Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-19, 09:51   #561
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Så kjekt, martis! Konfirmasjon er stas, og veldig fin fest!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 30-05-19, 17:23   #562
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har også fått dato, 10. mai, vi har også vært på møte i kirken og meldt barnet til konfirmasjon.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 30-05-19, 17:38   #563
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her skjer påmeldinga til høsten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 30-05-19, 19:23   #564
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi har vært på info-møte denne uken. Det høres ut som et bra opplegg, og jeg tror det vil passe poden veldig godt. De ligger an til å bli en gruppe på 10 konfirmanter, men det kan jo komme flere før høsten. I fjor var de 20, men det er helt greit om de ikke blir flere. Lederne presenterte seg, og det virket som en veldig hyggelig gjeng.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 09:25   #565
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Vi er litt sent ute, så vi kan velge mellom lørdag kl 16 eller søndag. Virker som om alle velger lørdag? Hvor lenge varer seremonien? Den er like i nærheten, så det er praktisk talt ingen transporttid!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 09:51   #566
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Lørdag er jo greit for de med mange tilreisende. Men så seint som 16- da blir det seint.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 09:54   #567
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Når starter det søndag da? Og er dett i kirka eller humanetisk? I kirka tar det vel gjerne tin time og ti minutt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 10:17   #568
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Søndag kan vi velge mellom 10, 12 og 14. Lørdag er det fullt 10, 12 og 14. Og fortsatt plass kl 16.

Hele den nærmeste familien er tilreisende og må overnatte, så jeg er litt på å ha det sent lørdag. Vi kan jo starte med brunsj, så dra til seremonien og middag og kaker etter det. Så er det lettere for de som evt må reise hjem på søndag.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 10:37   #569
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hadde valgt lørdag. Lettere for tilreisendes. Er det mange små barn?

Jeg hjalp til i en for en måned siden, seremoni lørdag kl 16. Flere små barn, men det gikk fint. 2130 var alle gått.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 11:59   #570
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her blir det møte med kirken 4 juni. Jeg har kjøpt ferdig sydd brokadevest på Finn. Skal straks igang med kanten nede og stakken.
Skjorte ville min tante sy og da mellomste sto konfirmant så sydde jeg 2 forkle i slengen.
Praktisk. Føler vi er komt godt i gang allerede

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 16:07   #571
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Kikket litt på ulike tapas og koldtbord menyer i går og kom frem til at konfirmanten ikke liker så mye av det som finnes. Kan hende det er enklere å bare bestille noen få retter og lage noe selv.

Dere som skal ha tapas og/eller koldtbord, hva skal dere ha?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 16:14   #572
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Min konfirmant er veldig glad i tradisjonell koldtbordmat, som spekemat, eggerøre, røykelaks etc, og særlig hvis det er godt brød med. Så her kan vi bare ta det de tilbyr på en hvilken som helst koldtbordmeny.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 02-06-19, 16:24   #573
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg skal lage selv. Min konfirmant spiser det meste, så det blir ganske tradisjonelt. Det som trengs å avklares er om pappaen skal lage noe mat, han er flink til å lage mat, så kan hende jeg får han til å lage vårruller, og en nigeriansk suppe som konfirmanten gjerne vil ha.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 17:07   #574
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Det min spiser på vanlig koldtbord er eggerøre, karbonader, salat og brød. Spekemat og laks spiser hun ikke. Mulig vi bestiller litt tapas og litt koldtbord.

Bror til en barndomsvenninne er kokk og sjef på kjøkkenet på Scandic, så leker litt med tanken om å spørre han om å lage noen retter, mot betaling. Han laget deilig mat til bryllupet deres i fjor høst. Da var det meze.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 02-06-19, 19:18   #575
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Min konfirmant er ganske kresen, så jeg tror det blir litt greier som han ikke spiser også. Tenker koldtbord/tapas/sushi og evt litt grillmat. Ungen elsker sushi og biff. vi lager nok det meste selv, men kjøper sushi.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 04-06-19, 11:47   #576
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Her blir det lørdag 9.mai, og hun har kommet på gruppe med en venninne i klassen (Human Etisk Forbund). Selskapet blir på en brannstasjon her i byen, og menyen blir tapas/koldtbord. Vi blir vel mellom 25-30 stk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 04-06-19, 12:10   #577
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har prøvd å spørre datteren om hva hun kan tenke seg til mat. Hun ser bare dumt på meg og sier "det er ET ÅR TIL, CHILL!"

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 04-06-19, 13:06   #578
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har prøvd å spørre datteren om hva hun kan tenke seg til mat. Hun ser bare dumt på meg og sier "det er ET ÅR TIL, CHILL!"

Vil nok få samme svar hvis jeg spør min.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 04-06-19 kl 13:47.
star er ikke aktiv  
Gammel 04-06-19, 13:44   #579
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Jeg har begynt å vurdere alternativ plass å ha det - men gutten her i hus mener at maten på nåværende sted er så god at ny plass utgår. Vi får se på det da.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 04-06-19, 22:10   #580
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2020

Hvis det blir koldtbord her så skal det ihvertfall også være med karbonader, kyllingklubber og pastasalat. Kanskje en kabaret.

Kom på nå at jeg har laget kake til 3 konfirmasjoner tidligere år så spent på om noen av disse tilbyr seg å lage en kake tilbake denne gangen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no