Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du sjefen som venn på Facebook?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Sjefen som venn på facebook?
Nei 114 56,72%
Ja, full tilgang 75 37,31%
Ja, men begrenset tilgang 9 4,48%
Nei, men vurderer det 3 1,49%
Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 12:59   #1
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Har du sjefen som venn på Facebook?

Lurer på om folk her har sjefen sin som venn på facebook Eg fikk request fra min sjef (som eg forøvrig går veldig godt overens med), som eg avviste. Var litt pinlig å forklare korfor syns eg, men forklarte på en eller annen måte at eg syns det var litt rart og at eg hadde akkurat lest en artikkel der de frarådet å ha sjefen som venn. Hadde ingenting å skjule da og skriver aldri dritt om arbeidsplassen eller personer på facebook, så det hadde neppe får slike ubehagelige konsekvenser der.

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:01   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?


Jeg prøver virkelig hardt å se for meg sjefen min tøffe seg opp til å sende meg en req på å få delta i privatlivet mitt. Jeg greier'e ikke.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:02   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Jepp. Jeg deler svært lite privat informasjon på FB, eneste er bilder og sånn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:02   #4
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Jeg prøver virkelig hardt å se for meg sjefen min tøffe seg opp til å sende meg en req på å få delta i privatlivet mitt. Jeg greier'e ikke.

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:02   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Det går jo an å sette sjefen på en egen liste med begrenset tilgang (evt sammen med svigermor), så får vedkommende ikke se statusoppdateringer og bilder, men bare har navnet ditt på vennelista si.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:05   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Jeg har både nåværende og forhenværende sjef som FB-venn. Jeg skriver ikke noe på FB som jeg ikke like gjerne kan si i lunsjen med sjefen til stede. (Eller, jeg skriver jo masse som jeg ikke ville sagt i lunsjen, men da er det av manglende interesse hos kolleger og sjef, ikke fordi jeg ikke vil at de skal få vite det.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:08   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Nei, men hadde hun spurt hadde hun fått lov. Jeg er ikke så selektiv, men jeg legger aldri til andre, så de får bare komme på lista hvis de spør selv. Jeg ser ikke helt hva jeg skulle skrevet som sjefen ikke burde sett, jeg sier sikkert mye dummere i løpet av en arbeidsdag enn det jeg skriver på FB på et år.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:08   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Forhenværende, ja. Nåværende, nei. Har ingenting med om informasjonen jeg deler, men relasjonen jeg har til dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:11   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Nei, verken sjef eller kolleger. De er fullt klar over at dette er helt uaktuelt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:12   #10
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Nei. Det hadde jeg ikke taklet heller.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:12   #11
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Jeg har sjefen som venn, ja. Vi jobber periodevis tett sammen, og det føltes naturlig å ha han på vennelisten. Jeg har en drøss med kolleger der også, og jeg skriver uansett ikke noe negativt om jobben (eller andre, for den saks skyld).

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:13   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Ikke nåværende sjef, han tror jeg ikke er på FB i det hele tatt, men den forrige sjefen min var (og er) der. Jeg deler ingenting på FB jeg ikke kunne ha sagt i lunsjen, så det er for min del uproblematisk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:15   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Nei, men han er ikke på FB heller tror jeg. Har driftsleder som venn og alle de andre på jobben.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:16   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Ja. Dvs. sjef og sjef, teamleder heter det vel helst. Vi har en veldig god relasjon og jeg skriver ikke noe der som det ville være ugreit for han å vite om, og det er ditto.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:44   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Jada, både avtroppende og påtroppende sjef har tilgang til full profil. Jeg syns det er en grei tommelfingerregel å aldri poste noe under fullt navn som ikke en sjef kunne lest, for en dag er det blitt sånn at alt kommer opp ved et Google-søk og da er det innmari kjedelig å være jobbsøker.

Nå er begge mine sjefer usedvanlig fine folk, da. Helt uavhengig av om de kan lese den siste kommentaren her eller ei.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:57   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Ja, den ene. Jeg oppfattet det som litt ekkelt i begynnelsen, men nå bryr jeg meg ikke. Jeg skriver aldri noe jeg ikke kan stå for.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:57   #17
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Sjefen er ikke på facebook. Hadde ikke hatt noe problem med det.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:00   #18
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Vet ikke helt hva jeg skal svare på pollen. Jeg har ikke øverste sjef/eier på facebook. Han finnes ikke der heller.
Men jeg har (eller hadde - hun sluttet nettopp) teamlederen min der. Full tilgang.
Vi får ny teamleder til høsten, og regner med at hun også legges til på facebook.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:01   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Jeg svarte nei - men nå kommer jeg på at det har jeg jo. Hun som er sjefen min nå er jo nylig blitt sjef - hun var en ordinær kollega frem til april. Hm... Jeg har ingen grelle meldinger på fjasboka jeg altså, men uansett.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:04   #20
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

Vet ikke hva jeg skal svare. Nåværende sjef er ikke på Facebook. Når han pensjonerer seg straks så har jeg den nye sjefen på FB. Hun en også en venninne (og kollega nå), og var blant de som maste meg til FB.

Men så har vi en veldig løs og vennskaplig tone alle på jobben min.

Konkluderer med at jeg svarer "ja". For hadde sjefen vært der hadde jeg sikkert lagt han til som venn.

Har heller ingen venner med begrenset tilgang. Legger ikke ut noe "skummelt". De som er der er venner/slekt, ikke bare bekjente.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no