Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Finnes det et eget FB-språk?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 21:42   #81
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Skulle man driste seg til å skrive "Sur og lei, ingen lykke" i stedet, så kan du banne bein på at noen svarer "Men tenk på de søte barna dine, kos deg med en kopp kaffe, ny uke, nye muligheter. Kan like gjerne ta det først som sist.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:44   #82
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Jeg er glad for at folk skriver noe jeg. Heller lykkelige og glansbilder enn tomme statusfelt. Uten statuser er det jo bare reklamen igjen. Og teite sitater fra teite sider. Tror jeg må slette en del slike "likes" for det renner over med oppkonstruerte sms-er på feeden min.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 21:59   #83
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Klart det kan være veldig lite lykke i den heimen, men det som ble beskrevet kan jo være akkurat den lykken likevel? Er det ikke det man skal gjøre da, glede seg over de små tingene?

Joda, selvfølgelig. Jeg er tilhenger og bruker av mindfulnes, så er enig med deg i at det er viktig å glede seg over de små tingene i hverdagen
Men når man har snakket med personen på tlf to min før staustoppdateringen,og da er alt bare mørkt og forferdelig, så er det vel kanskje en måte å dra seg selv opp igjen på en positiv måte. Litt ønsketenkning på sett og vis.Ikke vet jeg

Ikke lett å gjøre folk til lags.

Jeg har ikke sagt at JEG irriterer meg over dette. Men slik jeg ser det, er det er typisk FB fenomen med den ordbruken

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:47   #84
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Fabelaktig bra. Alltid. Uansett. Viktig å ikke ødelegge glansbildet

Nja. Jeg vil ikke vite så mye om folks hemmelige private gørr. Den kan de spare til sine hemmelige, private rom. Jeg forteller ikke naboene jeg treffer på Rema om mine mørke sider, krangelen jeg hadde med min mor eller at jeg har fått så jævlig vondt i korsryggen når jeg får mensen etter at jeg fikk nummer tre.

Det er tralala, bilder av de pene ungene, bilder av maten, hagen, mannen, hyllester til livet, vennene og kjærligheten og så begynner jeg å bli så gammel at jeg begynner å blir høylytt takknemlig og glad.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 00:52   #85
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Klart det kan være veldig lite lykke i den heimen, men det som ble beskrevet kan jo være akkurat den lykken likevel? Er det ikke det man skal gjøre da, glede seg over de små tingene?

Ikke lett å gjøre folk til lags.

My thoughts exactly.

Jeg kan ha det skikkelig dårlig rent generelt men likevel kjenne små glimt av lykke over en frokostkaffe og jeg er for å dyrke den gleden og gjerne rope det ut til all verden. (Er ikke skyldig i bruken av ordet *lykke*, dog, men tenker ikke at det er så fæl ordbruk heller.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 01:41   #86
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Å se mennesker bedrive irriterende sutring på internett over hvordan andre mennesker er irriterende på internett. #thatfeeling

Følte på meg at denne ville komme. #den hadde det på følelsen-følelsen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 14:16   #87
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Å se mennesker bedrive irriterende sutring på internett over hvordan andre mennesker er irriterende på internett. #thatfeeling



Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

For en deilig mandags morgen. Koser meg med kaffe mens mine herlige barn sover søtt. Gleder meg til en ny flott uke *LYKKE*

Har noen som overdriver bruken av *lykke*
De kan skrive det annen hver dag på statusen, mens jeg vet at EGENTLIG er det veldig lite lykke i den aktuelle heimen i den aktuelle perioden...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 299418_10150405566626101_717381100_10329795_1150372691_a.jpg (8,5 KB, 26 visninger)
__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 14:28   #88
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Det er uhorvelig sjeldent jeg gidder irritere meg over statusene til folk på min venneliste, og irriterer folk seg over mine - føl deg fri til å stryke meg av lista. Your loss, not mine.

Idar Vollvik, derimot, han har jeg lyst til å gi et saftig tupp bak.

Og - et eller annet menneske jeg har som venn, og som jeg av diverse årsaker ikke vil stryke som venn, er veldig begeistret for Prins Harry. Åh, hvor mange bilder veggen min har av den fyren, samt gud hvet hvor mange klissete bilder av Prinsesse Diana, som dukker opp, når hun vennen min har hatt "Harry-Bonanza."

Og britisk som hun er, og endel felles venner har vi, så blir disse bildene både likt og delt av opptil flere briter på vennelista mi.

Tror jeg nesten er mer lei av Harry og Diana til tider, enn jeg er lei av Idar. Lurer på hvordan det blir når babisen til William og Kate dukker opp.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 14:56   #89
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er uhorvelig sjeldent jeg gidder irritere meg over statusene til folk på min venneliste, og irriterer folk seg over mine - føl deg fri til å stryke meg av lista. Your loss, not mine.

Idar Vollvik, derimot, han har jeg lyst til å gi et saftig tupp bak.

Og - et eller annet menneske jeg har som venn, og som jeg av diverse årsaker ikke vil stryke som venn, er veldig begeistret for Prins Harry. Åh, hvor mange bilder veggen min har av den fyren, samt gud hvet hvor mange klissete bilder av Prinsesse Diana, som dukker opp, når hun vennen min har hatt "Harry-Bonanza."

Og britisk som hun er, og endel felles venner har vi, så blir disse bildene både likt og delt av opptil flere briter på vennelista mi.

Tror jeg nesten er mer lei av Harry og Diana til tider, enn jeg er lei av Idar. Lurer på hvordan det blir når babisen til William og Kate dukker opp.

Innser at eg ikkje er venner med feil folk, likevel.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 15:47   #90
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Jeg lurer ille på hvorfor folk skriver: Stakkar lille gutten han er FULL I FEBER.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:20   #91
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Å se mennesker bedrive irriterende sutring på internett over hvordan andre mennesker er irriterende på internett. #thatfeeling

*laik laik laik*


*lykke*

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.


Jeg innser at jeg antagelig er et ekstremt irriterende fjesbok-menneske, og beklager herved til dem av dere som har meg på vennelista si.

Du er en av de MINST irriterende å ha på vennelista, du poster jo bare søte ting og kul musikk!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 16:33   #92
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Jeg irriterer meg også over: På jobb.com og på kino.no.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 17:11   #93
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Jeg irriterer meg ikke over så mye men har en venninne som poster overlykkelige statuser hver gang typen har kjøpt noe fint til henne, eller hvis de har kjøpt seg noe nytt. Det er litt irriterende. Jeg er sikkert bare misunnelig.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 17:36   #94
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Det eneste som har irritert meg på fb var de grusomme spillene som tok all plass. Men så fant jeg ut hvordan jeg skjulte dem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 17:52   #95
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Hm. Jeg tenker at å uttrykke seg skriftlig er noe annet enn muntlig, så at det er en litt egen sjargong der reagerer jeg ikke på.

Skriver egentlig verken om lykke eller ulykke på Facebook med mindre jeg kan fjase med det. Er lite seriøs, og syntes vel litt de som skriver om lykken sin hele tiden kan virke litt påtatte. Samme med de som sutrer egentlig. Men aller verst er de som spammer med stygge fotos og ordtak ala dette:



Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 01:07   #96
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Eg har akkurat skjønt kva 'dafuq' betyr!

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 21:43   #97
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det et eget FB-språk?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har akkurat skjønt kva 'dafuq' betyr!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no