egentlig. Den kobler ut nett av seg selv når den har vært i dvale så og så lenge, og forstyrrer meg inne med epost som kommer på natta, de kommer i en bulk på morgenen, eller når jeg sånn i 5-tida "vekker" telefonen for å sjekke hva klokka er. Det må jo være noe som suger ekstremt unormalt mye, utover vanlig "lever sitt eget liv", når du kommer opp i sånne mengder, så rart at ikke telenor kan hjelpe deg med noe som helst.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 22:06   #46
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det som trekker mest hos meg er IG. Nesten ti ganger mer en neste program.

Jøss. Er det fordi du legger ut mye da, eller?

Det eneste jeg savner fra pre-iPhone tiden er at det gikk an å slette logger på apper. Det frigjorde jo mye plass, men det går jo ikke an nå annet en at man må slette hele appen for så å re-installere.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 22:58   #47
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Det går an på Samsung. og man kan flytte apper til minnekortet.

Snapchat trekker mye her.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 23:17   #48
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Det går an på Samsung. og man kan flytte apper til minnekortet.

Det kan man ikke gjøre nå lengre. Men man kan flytte andre filer (foto, lydfiler etc) til minnekortet.

Jeg skrur for øvrig heller aldri av 3g, med mindre jeg er i utlandet. Har ikke problem med at det trekkes mye på nattestid da, selv om jeg har oppdateringer av podcaster og annet satt til å automatisk kjøre på natten.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 23:20   #49
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Det kan man ikke gjøre nå lengre. Men man kan flytte andre filer (foto, lydfiler etc) til minnekortet.

Jeg skrur for øvrig heller aldri av 3g, med mindre jeg er i utlandet. Har ikke problem med at det trekkes mye på nattestid da, selv om jeg har oppdateringer av podcaster og annet satt til å automatisk kjøre på natten.

Jeg gjorde det nettopp. Jeg har en S3 da.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 01:20   #50
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg har problemer med å forstå at Telenor kan si at de ikke kan si hva det er som gjør det?

Teleoperatør kan ikke uten videre gå inn å få sjekket det, det er også en mer omfattende jobb og ikke noe kundeservice kan gjøre. Hverken når det gjelder samtale, sms eller hva man bruker data til.
Det er Post- og teletilsynet som avgjør om det skal gi fritak fra hovedregelen om at elektronisk kommunikasjon er underlagt taushetsplikt. Politiet kan få tillatelse til å hente ut informasjon innenfor et avgrenset tid. Det må veies opp mot personvern, og det gis som regel disp kun i alvorlige kriminalsaker.

Skal du detaljovervåke dette må du gjøre det selv.

Jeg tror ikke alltid at operatør kan se datatrafikken i sanntid, denne infoen sendes vel gjennom flere ledd, og det kan jo da være lagg. Uten at jeg er skråsikker. Skal man se absolutt sanntid på bruk må man ha en app på selve telefonen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 04:59   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

For meg er det det samme som å skru av tv når jeg går og legger meg eller skru av bilen når jeg ikke skal kjøre - en selvfølge.

Men hvorfor?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 10:19   #52
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jøss. Er det fordi du legger ut mye da, eller?
.

Seff. Selfies hele tida.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:43   #53
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Skru av wifi og mobildata!? Hvorfor det da? Trodde alle hadde mobilen på lading om natta uansett?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:45   #54
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Jeg skrur det av om natten. Jeg vil ikke ha varsler, jeg vil ikke lade så mye om natten egentlig heller, og jeg skrur det av for å unnngå stråling hehe. Selv om det er paranoisk.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:47   #55
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Seff. Selfies hele tida.

Det var ment som et genuint spørsmål da jeg ble nysgjerrig på om Instagram faktisk bruker mer data en f.eks Facebook.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 12:51   #56
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det var ment som et genuint spørsmål da jeg ble nysgjerrig på om Instagram faktisk bruker mer data en f.eks Facebook.

I følge min telefon, ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 17:24   #57
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Skru av wifi og mobildata!? Hvorfor det da? Trodde alle hadde mobilen på lading om natta uansett?

Nei, jeg har et vennepar som mistet huset i brann pga en lader, og det er advart mot å lade på natten flere ganger, så de gangene jeg gjør det er det i nødstilfeller og med hjertet litt i halsen.

Jeg synes bare det er en selvfølge å skru av ting jeg ikke bruker.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 18:54   #58
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Pussig at flere har så klare oppfatninger om hva ALLE gjør. Jeg verken skrur av wifi/3G eller lader om natten og det går fint med meg. Trodde alle gjorde det samme.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 19:13   #59
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Pussig at flere har så klare oppfatninger om hva ALLE gjør. Jeg verken skrur av wifi/3G eller lader om natten og det går fint med meg. Trodde alle gjorde det samme.

Ikke sant?

For meg er tanken å slå av wifi om natta på telefonen like fjern som om jeg skulle slå av wifi på andre enheter. Noe jeg selvsagt ikke gjør og ikke trodde noen andre gjorde heller.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 19:31   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvem tapper datatrafikk på iphonen min?

Er det opplest og vedtatt at det er farlig å lade om natta?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no