Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Årsaker til knust bakrute?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-11, 15:42   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Årsaker til knust bakrute?

Jeg og snuppa skulle kose oss med tur til alpinbakken i går.

Vi smurte matpakker, kledde på oss, og fant frem alt vi trengte. Gledet oss gjorde vi.

Så går jeg ut for å starte bilen, og legge inn bagasjen.
Åpner garasjeporten og !

Bakruta på bilen min er i ca en halv million biter. Strødd utover i bilen og på garasjegulvet. WTF!
Det hadde snødd om natten og jeg kunne ikke se noen spor som tydet på at noen uvedkomne hadde vært i garasjen min om natten. Ikke har vi hørt noe heller. Ikke at ruta knuste heller.

Hva kan dette skyldes? Har ikke sett noen sprekker i den. Og kan den bare bli til pulver sånn? Frontruta mi har jeg byttet to ganger på et år, pga steinsprut og sprekker i. Store sprekker, men den har da aldri blitt slik.

Heldigvis hadde mannen fri da, så vi kunne bruke hans bil og komme oss ut på ski likevel. Og heldigvis har han fri til uken også, så jeg kan bruke hans bil på jobb. Men slik vi bor så er vi avhengig av å ha hver vår bil. Og det passer skikkelig dårlig med den ekstra utgiften nå som årsavgiften kommer også.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 16:31   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Noen dunket garasjeporten borti ruta?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 16:31   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Og ja, den blir pulverisert. *erfart*

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 16:33   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Ja, det kan skje. Feil med glasset, for mye spenning i det. En bekjent av meg trykket på låsedingsen sin og idét hun trykket eksploderte hele frontruta. Det var vel ikke på grunn av trykket, men det utløste noe som kanskje ellers ville skjedd bare av en liten bevegelse e.l.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 16:33   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Og bilruter skal pulveriseres. Knuser ikke på vanlig måte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 16:52   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Har det være store endringer i temperaturen over natta?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 16:54   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Jeg vil anta at det er noe feil med vinduet og at det er reklamasjon.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:03   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Frontrute er lampinert og vil ikke knuses på samme måte som andre vinduer på bilen. Mange biler tror jeg også har laminert bakrute.

Husk at glasskader er egenandel på 2000 kr hos de fleste forsikringsselskapene. Det er også en del som ikke har egenandel på dette.

Reklamasjon i et slikt tilfelle kan være svært vanskelig vil jeg i praksis tro. Hvis man omtrent ikke kan vise til at det er et konkret problem med en bilmodell, tror jeg man må jobbe for å kunne få dette på reklamasjon - sannsynligheten for at det er ytre påvirkninger blir stor.

for frontrute bør man ellers dra raskt å få utbedret steinsprutskade, hvilket er "gratis" gjennom de flestes forsikring. Egenandelen på glass som må skiftes er vel 2000 kr hos de fleste. Enkelte har også egenandelsfri glassforsikring (hadde det selv før når vi brukte Vesta som forsikringsselskap på bilen, og deres "Kasko pluss" elns).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 22:40   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Takker for svar!

Tror vel ikke det har vært voldsomme endringer i tempraturene her på Romerike i det siste? Har ikke vært borti med noe på ruta heller.

Bilen er fra 2002, så reklamasjon er nok utelukket.

Har egenandel på 2500 på glass. Det har jeg erfart etter å ha byttet frontruta to ganger på kort tid. Gahhhhh! Sånt er så kjedelig! Håper de får ordnet det på tirsdag. Da skulle de få inn rute til meg.
Mannen lar meg nok noe motvillig kjøre bilen hans til uka. Bilen er "babyen" hans, og han er ikke videre happy for å låne den bort.

Den er vesentlig bedre å kjøre enn min, så jeg er fornøyd med den ordningen altså.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:00   #10
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Den er vesentlig bedre å kjøre enn min, så jeg er fornøyd med den ordningen altså.

Kjenner til den, mannen er sånn når det gjelder min bil, han kjører heller min enn sin egen.

Kjipt med ruta da.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:06   #11
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Kjenner til den, mannen er sånn når det gjelder min bil, han kjører heller min enn sin egen.

Kjipt med ruta da.



Vi hadde en grei ording før synes jeg. Jeg kjørte mannens A6, og han kjørte min lille røde rotte. En Peugot 206.

Nå har vi byttet biler siden den gang, og jeg har en Peugot 307sw 2002 modell. Mannen har en relaivt mye nyere Volvo xc70. Den er noe helt annet å kjøre altså. Føler meg mye tryggere på vinterføre i hvertfall. Håper bare han ikke prøver seg på at jeg kan kjøre svigerfar sin Peugot partner.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 21:47   #12
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.



Vi hadde en grei ording før synes jeg. Jeg kjørte mannens A6, og han kjørte min lille røde rotte. En Peugot 206.

Nå har vi byttet biler siden den gang, og jeg har en Peugot 307sw 2002 modell. Mannen har en relaivt mye nyere Volvo xc70. Den er noe helt annet å kjøre altså. Føler meg mye tryggere på vinterføre i hvertfall. Håper bare han ikke prøver seg på at jeg kan kjøre svigerfar sin Peugot partner.

Ja, mannen har en Suzuki Baleno anno 2000, mens jeg kjører en 2006-modell Ford S-Max, så eeeeegentlig så skjønner jeg jo at han heller vil kjøre min bil.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 21:53   #13
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Ja, mannen har en Suzuki Baleno anno 2000, mens jeg kjører en 2006-modell Ford S-Max, så eeeeegentlig så skjønner jeg jo at han heller vil kjøre min bil.

Ser den ja!

Det ble Volvo på jobb i dag for meg, og ruta byttes i morgen. Jeg har fri, så det passer bra.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:19   #14
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Knust bakrute kan også skyldes telefonrør revet ut av den lokale telefonkiosken og pælmet gjennom ruta på en tilfeldig parkert bil i nærheten (mulig at vedkommende prøvde å komme gjennom til datidens NAV-ekvivalent eller noe). Du fant ikke noe slikt i bilen?

:btdt:

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:24   #15
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årsaker til knust bakrute?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Knust bakrute kan også skyldes telefonrør revet ut av den lokale telefonkiosken og pælmet gjennom ruta på en tilfeldig parkert bil i nærheten (mulig at vedkommende prøvde å komme gjennom til datidens NAV-ekvivalent eller noe). Du fant ikke noe slikt i bilen?

:btdt:

Nope, ikke noe sånt funnet i bilen. Den sto i garasjen hele natten et sted ute på bondelandet.

__________________
Snuppa 98
Poden 05

Sist redigert av Bloppy : 28-02-11 kl 22:25. Årsak: leif
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no