Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Anbefal meg en bærbar DVD-spiller

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-11, 13:25   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Anbefal meg en bærbar DVD-spiller

Kan noen anbefale en bærbar DVD spiller til å ha bil ? Har 2 barn og skal på bilferie i sommer. Gjerne en slik der de kan se hver sine filmer, så slipper vi kranglingen om hvilke filmer de vil se. Ikke for dyr.

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:28   #2
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi har denne fra Nextbase, drøyt 2000 for den, flere som har den. Godt fornøyd, spesielt med at det er 9 tommer og sikkerheten ift innfestingen. Den kan brukes til både hver sine filmer og samme film om de for en gangs skyld skulle være enige.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:27   #3
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Takk takk! Da får vi se om vi finner denne noen steder

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:44   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi har en litt eldre variant av Nextbase, og vi er superfornøyde med dem, de kan spille hver sin film eller samme film, avhengig av hva vi ønsker. De kan brukes med bilens strømuttak, vanlig stømuttak eller AA-batterier, så de er ganske fleksible.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 12:35   #5
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi har nok samme som Adrienne, og er veldig fornøyd. Jeg vil absolutt anbefale en hvor du kan spille to filmen, men også se samme. Alle alternativer mulig - sørst sjanse for å få litt fred å ro i bilen.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:32   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Trengte en ny til ferien nå etter at den ene av våre Nextbase-spillere hadde sluttet å fungere, og fant ikke Nextbase av type jeg ville ha noen steder. Jeg endte opp med en Jensen Scandinavia-spiller (ML7300 elns) som hadde fått terningkast 5 i Lyd&Bilde i fjor sommer. Jeg tipper de aldri brukte den i en bil....

Noe værre dritt skal man lete lenge etter. Den forbanna spilleren må tas ut av bilfesteanordningen for at man skal kunne bytte plate. En fordel er at den kan spille av DVD og DivX fra minnepinne, men brukervennligheten rundt denne var helt utrolig dårlig.

Med Nextbase-spilleren vi hadde før var det ikke noe problem for barnet som satt i midten å også følge med på filmen. På Jensen-spilleren er innsynsvinkelen så dårlig at dette ble svært vanskelig.

Jeg kommer til å benytte meg av 30 dagers åpent kjøp og levere dritten tilbake, ta pengene og få kjøpt en Nextbase-spiller et annet sted. Joda, så koster Nextbase en del mer, men det virker definitivt verdt det. I tillegg ser det ut som Nextbase legger litt fokus i sikre festeanordninger....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:12   #7
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Trengte en ny til ferien nå etter at den ene av våre Nextbase-spillere hadde sluttet å fungere, og fant ikke Nextbase av type jeg ville ha noen steder. Jeg endte opp med en Jensen Scandinavia-spiller (ML7300 elns) som hadde fått terningkast 5 i Lyd&Bilde i fjor sommer. Jeg tipper de aldri brukte den i en bil....

Noe værre dritt skal man lete lenge etter. Den forbanna spilleren må tas ut av bilfesteanordningen for at man skal kunne bytte plate. En fordel er at den kan spille av DVD og DivX fra minnepinne, men brukervennligheten rundt denne var helt utrolig dårlig.

Med Nextbase-spilleren vi hadde før var det ikke noe problem for barnet som satt i midten å også følge med på filmen. På Jensen-spilleren er innsynsvinkelen så dårlig at dette ble svært vanskelig.

Jeg kommer til å benytte meg av 30 dagers åpent kjøp og levere dritten tilbake, ta pengene og få kjøpt en Nextbase-spiller et annet sted. Joda, så koster Nextbase en del mer, men det virker definitivt verdt det. I tillegg ser det ut som Nextbase legger litt fokus i sikre festeanordninger....


Vi kjøpte denne Jensen-spilleren for noen dager siden og oppdaget selv hvor irriterende lite brukervennlig den var. Det blir jo et stort problem når vi må stoppe bilen hver gang ungene vil skifte film. Var så fornøyd med kjøpet siden den var billig og så veldig bra ut og ble anbefalt i butikken. Er langt fra fornøyd etter vi testet den i bilen

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:18   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Nextbase.
Vi prøvde noe annet først, de varte ikke en gang ferien gjennom. Nextbasen har overlevd de siste 4 årene - og virker fortsatt. En kan vel si at de har vært utsatt for til dels røff bruk ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:27   #9
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi har også Nextbase, veldig fornøyd. Mener også at den har vært best i test ett år?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:12   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Nextbase.
Vi prøvde noe annet først, de varte ikke en gang ferien gjennom. Nextbasen har overlevd de siste 4 årene - og virker fortsatt. En kan vel si at de har vært utsatt for til dels røff bruk ...

Den var vel 5-6 år gammel den vi hadde som gikk til h.... - og den har blitt brukt MYE (hver bidige lille biltur omtrent...). Det som tok liv av den, var vel at noen prøvde hardt å presse en plate inn i den mens det var en plate der....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 00:02   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi har også fra Nextbase. Supert at de også har mulighet til å se samme film, ja.
Vi bruker de på flyreiser og når de vil se film i ro på sengen når vi er på ferie.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 13:08   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi teller stadig på knappene for om Knerten skal få dvd-spiller i bilen eller ei, det er særlig det at han sitter bakovervendt, og skal gjøre det ei god stund til, som har vært ankepunktet mitt. Samt at det går jo greit uten, så vi utsetter så lenge vi kan.

Men om/når det blir skal det veldig mye til for at det ikke blir en nextbase altså, med en sånn sikret, god festeanordning, noe som er veldig viktig siden han sitter bakover..

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 13:14   #13
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi har også hatt en Nextbasespiller av en eller annen sort. Den har gjort nytta si i rundt fire år nå.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:30   #14
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Vi har også hatt Nextbase, med en slaveskjerm. Nå er ledningen brutt mellom de to skjermene og vi må ha ny. Enten en ny eller to som kan vise samme eller forskjellig film, uansett skal det være en ny Nextbase for vi har vært veldig fornøyd med den.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:59   #15
Tuva Birgitte
Aktiv
 
Tuva Birgitte sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Innlegg: 160
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD spiller

Opprinnelig lagt inn av Tuva Birgitte, her.

Vi kjøpte denne Jensen-spilleren for noen dager siden og oppdaget selv hvor irriterende lite brukervennlig den var. Det blir jo et stort problem når vi må stoppe bilen hver gang ungene vil skifte film. Var så fornøyd med kjøpet siden den var billig og så veldig bra ut og ble anbefalt i butikken. Er langt fra fornøyd etter vi testet den i bilen

Vi endte med å levere den tilbake og kjøpe en annen i stede. Fulgte anbefalingene her inne og endte opp med en Nextbasespiller:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354605

Nå tror jeg kjøreferien og flyturene er reddet

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:53   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD-spiller

Vi har Nextbase til ungene. Med trådløse hodetelefoner. De er rett og slett geniale!
Vær oppmerksom på at batteri er ekstra utstyr. Ikke nødvendig om du ikke skal bruke de uten tilkoblet strøm da.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 21:55   #17
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD-spiller

Jeg skjønner her at det er Nextbase som er tingen. Kan man ha koblet til 3 hodetelefoner til alle modellene? Etter at vi nå har vært på biltur og de bruker mobil og ipod flittig til filmer, så har vi kommet til at dvdspiller i bilen er tingen. Men vi er avhengig at alle tre kan høre og se.

Tror kanskje dette skal bli felles julepresang iår.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 22:49   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD-spiller

De sender infrarødt på to kanaler. Altså kan man ha to typer lyd, men ikke noe problem å ha flere høyttalere på samme lydkanal.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 00:47   #19
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD-spiller

Den Nextbase Click-greia med 7-tommers skjerm har vi. Den er genial. Du kan vel stille inn flere hodetelefoner på samme kanal, tenker jeg. Vi har prøvd med to ihvertfall. Vi kjørte fra Sacramento til LA og siden til Salt Lake City. Det meste geniale kjøpet vi noen gang har gjort. Vi er på vår andre Nextbase. Før hadde vi med en slaveskjerm. Tigergutten er dog veldig glad i å dra i ledninger, så kontakten i slaveskjermen er kaputt.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 13:58   #20
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefal meg en bærbar DVD-spiller

Vi kjøpte ny Nextbase 9" med to skjermer før ferien og de har blitt godt brukt på mange timer i bilen. De kan spille samme film eller hver sin film, helt genialt. Vi kjøpte ikke trådløse hodetelefoner siden begge har hvert sitt Koss sett.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no