Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-11, 00:10   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg har en ispinnemaskin i USA som er veldig kjekk en sånn hurtig frysegreie som man heller oppi det man vil ha og så fryser det til pinner på 1-2-3. Men den krever at det er noe søtt oppi - enten fruktjuice, agave eller honning - for at det skal bli bra (ikke sitte fast i formen). Men det er en genial oppfinnelse og man kan lage veldig mange gode is i den - både frukt- og melkebaserte.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 14:33   #22
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg vil tro at det som måtte finnes av sukkerfritt inneholder kunstig søtning eller masse fruktose, så det kommer jo litt an på hvilke hensyn en må ta. Jeg lager is selv av frukt, bær og kokosmelk og søter kun med vaniljepulver og av og til kanel, men det hadde vært genialt å kunne kjøpe ute i verden også av og til. Jeg unner meg tofuis innimellom (tåler ikke melk/fløte heller), men den er det minst like mye sukker i som i vanlig... Ikke lett det der. Kanskje en burde starte produksjon?

Hva er vaniljepulver? Er det noe som kan erstatte sukker for en som ikke skal ha det?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 14:38   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hva er vaniljepulver? Er det noe som kan erstatte sukker for en som ikke skal ha det?

Vaniljepulver (iallefall det jeg kjøper) er ren svart vanilje i krydderglass, som ikke er tilsatt noe. Kjøpt på helsekost, ganske så dyrt. Men vel verdt pengene når man vil sette smak i is eller krem, synes jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 14:54   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

[quote=Teflona;2822455]

Både den og den med sjokolade er veldig god, men jeg får sånn utrolig
romlete mage og luft i nage, ikke særlig behagelig

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 15:09   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Den lette til diplomis funker ikke for meg heller. Den smaker himmelsk, særlig den med sjokolade, men den tar knekken på magen min.

  Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 15:11   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg har kjøpt ismaskin og lager de mest utrolig deilige iskremene.

Men melkefri softis, DET drømmer jeg om å kunne få kjøpe her. Argh.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 15:14   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Noen som vet hvor mye kh per 100 g det er i isene fra Diplomis?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 15:19   #28
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Noen som vet hvor mye kh per 100 g det er i isene fra Diplomis?

Det lurer jeg også på.
Er de lavkarbovennlige?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 15:27   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?


Jeg tror det er 5 nettoKH - etter at man trekker ut sukkeralkoholene.

  Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:14   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hva er vaniljepulver? Er det noe som kan erstatte sukker for en som ikke skal ha det?

Jeg bruker sånt som Irma snakker om, rein vanilje fra helsekost. Dyrt, men glassene varer veldig lenge. Du bruker bare litt hver gang. Jeg bruker f.eks. vaniljepulver i hjemmelaget is, i boller og vafler (med kardemomme) og noen ganger i grøt. Hvis du ikke må ha noe som smaker som sukker eller like søtt, synes jeg det er en glimrende ting å bruke i hvert fall.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:24   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Vaniljepulver er nyydeig. Og så mye enklere enn vaniljestang, synes jeg. Jeg har pleid å kjøpe det på Meny, men jeg tror kanskje iHerb er mye billigere.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 19:13   #32
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg hadde kjøpt - så lenge det ikke er søtet med aspertam...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:44   #33
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg hadde kjøpt - så lenge det ikke er søtet med aspertam...

Samme her, jeg blir grisedårlig av aspartam.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 21:05   #34
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Isbilen, den blå, har ihvertfall 3 sorter is av "sukkerfri" sort. Vi har diabetiker i hus, og er stadig på jakt etter noe med mindre sukker eller søtning som gir saktere blodsukkerstigning. De tre sortene var båtis, en pinneis med vanilje og sjokolade fløteis og den tredje var en vaniljeis dekt med bær (jordbær eller bringebær). Husker ikke akkurat karboinnholdet, men mener det var 7 eller 8 på den med sjokolade og vanilje, 10 på den med bær, og 16 på båtisen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 22:03   #35
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.071
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Å, takk, skal sjekke det.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no