Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

[utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 10:20   #1
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

[utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Vi har nå hatt to langhelger, og sommerferien står for tur, og siden bygdas innbygger tall mangebobbles i høysesongen for hyttefolket, så betyr det mye biler på veien.
Veiene er smale, og det er bare stedvis plass til to møtende biler = mye rygging til nærmeste møteplass.
Alt dette er ok, men;
Hvor i vegtraffikloven står det at dyre flotte biler ikke trenger å rygge, men bare kan stoppe 5 meter etter møteplassen og forvente at møtende bil skal rygge 300 meter????
Kjenner at jeg blir sur på alle (og ja de er endel) som ikke vil rygge i det hele tatt, selv om all fornuft tilsier at de skulle rygge, ev. stoppet litt før de kjørte forbi møteplassen

I tillegg så hilser de ikke til takk når du har rygget langt for dem

Det er heller ikke kult å holde på å bli påkjørt av bil som kjkører så langt fra autovernet at den kommer helt over på andre siden, mye bedre å kjøre ned folk å å få en skrape i bilen

Sånn, det var dagens utblåsing!!

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:34   #2
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Det samme irriterer jeg meg over på hytta. Også har folk slutta å takke når man rygger! Før om åra så hilste alle når en stoppet eller rygget, men det er det flere og flere som dropper nå. Er ikke det vanlig høflighet da?

Nå må jeg innrømme at jeg er djevelsk dårlig til å rygge og kvier meg alltid for å kjøre på de tidene jeg vet jeg vil møte mange...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:40   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge



Jeg er skikkelig dårlig på å rygge. Men jeg har øvd meg, og nå rygger jeg når jeg når jeg må. Hilser gjør jeg også. Også har jeg et gammelt vrak av en bil, så da er jeg kanskje unnskyldt?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:53   #4
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.



Jeg er skikkelig dårlig på å rygge. Men jeg har øvd meg, og nå rygger jeg når jeg når jeg må. Hilser gjør jeg også. Også har jeg et gammelt vrak av en bil, så da er jeg kanskje unnskyldt?

Hilser og kjører gammelt vrak, kanskje også i kombinasjon med lett panikk i blikket? Du blir helt sikkert avskrevet og unnskyldt med dårlige ryggeferdigheter.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:59   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Det er skummelt å rygge på smale veier når man ikke er vant til det, særlig når det er fjell på ene siden og stup på den andre siden, så jeg forstår jo de besøkende litt. Når det er sånn man har det hver dag og man vet hvor møteplassene er og kan tilpasse både fart og kjøring etter forholdene så er det jo ikke vanskelig, men når man er ny på veien, pulsen er litt høy fordi de lokale kjører som tilsynelatende villmenn (de vet jo hvor man kan kjøre fort og hvor man må være forsiktig) og fordi veien er smal, så er det ikke alltid like lett å tenke klart og kjøre riktig.

Og det er også forskjell på hvor man har fått kjøreopplæringen om man er vant til å hilse og takke eller ikke. Jeg er oppvokst et sted der veiene er supersmale og veldig svingete, og der er det helt normalt å hilse og takke for at andre rygger eller stopper. Der jeg bor nå må vi særdeles sjelden stoppe og ta hensyn på samme måte, og jeg merker mild forundring hos mine motbilister når jeg takker etter at jeg en sjelden gang har møtt på slike hindringer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:00   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Jeg hilser, og kjører gammelt vrak, men jeg er skikkelig god til å rygge.

Skjønner du blir irritert altså. Det er sjelden noen gidder å bølle med min bil da, ihvertfall ikke med nye fine biler. En av fordelene med å kjøre et gammelt vrak.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:01   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Jeg kjenner at jeg kunne tatt en Fleksnes dersom noen kjørte fem meter forbi en møteplass og nektet å rygge. :barnslig:

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:26   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Du kan jo påta deg litt voksenopplæring, rett og slett, og gå ut av bilen i sånne tilfeller, smile og si " Du må nok rygge her, siden du har kortest vei til møteplass. Du er sikkert ikke så kjent. Jeg kan guide deg litt, om du vil?" Legger du smilet bredt nok på så er det kjempevanskelig for folk å bli sure, og de lærer leksa si også. Og du får utløp for hva du mener. Vinn-vinn-vinn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:34   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du kan jo påta deg litt voksenopplæring, rett og slett, og gå ut av bilen i sånne tilfeller, smile og si " Du må nok rygge her, siden du har kortest vei til møteplass. Du er sikkert ikke så kjent. Jeg kan guide deg litt, om du vil?" Legger du smilet bredt nok på så er det kjempevanskelig for folk å bli sure, og de lærer leksa si også. Og du får utløp for hva du mener. Vinn-vinn-vinn.

Akkurat hva jeg skulle si.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:52   #10
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Jeg er helt enig med deg, det er utrolig irriterende. Samtidig så er det ikke bare bare å kjøre på smale veier som man ikke kjenner så godt. Som mannen sier til meg når vi er på mine hjemtrakter, jeg er vanligvis en relativt forsiktig sjåfør; Herlighet som du kjører på disse veiene *bø*. Men jeg vet jo hvor alle lommer er, jeg vet hvor det går to biler i bredden og hvor det ikke går, jeg vet hvilke svinger jeg må bremse i, og jeg husker stort sett bussrutene så jeg vet når jeg kan treffe på bussen. Veiene på øynæ mi kjenner jeg som min egen bukselomme. Det gjør nok ikke hyttefolkene.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 11:59   #11
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Jeg stopper alltid på møteplasser om jeg ser at jeg er nærmest. Og her hilser folk.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:37   #12
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du kan jo påta deg litt voksenopplæring, rett og slett, og gå ut av bilen i sånne tilfeller, smile og si " Du må nok rygge her, siden du har kortest vei til møteplass. Du er sikkert ikke så kjent. Jeg kan guide deg litt, om du vil?" Legger du smilet bredt nok på så er det kjempevanskelig for folk å bli sure, og de lærer leksa si også. Og du får utløp for hva du mener. Vinn-vinn-vinn.

En gang gikk jeg faktisk ut av bilen og spurte om vedkommende kunne rygge de fem metrene til møteplassen, og da jeg fikk nei tilbøy jeg meg å rygge for vedkommende. Han rygget selv
Mannen satte seg til med avisa en gang...

Jeg ser den at de som ikke kjører på veiene ikke vet hvor alle smutthullene er, men det betyr vel ikke at hyttefolk/besøkende er fritatt for å lese skilt? Møteplassene jeg sikter til er merket med stor fin hvit M på blå bunn.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:37   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Den som har kortest/lettest å rygge SKAL rygge. Jeg nekter plent å flytte meg hvis det kommer en idiot som ikke gidder (og ja, gubbe i dyr, fin bil er overrepresentert).

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 12:52   #14
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg skjønner godt at du irriterer deg. Dere har virkelig smale og kronglete veier. Det er vel heller ikke slik at stedet dere bor på er fullt av gjennomgangstrafikk? Det er vel mest feriefolk som kommer helg etter helg og som er ganske godt kjent?

Kjører man er monster av en bil bør man kunne manøvrere den.

Det er faktisk ikke mulig å kjøre gjennom her, men vi har nå fått (smal) veg rundt hele øya

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:06   #15
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Det er ingen gjennomganstraffikk, så de som er her skal enten på hytte eller besøk.
(ok, der er vel noen som kjører søndagstur og).

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:12   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Polyanna sin løsning syntes jeg var smidig og grei. Man kommer langt med ett smil

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:14   #17
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Denne er vel uunngåeleg no:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:24   #18
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Didjeridust:
Lignende scene utspant seg på brua her, tidligere i vinter. En dame, som er mer sta enn meg når det gjelder å opprettholde retten, sin nektet å flytte seg. Og han som skulle over motsatt veg skulle rekke ferjen.
Jeg sto tre biler bak damen og lo for meg selv.
Hun måtte ha rygget flere hundre meter, han ca 50 meter.

En litt morsom historie til illustrasjon:
Brua var sengt for vedlikehold, og hadde bare åpent hver 2. time. En fredag ettermiddag da jeg sto i kø for å komme meg hjem, samt hente i barnehagen, kom det en fin uttalelse fra en dame i pen bil og hytte på landet. ; "de kunne vel hatt mer åpent på brua i helgene når hytte folkene kommer inn, så kunne de stengt i lengre perioder i ukedagene når det BARE er de fastboende som skal over"

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:25   #19
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Elles må jeg bare så si at det selvsagt er de få som ødelegger for de mange.
De fleste hyttefolkene kjører fint, holder siden sin og rygger som de skal.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 13:32   #20
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [utblåsing] Folk som ikke kan/vil rygge

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Aner jeg ørlite fordommer mot "byfolk" her?

Er det noko gale i det, då?

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no