Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

[Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-11, 23:54   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

[Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Jeg har et søskenbarn som venn på Facebook. Hun bor langt unna meg og har bare så vidt vært på besøk i bygda her en gang mens vi var barn. Hun har et par andre søskenbarn i området, men ellers kjenner hun ingen her. Det vet jeg helt sikkert. Likevel opplever jeg at hver gang jeg får en ny venn på Facebook (lokal fra bygda, utenlandsk eller f.eks. en tidligere studievenn) så går det et par dager før hun legger til samme venn. Jeg så fort gjennom vennelista hennes nå i kveld og ser at hun har over 100 felles venner med meg (av ca 150 venner hos meg og nærmere 1000 hos henne). Jeg kan garantere at hun ikke kjenner mer enn max 3 av disse 100. Hun har f.eks lagt til min tyske svigerinne, en studievenninne av meg fra Finmark (hun selv bor i Østfold), en kamerat av min mann (også tysk) osv. Hun kan ikke et ord tysk og de tyske hun har lagt til, kan heller ikke et kvekk norsk.

Jeg synes dette er merkelig. En ting er jo hvorfor i alle dager hun legger til andre sine venner på denne måten. Jeg antar jo at det ikke er bare min venneliste hun kopierer. Noe annet er jo hvorfor i alle dager folk aksepterer venneforespørsler fra et menneske de ikke har den fjerneste anelse om hvem er?!

Kan jeg på noen måte hindre at hun ser min venneliste og hvem jeg legger til som venn? Alle andre venner kan godt forsette å se, men akkurat denne damen vil jeg gjerne skjule det for. Alternativet er jo å fjerne henne som venn, men det vil jeg helst ikke. :konfliktsky:

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:56   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Har en klassekompis fra studietiden (ferdig i fjor) som holder på med det samme på Google+ nå. Syntes det er litt pinlig jeg, så vurderer slette han.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 23:56   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Ja, det kan man, men jeg husker ikke hvordan og de der personverninnstillingene på FB kan man gå seg vill i. Jeg har vennelisten min skjult for alle. Sorry, lite hjelpsom.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:16   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Gå til Personverninnstillinger -> Kom i kontakt på Facebook -> Se vennelista di -> Skreddersy/Tilpass.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:20   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Takk! Da er det fikset. Jeg håper det hjelper.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:55   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Jøsses
Hvorfor gidder hun lissom

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 10:57   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Facebook] Kan man skjule vennelista for vennene sine?

Høres besynderlig ut ja. Jeg har også vennelisten min skjult på FB btw.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no