Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva har man på ullnektere?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-13, 12:24   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Nå er det ikke slik at alle barn kan snakkes fra å klø av ull altså. For de barna er det viktig med gode alternativer som ikke suger fukt bort fra huden og irriterer huden slik at det blir sår.

Selvfølgelig - men hovedinnlegger sa at jenta til nå hadde brukt ull uten problemer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 12:25   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Superundertøy var løsningen for snuppa. Men hun kommer seg nå. Det er ikke lenger like grusomt som det var, og i dag er hun på fotballskole utendørs og tok på seg ulltøy helt frivillig.

Jeg husker også at hun likte ulltøy fra nøstebarn bedre enn det vi kjøpte på cubus og HM. Men nå har visst forfengeligheten seiret, for som vi kjøper på den lokale Kiwien fra Pierre Robert er veldig riktig i fargene og tydeligvis godt nok.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 12:29   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Selvfølgelig - men hovedinnlegger sa at jenta til nå hadde brukt ull uten problemer.

Ja, men om barna plutselig begynner å klø av ull så kan det være mer enn psyken som spiller inn. Huden kan begynne å si i fra også om barnet har hatt det fint med ull tidligere.
Greit å forsøke å bearbeide ungen litt, men om ungen fortsetter å protestere ville jeg ikke tatt kampen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 12:31   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Et tips hvis ungen sier at ull klør når de tar det på og har brukt det tidligere år uten problemer, er å legge ullundertøyet på badegulvet med varmekabler sånn at det er godt og varmt før det tas på. Kaldt ullundertøy merker en stikker på en helt annen måte enn når en tar på oppvarmet ullundertøy. Hvis det er tøy som tåler trommel så kan en også ta det litt i trommelen og varme det opp før det tas på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 12:33   #25
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Selvfølgelig - men hovedinnlegger sa at jenta til nå hadde brukt ull uten problemer.

Det gjorde også våre som baby/småbarn, men rundt 4 år var det nok. Da var det over og ut med ull. De ble krakilske.

Jeg og mannen kan heller ikke fordra ull rett mot kroppen, så jeg forstår dem jo godt. Men inntil de ikke sa noe, hadde de det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 12:36   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Greit å forsøke å bearbeide ungen litt, men om ungen fortsetter å protestere ville jeg ikke tatt kampen.

Ikke jeg heller. Hadde de klaget utover dagen ville de fått tatt av ulla, men de gjør ikke det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 12:43   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Strikker du? Jeg har strikket et par gensere i Pickles Albuelita tynn merino, og de synes ungene er deilige å ha rett på huden.

Ulla fra Krokofanten har jeg også god erfaring med.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:00   #28
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Vi bruker Devold aktiv, som er ull med superundertøy innside. Altså ikke bomull, som noen over her nevner. Viktig forskjell, for ull ville ha ødelagt for de gode egenskapene til ullen. Dette derimot funker fin-fint.
Vår atopiske gutt klør av det meste, men dette går helt fint.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:33   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi bruker Devold aktiv, som er ull med superundertøy innside. Altså ikke bomull, som noen over her nevner. Viktig forskjell, for ull ville ha ødelagt for de gode egenskapene til ullen. Dette derimot funker fin-fint.
Vår atopiske gutt klør av det meste, men dette går helt fint.

Jepp, var det jeg også tenkte å påpeke. F.eks Cubus har ulltøy med bomull innside, mens f.eks Devold, Stormberg og Norheim har ull med syntet innside, som transporterer fukten bort fra huden.

Men når det er sagt har mine barn aldri blitt hverken våte eller kalde i den typen fra Cubus med bomull på innsiden heller, så man må se på virkeligheten også. En ting er at bomull blir fuktig, og ikke isolerer mot kulde når det er vått, i teorien. En annen ting er om barna faktisk blir kalde. Dersom det viser seg at barna aldri fryser selv om de har bomull innerst, så ser jeg ikke hvorfor man skal stresse med å ha på dem noe annet. Det er også stor forskjell på hvor mye man svetter. Dersom barnet svetter svært lite har det ingenting å si om det er et tynt bomullslag innerst mot huden, når dette likevel aldri blir vått. Så sjekk nå først om barnet ditt virkelig må ha ull innerst for å unngå å bli kald, eller om hun likevel er god og varm selv om hun har favorittgenserene sine innerst, med en ull-/fleecegenser over.

Her hos oss gjelder det som andre her nevner, det er den første ulldagen som klør, etter noen timer ut i denne har det gått over. Men det ser ut til å bli verre og verre å komme over denne kneika for hvert år. I år gikk ulltilvenningen forsåvidt greit, fordi vi var på fjellet og jeg hadde ikke med noe annet, så de var pent nødt til å ha det på. Men det var veldig mye drama i begynnelsen (det vil si hos to av barna, i rettferdighetens navn, det tredje hadde ingenting å si på å bli påkledd ull), og selv om det gikk over utpå dagen så ser jeg ikke bort fra at det blir kløfrie materialer til neste år.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 30-09-13 kl 13:40.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:34   #30
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Jeg bruker fleece til mine atopikere (2 av 4).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:34   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er ingen fan av ull med bomull inn - bomull blir jo fuktig og kald.

Ser den, men det holder varmt dersom ungen ikke svetter. Jeg har en sånn jente som fryser lett og aldri svetter. Bomull med ull utenpå ville derfor funket godt på henne, men hun bruker mest ren ull, siden hun ikke klager på det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:34   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.401
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Jeg skulle prøve noe ull på 5-åringen i går. Han har elsket ull og bodd i ull hele høsten og vinteren. I går hylt han da jeg tok på han en trøye, for den klødde visst. Vi får se hvordan det går. Han går i bomull i dag.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:43   #33
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Ingen av våre nektar ull, men det krever alltid litt tilvenning på hausten. Janus har sommarull som er tynnare og mjukare enn alt anna av ull eg har kjent på. Me har brukt desse t-skjortene i overgangen på hausten, og da har det vore lettare å få på dei vanleg ull etterpå.

Ellers har eg gitt stilongs og undertrøye av Bambus til atopikar-barn. Det skal ha mykje dei same eigenskapane som ull, men vere meir hudvenleg.


Her er sommarull:
http://krabaten.no/?PageID=190&ItemID=846

Her er bambus:
http://www.badaboom.no/barn

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 14:20   #34
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Mine har brukt Cubus sitt ull med bomull innside i mange år. Har aldri merket at de blir klamme eller kalde. Begge er imidlertid frelst på denne typen og vil ikke prøve noe annet.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 14:32   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Ingen av mine har nektet enda, femåringen elsker ulltrøyene sine, og toåringen tar på hva som helst så lenge det er rooooosa. Ja, eller for den del, arvet etter storebror, da er det også stas. Så hun sitter her i brun bukse og blå genser nå, ull. Han har også ulljobbebukse og ulltrøye.

om de ikke ville, eller ikke kunne, ville jeg forsøkt syntet innside eller bambus, ja.

Vi har hatt bomull innside også, en ting er nå om de blir kalde, men det er jo ikke noe lett å kle på en baby i alle fall, det mangler al den fleksibiliteten som gjør ulltøyet letter å kle på, jeg likte rett og slett ikke "konsistensen" på tøyet. vi har noe sånn superundertøy-kombo også, det er helt fint. (men nå er de ikke babyer lenger da, så da er det lettere å få på klærene også, de samarbeider med armer og bein...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 14:34   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Lurer på når jeg skal begynne med ull. Jeg sitter i bikini på terrassen nå. :sol: Og det dagen før oktober! Det er helt utrolig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 14:49   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Har hatt frostnatt allerede vi.

Bhg har store oppslag om at ungene trenger ull, fleece, luer, votter og tykke sokker. "Varme barn, er glade barn."

Bikini? den har jeg vel knapt hatt på meg i år, annet enn på ferien på det meget varme østlandet i juli.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 20:30   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Nå har hun sikkert bestemt seg, ullnekteren, men har du prøvd å varme det før hun tar det på seg? Det er veldig mye bedre altså. Jeg legger det på varmekablene om natta. Da funker iallefall det med longs. Ellers slår jeg at slag for devold, men de er ikke pene...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 20:37   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.401
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Lurer på når jeg skal begynne med ull. Jeg sitter i bikini på terrassen nå. :sol: Og det dagen før oktober! Det er helt utrolig.

Hæ? Jeg vil tilbake altså!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 20:56   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Min eldste er glovarm så ullundertøy kuttet jeg kjapt ut. Dessuten ville han ikke gå med klær som strammet. Klær var en kamp.

Jeg var dypt bekymret da han begynte på slalomkurs og senere på fotball så fikk han til å gå med alt for stor superundertøygenser. Det ville han gå med så siden det har han villet ha på seg superundertøy. Nå tar han det på på fotballtreningen uten mas.

Minsten digger ull og har lenge villet ha på sin stripete PierreR genser pluss ullsokker.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no