Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

[Dumt spørsmål]

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-12, 23:13   #21
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Er dere miljøbevisste, vasker dere for hånd. Og da er det ingen problemer med skiboksen på taket.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 23:19   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Er dere miljøbevisste, vasker dere for hånd. Og da er det ingen problemer med skiboksen på taket.

Ikke bare miljøbevisst, men glad i bilen også

Vi har to biler. Den ene er vasket endel i maskin før vi fikk den, og den andre har aldri vært i maskin. Stor forskjell på lakken på de to bilene. Den som har vært i maskin har tydelige spor etter børstene. Ikke noe som vises sånn umiddelbart, men det er der.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 07:07   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Miljøet må vike når bilen står gateparkert en halv kilometer unna og bøtter med vann må bæres ned fra fjerde etasje. Det er ikke alle som bor i enebolig med egen parkeringsplass.

Vi pleier riktignok å få bilen vasket av det lokale bilvaskeriet, så det blir gjort for hånd, men ikke av oss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 08:14   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Smale parkeringshus kan jeg til en viss grad skjønne. Men høye? Hvorfor er de nifse?

For da må man kjøre så mange, smale svinger oppover og nedover.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 08:56   #25
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Miljøet må vike når bilen står gateparkert en halv kilometer unna og bøtter med vann må bæres ned fra fjerde etasje. Det er ikke alle som bor i enebolig med egen parkeringsplass.

Ganske mange bensinstasjoner har vel sånn selv-vaskeplass? (Ikke at jeg har brukt det noe, for min del må miljøet vike for latskapen.)

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 10:42   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ganske mange bensinstasjoner har vel sånn selv-vaskeplass? (Ikke at jeg har brukt det noe, for min del må miljøet vike for latskapen.)

Det er faktisk dyrere enn mange av stedene de vasker for deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 10:55   #27
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er faktisk dyrere enn mange av stedene de vasker for deg.

På vinteren når vi ikke gidder ta ut høytrykkspyleren her hjemme, så bruker vi en stasjon som har høytrykkspyler i hallen. Ved en rask vask med såpe, så koster det omtrent 50 kr. Alt etter hvor kjapp man er med spyleren.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 10:58   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

På vinteren når vi ikke gidder ta ut høytrykkspyleren her hjemme, så bruker vi en stasjon som har høytrykkspyler i hallen. Ved en rask vask med såpe, så koster det omtrent 50 kr. Alt etter hvor kjapp man er med spyleren.

Hvis jeg skal vaske bilen om vinteren vil jeg at den skal tørkes også. I tillegg syns jeg det er greit å få den støvsugd. Innvendig og utvendig vask for 200 betaler jeg gladelig for å slippe å gjøre det selv. Så ja, det er en god dose latskap med i bildet her også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:17   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis jeg skal vaske bilen om vinteren vil jeg at den skal tørkes også. I tillegg syns jeg det er greit å få den støvsugd. Innvendig og utvendig vask for 200 betaler jeg gladelig for å slippe å gjøre det selv. Så ja, det er en god dose latskap med i bildet her også.

Med de prisene så betaler de umulig skatt, har jeg tenkt.

Så man er muligens miljøvennlig, men ikke særlig etisk.

Det er mannen vår som vasker bilen vår. Det gjør han for hånd på sånn "vaske selv"-hall. Vi er altså både miljøvennlige og etiske. : perkfet:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:19   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Med de prisene så betaler de umulig skatt, har jeg tenkt.

Jeg vil tro de holdes under serdeles tight oppsikt,, så det etiske er jeg ikke bekymret for før det evt. blir oppdaget at de driver ulovlig. Det kjøres raid mot sånne vaskehaller ganske ofte, og de useriøse blir luket ut. Når man vasker biler etter samlebåndmetoden går det raskt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 11:20   #31
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Jeg er gniten og vasker stort sett selv, men jeg vasker ganske sjelden.

Ellers er det faktisk ganske morsomt i sånn automatvask. Bare ikke der hvor du må rygge ut igjen etterpå, når det dugger litt inne og det står kø utenfor. :skrekk: Jeg har funnet et sted der jeg kan gjøre fremover ut og vasker bare der.

Og smale parkeringshus er skrekkelige. Parker aldri i parkeringshuset i Rosenkrantzgate i Bergen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 14:32   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Og smale parkeringshus er skrekkelige. Parker aldri i parkeringshuset i Rosenkrantzgate i Bergen.

Ja, det er nettopp det jeg tenker på. Mange mange mange etasjer med spiralkjøring, ikke noe separat felt for inn- og ut-kjøring, knapt plass til å snu. Grusomt. Og så er jeg liten og når jeg sitter i en lav bil på vei oppover, så ser jeg ingenting.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 15:25   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Hm, jenter - dere trenger å øve! Rundt og rundt i parkeringshus. Sjekk hvor nært dere kan kjøre uten å være borti noe. Kjør helt til du tror du er hårsbredd unna, gå ut og se at det er minst en halvmeter klaring. Rygg med speil. Rygg enda mere. Kjør, kjør, kjør!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:23   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Du har helt rett, -ea! Jeg lukeryggeparkerer i bhg og lukeryggeparkerer i bratt bakke hjemme, og i begynnelsen trodde jeg at nå! Nå har jeg 1 cm igjen før naboens bil/fjellveggen/gjerdet. Også var det en meter.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:46   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Jeg er jo så gammel at min første bil hadde diger støtfanger av gummi, så det var bare å kjøre helt til den stoppa mot hindringene. Lærte å beregne størrelsen på bilen da, kan man si...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:49   #36
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er jo så gammel at min første bil hadde diger støtfanger av gummi, så det var bare å kjøre helt til den stoppa mot hindringene. Lærte å beregne størrelsen på bilen da, kan man si...

Volvo 240?

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:51   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Saab 99.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 18:30   #38
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Saab 99.

God bil!
Har akkurat kjøpt en, uten fangere.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 21:47   #39
Olivia81
Aktiv
 
Olivia81 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 150
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er sånn vask vanskelig? Jeg har aldri turt å gjøre det, men det ser litt gøy ut.

Det er utrolig skummelt. Jeg ble sittende fast i en vaskehall for mange år siden. Etter ett par år med eksponeringsterapi har jeg nå kommet dit hen at jeg kan klare å vaske uten å være redd for at frontruten skal knuse og hele bilen fylles med iskaldt såpevann. Trikset er å ha radioen høyt på å rope inn i vottene samtidig.

__________________
Turbo 2009
Frøken fjong 2011
Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:53   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Dumt spørsmål]

Takk for godt tips.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no