Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-14, 22:15   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Jeg likte heller ikke Puslingen. Jeg vet ikke om jeg synes det var skummelt, eller om jeg rett og slett ikke klarte å catche handlingen.

"Du og jeg og kaktus" husker jeg ingenting fra, men mannen min prater en del om det. - Jeg som trodde jeg husket alt av barne-tv!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:53   #42
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Puslingen er creepy, hva trodde man om barn dengang da? Idag ville barna brukt et sekund på å plukke den runde formen til hjul, på ipaden, og ferdig med det. På 70 tallet skulle vi bruke 20 minutter sårt tiltrengt barne-TVtid til det samme. Rart vi ikke er enda tregere egentlig.


Og er det Vibeke Sæter?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 23:27   #43
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Jeg likte godt barne-tv som også var på tegnspråk. Også film fra Frognerparken om en liten jente som bodde i byen. Eksotisk for meg, 15 km unna, hehe.

Ellers likte jeg veldig godt den hemmelige øya aller noe sånt, som var fortelling med bilder og vakker gitarmusikk, om en hemmelig øy inne på en øy. Minner meg om sommerferie. Og den danske serien om Buster, og selvsagt barna i Ulenbusch. Og Majka.

Ah, Ser du hva jeg sier og sommeren på Mirabelløya het to av programmene!

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 04-06-14 kl 23:40.
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 00:01   #44
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Vill villere villaveien var vel også ei greie? Ei høne som heitte Vera og ein gamal mann som delte ut frrredsdrrrops?

Tøydokke Anna hugsar eg godt, men eg likte det aldri.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 00:11   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg likte heller ikke Puslingen. Jeg vet ikke om jeg synes det var skummelt, eller om jeg rett og slett ikke klarte å catche handlingen.

"Du og jeg og kaktus" husker jeg ingenting fra, men mannen min prater en del om det. - Jeg som trodde jeg husket alt av barne-tv!

Dette ble vel ikke sendt til vanlig barne-tv-tid, mener det ble sendt på dagtid, og var beregnet på bruk i undervisning o.l. "Skolefjernsyn" ble det vel kalt. Tok for seg viktige tema som f.eks mobbing o.l., for at man skulle kunne diskutere dette videre i klassen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 08:05   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.


Så husker jeg godt "Rock'N Roll Wolf", den rockemusikalen om Ulven og de syv geitekillingene. Like fantastisk hver gang! Hadde vært morsomt å se den igjen for å se om den fortsatt er like bra.

Den går jo på TV hver jul /førjul, så den har jeg sett mange ganger oppgjennom.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 08:10   #47
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Vill villere villaveien var vel også ei greie? Ei høne som heitte Vera og ein gamal mann som delte ut frrredsdrrrops?

Eg e girrrra på frrrred! (rrr=skarre-r altså)

Det gikk jo på "midt i smørøyet/blikkbox" eller noe sånn.

Og så husker jeg "the Ænnimals" som sang
"sa-sa-sa sa'ikk du at du - ikke digga sigaretter (yes, thats true)
har du ennå ikke fatta pointet Knut, Røyking er ut!"

og
"Ikke ta av deg Skoa, Roar - vi æ'kke så nøye på det her, Ikke ta av deg skoa Roar, det lukter så rart av dine tær" - Det var ekstra fornøyelig for meg som lillesøster, for storesøstra mi hadde først en kjæreste som het Roar, og så en som het Knut.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 08:19   #48
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvordan i all verden kunne Puslingen være skummel?

Fordi Vibeke Sæther er inni.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 08:31   #49
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Che, her.


Og så husker jeg "the Ænnimals" som sang
"sa-sa-sa sa'ikk du at du - ikke digga sigaretter (yes, thats true)
har du ennå ikke fatta pointet Knut, Røyking er ut!"

Den nynner jeg stadig på enda.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 09:29   #50
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

...og om sommeren var det egen barne-tv intro, og barne tv begynte 18.30, siden så mange barn var ute og lekte.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 09:59   #51
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Ingen liker Puslingen.

Temmeleg rart å lese denne diskusjonen i grunn.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 10:09   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Så husker jeg godt "Rock'N Roll Wolf", den rockemusikalen om Ulven og de syv geitekillingene. Like fantastisk hver gang! Hadde vært morsomt å se den igjen for å se om den fortsatt er like bra.

De pleier å vise den i jula, på NRK.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 10:24   #53
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Ingen liker Puslingen.

Og da skjønner du sikkert at enkelte lurer på hvorfor du har valgt ham som nick/avatar. Kom med alle de gode sidene ved ham som vi har oversett!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 12:27   #54
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Han oppfant hjulet...

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 13:20   #55
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg likte heller ikke Puslingen. Jeg vet ikke om jeg synes det var skummelt, eller om jeg rett og slett ikke klarte å catche handlingen.

"Du og jeg og kaktus" husker jeg ingenting fra, men mannen min prater en del om det. - Jeg som trodde jeg husket alt av barne-tv!

Den der kaktusen husker ikke jeg (født i 1974) heller, men mannen min og en venninne av meg, som begge er født i 1971, husker den godt, så jeg lurer på om den bare har vært sendt før jeg ble gammel nok til å huske den.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg likte godt barne-tv som også var på tegnspråk. Også film fra Frognerparken om en liten jente som bodde i byen. Eksotisk for meg, 15 km unna, hehe.

Ellers likte jeg veldig godt den hemmelige øya aller noe sånt, som var fortelling med bilder og vakker gitarmusikk, om en hemmelig øy inne på en øy. Minner meg om sommerferie. Og den danske serien om Buster, og selvsagt barna i Ulenbusch. Og Majka.

Ah, Ser du hva jeg sier og sommeren på Mirabelløya het to av programmene!

Åja, Barna i Ulenbusch!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 13:22   #56
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Og Puslingen var dritskummel, ja, jeg skjønte aldri hvorfor folk var redde for Pompel og Pilt, h*n (han? hun?) var jo mye verre!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 22:45   #57
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

...og om sommeren var det egen barne-tv intro, og barne tv begynte 18.30, siden så mange barn var ute og lekte.

&

Nå kan jo ungene se på "barne-tv" og tegnefilmer når som helst på døgnet (Disney Channel/XD osv + nett-tv). Tror det er sunt at de har slike rammer og rutiner som Barne-TV har vært og fremdeles er - vi har fulgt med for det meste frem til i fjor, nå er de ikke så interessert lenger (jente 07, gutt 04).

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 06:26   #58
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Jeg kan ikke huske puslingen - men jeg husker Portveien 2.

Jeg er vel en av de få som synes at Raffen var skummel. Når Raffen fant på sprell, da sprang jeg og gjemte meg - helst i klesskapet. Og med lillebror etter.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 08:30   #59
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ænnimals" som sang
"sa-sa-sa sa'ikk du at du - ikke digga sigaretter (yes, thats true)
har du ennå ikke fatta pointet Knut, Røyking er ut!"

Jeg var statist i en ænnimals-video.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 09:25   #60
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimreside for barne-tv fra barndommen vår

Men er det ingen som husker "I sandkassa" fra tidlig 70-tall?
Tror det het det. En voksen som satt i sandkassa og lagde sjøer og elver, bygde broer osv. Tror det dukket opp en figur også... Jeg syns det var kjempegøy!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no