Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 18:17   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Hva kan man lage av ok middag som tar max 30 min (ca) og ikke innebærerer en haug med kjeler?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:20   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp.

Tjah, det meste?
I dag hadde vi ørretfileter med potet og gulrot til (brokkolien var dårlig, ellers hadde vi hatt det også).
Først satte jeg på potetene, så slengte jeg oppi gulrøttene etter en stund.
Stekte filetene, og vips ferdig.
En stekepanne og en kjele ble benyttet.

Vi spiser ofte wok; til det trengs også bare en stekepanne/wokpanne og evt. en kjele.
Strimle kjøtt, stek i panne. Sett grønnsaker til damping. Sleng dem i pannen sammen med sånne nudler som ikke trenger å kokes. Tilsett woksaus og server.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:20   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp.

Jeg gidder ikke å kutte og dele så mye heller......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:23   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Frosne grønnsaker er like bra. Vips - wok!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:24   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

(Jeg er veldig glad for at det som regel er mannen som lager mat.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:26   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Jeg lager ikke ofte mat jeg heller, om det er noe trøst.
Frosne grønnsaker gjør seg vel så godt som annet.
Kjøtt får man ferdig strimlet fra butikken - dyrere men mindre arbeid.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:47   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Du får kjøpt skivede sjampingjonger og.
Frosne grønnsaksblandinger er både næringsrike (ofte mer næringsrike enn "ferskvare") og gode, wok tar jo knapt tid, og du kan koke ris og ha oppi kokte grønnsaker og servere til kjøtt eller fisk. Sleng laksefileter i ovnen og ha tagliatelle og en kjapp saus til, eller sett deg foran tven og skjær poteter i småbiter kvelden før, la dem ligge i vann og kok dem når du kommer hjem fra jobb og lag potetmos, stek pølser og sopp/løk til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:48   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

En pose lapskaus/suppeblanding fra frysedisken: Putt i en kjele, ha over ca 5dl vann og eventuell buljongterning eller bare salt og pepper(jeg foretrekker sistnevnte). Kok opp og la det putre noen minutter. Ha i pølser i biter, kjøttboller eller f.eks rester av kjøtt og kanskje litt fersk purre. Kanskje flatbrød eller noe brød til?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:07   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

En pose lapskaus/suppeblanding fra frysedisken: Putt i en kjele, ha over ca 5dl vann og eventuell buljongterning eller bare salt og pepper(jeg foretrekker sistnevnte). Kok opp og la det putre noen minutter. Ha i pølser i biter, kjøttboller eller f.eks rester av kjøtt og kanskje litt fersk purre. Kanskje flatbrød eller noe brød til?

Ellers er hermetikken fra Trondhjems også god. Litt dyrere, men definitivt god.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:08   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Trondhjems hermetikk bruker vi rett som det er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:10   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Trondhjems hermetikk bruker vi rett som det er.

Vi også. Er det travelt så er det travelt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:11   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Du kan putte det meste oppi en ildfast form, helle fløte, salt og pepper over, strø på litt ost og sette i ovnen i 30 minutter.

Prøv med laks, ørret eller annen fisk + en pose frosne grønnsaker. Prøv med kyllingfilet og løk + paprika eller en pose frosne grønnsaker. Kok pasta, poteter eller ris eller kanskje byggris til? Ferdig!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:29   #13
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg gidder ikke å kutte og dele så mye heller......

Har dere en skikkelig kniv? Forskjellen på en god og en dårlig kniv er som natt og dag, også for "bare" grønnsakskutting!

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:51   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Har dere en skikkelig kniv? Forskjellen på en god og en dårlig kniv er som natt og dag, også for "bare" grønnsakskutting!

Akkurat nå er ikke kniven god, men det er stort sett ikke et problem. Jeg vil bare gjøre minst mulig når jeg lager mat. Men jeg er enig med det med kniv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 23:06   #15
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

En frossen fiskeblokk legges i ildfast form. Hell over en pose frossen lapskausblanding. Salt og pepre.
Hell over en boks lettrømme eller vanlig rømme, og strø over ost.
Stekes i ovnen i 40-50 min (Til alt er kokt og osten er blitt gylden)

Lettvint og godt om man liker fisk,
-og gjør man ikke det, kan man erstatte fisk med kylling eller pølser eller det man har lyst på.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 23:24   #16
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Sånn ca. 30 minutter pluss:
Sett ovnen på 230 grader. Pensle koteletter med en blanding av olje, soyasaus, pepper, evt salt. Kutt poteter i båter, og pensle med samme blanding. Sleng alt i ovnen i sånn cirkus 30 minutter. I løpet av denne tiden koker du opp nok vann til å varme en pose surkål. Sleng posen oppi til surkålen er varm.
Et voila!
Server med sylteagurk, tyttebær, flatbrød, persille, eller ikke noe annet, om du vil. Enkelt og greit.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 23:45   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du kan putte det meste oppi en ildfast form, helle fløte, salt og pepper over, strø på litt ost og sette i ovnen i 30 minutter.

Prøv med laks, ørret eller annen fisk + en pose frosne grønnsaker. Prøv med kyllingfilet og løk + paprika eller en pose frosne grønnsaker. Kok pasta, poteter eller ris eller kanskje byggris til? Ferdig!

Du sa omtrent det jeg skulle si. Den dagen jeg oppdaget at det meste kunne stekes i ovn, fikk jeg et nytt matliv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 23:48   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Når dere lager sånne former som skal stå en halvtime i ovnen, hva har dere ovnen på?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 00:01   #19
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Åh... Jeg er ikke alene i verden om å mislike matlaging.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 09:47   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg innrømmer det, jeg HATER å lage mat, og trenger hjelp

Det som er pinlig med å hate å lage mat er jo at jeg faktisk er faglærer i ernæring-helse- og miljøfag, noe som betyr at jeg har vært mat- og helselærer i mange år. Kanskje det er derfor jeg hater det så intenst nå. Jeg er på det andre skoleåret mitt uten å ha mat og helse, og det er så deilig å slippe det.

(Jeg har altså gått på samme skole som Ingrid Espelig Håvik)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no