Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Holdbar neglelakk

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 15:44   #101
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg skjønner at jeg må kjøpe litt neglelakk mens jeg bor her. Jeg betaler 7-8 USD for O.P.I og Essie hos min vietnamesiske manikyr- og pedikyrsalong. Det er dog ofte at de ikke har fargene inne så man må være litt tålmodig.

Wow. Det er virkelig billig, saerlig med dagens dollarkurs ift. euroen. Her er Essie som sagt 12 euro, mens man betaler 16-18 for O.P.I. og 22 for Chanel. I Norge koster det nok en formue.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:49   #102
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tør jeg håpe på eplegrønn? Turkis?

Hvordan likte du den, forresten? Passet den til deg?

Jeg har nok en aa anbefale hvis du vil ha noe i retning turkis. Den mörk turkise "Ski Teal You Drop" fra OPI. Den var ny i höst og er lekker, kjempefin baade til jeans og hvis man skal pynte seg. De har en med glitter i ogsaa som heter noe annet, men jeg foretrekker denne.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 02:59   #103
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Men altså. Hvilke av disse merkene er det som sitter lenge uten å flasse eller slites vekk da? Nå sitter jo jeg her og vil ha neglelakk på meg.

  Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 03:05   #104
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Jeg vet ikke hvem som er best for jeg syns det er vanskelig å sammenligne for jeg gjør som regel forskjellige ting (som at vaske opp er døden for neglelakk). Jeg syns OPI, Essie og Dior er bra. Hvilken av dem som er best kan jeg ikke helt uttale meg om. Jeg har mest brukt OPI de siste årene, men det er mest for at de har mest farger og neglstudioene har dem (og Essie). Her koster det ikke mye å få neglene stelt og det er min hverdagsluksus.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 07:04   #105
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men altså. Hvilke av disse merkene er det som sitter lenge uten å flasse eller slites vekk da? Nå sitter jo jeg her og vil ha neglelakk på meg.

Jeg bruker Chanel og Dior, og hvis jeg bruker lys rosa lakk, kan jeg bruke den en uke. Bruker jeg mørk lakk, eller lakk i en kraftig farge, må jeg fornye etter et par-tre dager, siden alt av slitasje vises godt. Jeg pleier å legge på et nytt strøk på dag to, jeg da. Det forlenger levetiden med én til to dager

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 07:07   #106
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Jeg glemte å si at det er på tross av omhyggelig bruk av underlakk og overlakk. Uten disse forsvinner lakken med en gang. Jeg tror jeg har ganske ubrukelige negler å vedlikeholde, så det er mulig andre får et bedre resultat over tid.

Ja, også er utrakt bruk av whitespirit drepen for ikke bare lakk, men for hele neglen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 09:33   #107
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

*abonnerer*
Det er her jeg må følge med for å vite hvilke farger jeg skal bruke, skjønner jeg!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 09:42   #108
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Med under og overlakk kan min holde opp til en uke. Da tror jeg det er lit hipp som happ hvilken lakk man bruker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 15:21   #109
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Jeg ble inspirert av denne tråden og har kjøpt 2 lakker i dag! Bare billige saker, da men..

Maybelline MNY nr. 669:



Og til tærne, Lumene Natural Code 32 (Soul Shaker):

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 16:24   #110
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Hvor lenge den holder har mye med selve paaföringen aa gjöre. Hvis jeg faar det gjort i studio, holder det mye lenger enn hvis jeg gjör det selv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 16:40   #111
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvor lenge den holder har mye med selve paaföringen aa gjöre. Hvis jeg faar det gjort i studio, holder det mye lenger enn hvis jeg gjör det selv.

Vanligvis, ja, men sist gang jeg fikk manikyr holdt det ikke et døgn en gang. Ikke overraskende, siden hun ikke kunne finne underlakken og bare ville legge ett strøk. Godt jobbet, Solsiden Spa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:43   #112
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vanligvis, ja, men sist gang jeg fikk manikyr holdt det ikke et døgn en gang. Ikke overraskende, siden hun ikke kunne finne underlakken og bare ville legge ett strøk. Godt jobbet, Solsiden Spa.

Haaper du gikk tilbake og klaget og fikk penger igjen. Det er jo ekstremt daarlig. Jeg faar alltid underlakk, to tynne lag farget lakk + overlakk og saann oljegreie som gjör at alt törker fortere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:48   #113
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Haaper du gikk tilbake og klaget og fikk penger igjen. Det er jo ekstremt daarlig. Jeg faar alltid underlakk, to tynne lag farget lakk + overlakk og saann oljegreie som gjör at alt törker fortere.

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg var på reise og gadd ikke gå tilbake etter flere dager. Jeg velger heller et annet sted neste gang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 15:35   #114
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vanligvis, ja, men sist gang jeg fikk manikyr holdt det ikke et døgn en gang. Ikke overraskende, siden hun ikke kunne finne underlakken og bare ville legge ett strøk. Godt jobbet, Solsiden Spa.

Du kan jo ikke forvente all verden av lakk pålagt på Solsidan - ihvertfall ikke hvis det var av kona til Ove Sundberg.



Men altså - to dager og litt mer relakkering? Det er jo håpløst elendig. Det ser ut som jeg blir værende med IsaDora jeg altså. Den sitter fire-fem dager uten noe mas og med litt kjipern behandling også.

  Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:27   #115
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Jeg bruker base og topcoat, men allikevel flasser Chanel etter 2-3 dager. Men fargene er jo så utrolig lekre! Venter på lønn,da skal jeg kjøpe 513.

Noen som har prøvd den gule? Jeg har gul fra et annet merke og den er veldig vanskelig å få jevn..

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:30   #116
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

For meg er det veldig stor forskjell om jeg er forsiktig med vann eller ikke. Om jeg bruker oppvaskhansker og ellers har hendene lite i vann så holder de seg rundt en uke. Og slik skraping med neglene på tapebiter osv er ikke bra. Jeg prøver å lakke over raskt om jeg ser at det begynner å bli ødelagt, det hjelper og da holder de seg litt lenger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:51   #117
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg bruker base og topcoat, men allikevel flasser Chanel etter 2-3 dager. Men fargene er jo så utrolig lekre! Venter på lønn,da skal jeg kjøpe 513.

Noen som har prøvd den gule? Jeg har gul fra et annet merke og den er veldig vanskelig å få jevn..

Min erfaring er lik ift. Chanel. Jeg skrev det vel oppi traaden her tidligere ogsaa. Chanel er dyrest men holder kortest. Derfor bruker jeg heller Essie og OPI.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:26   #118
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

til info så her www.feelunique.com noen farger fra Essie. Ca. 9 pund koster den tror jeg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:57   #119
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Jeg har bestilt flere farger fra Essie - veldig fornøyd. Kjøpt de på ebay, kostet vel under $5.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 18:17   #120
ingelas mamma
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 96
ingelas mamma er litt kul
Standard

Sv: Holdbar neglelakk

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg har bestilt flere farger fra Essie - veldig fornøyd. Kjøpt de på ebay, kostet vel under $5.

Hvor?

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no