Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva har man på ullnektere?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-13, 21:09   #41
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Jeg har bestilt superundertøy til 6-åringen fra Stormberg til 59,- pr del i dag. Han er atopisk og klør en del, så skal prøve superundertøy på han nå i vinter når han ikke lengre er så mye ute som i barnehagen (han har noen sett ullundertøy også til turdager etc.). Funker det ikke så kostet det i det minste ikke en formue.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 23:43   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hæ? Jeg vil tilbake altså!

Tror nok været jevnt over er bedre hos deg... Men jeg satt i bikini i dag også. Har veldig lun terrasse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 22:26   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

I dag hadde vi 18 grader!

Er det ikke typisk? Vi hang nemlig ut kjøttet (lår og side av lam, til jul) i går... Det har vært kaldt, ei frostnatt og ellers mellom 5 og 10 lenge. I dag, 18.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 16:02   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Mine unger bruker ikke ull, de nekter. De er barn som ikke fryser heller, så dermed bruker jeg bare bomull under, og fleece over det. For mine barn fungerer det helt fint. Dvs storebror brukte vel ingenting annet en vanlige klær under uteklærne i fjor, da var jeg egentlig glad dersom han faktisk kledde på seg utebuksa når han var ute.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 18:46   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mine unger bruker ikke ull, de nekter. De er barn som ikke fryser heller, så dermed bruker jeg bare bomull under, og fleece over det. For mine barn fungerer det helt fint. Dvs storebror brukte vel ingenting annet en vanlige klær under uteklærne i fjor, da var jeg egentlig glad dersom han faktisk kledde på seg utebuksa når han var ute.

Det er dette jeg også mener. Av og til er vi så opptatt av å gjøre alt så veldig riktig, at vi glemmer å se på hva som egentlig er nødvendig i praksis. Det første man burde gjøre var vel å spørre seg "fryser barna egentlig med de klærne de liker å ha på seg?", og er svaret ja så må man jo finne noe bedre. Men hvis svaret er nei, trenger man da å stresse med å bruke masse penger på "riktige" klær som barna likevel ikke vil bruke, fordi de visstnok kan bli våte og kalde i teorien?

Snakker selvsagt om barn som er store nok til å uttrykke seg. Babyer må jo pent ha på det som blir kledd på dem.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 21:49   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er dette jeg også mener. Av og til er vi så opptatt av å gjøre alt så veldig riktig, at vi glemmer å se på hva som egentlig er nødvendig i praksis. Det første man burde gjøre var vel å spørre seg "fryser barna egentlig med de klærne de liker å ha på seg?", og er svaret ja så må man jo finne noe bedre. Men hvis svaret er nei, trenger man da å stresse med å bruke masse penger på "riktige" klær som barna likevel ikke vil bruke, fordi de visstnok kan bli våte og kalde i teorien?

Snakker selvsagt om barn som er store nok til å uttrykke seg. Babyer må jo pent ha på det som blir kledd på dem.

Enig i det! I fjor droppet jeg ull longs på eldste som da gikk i 2. klasse. Hun foretrakk strømpebukse i bomull og var varm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 21:57   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er dette jeg også mener. Av og til er vi så opptatt av å gjøre alt så veldig riktig, at vi glemmer å se på hva som egentlig er nødvendig i praksis. Det første man burde gjøre var vel å spørre seg "fryser barna egentlig med de klærne de liker å ha på seg?", og er svaret ja så må man jo finne noe bedre. Men hvis svaret er nei, trenger man da å stresse med å bruke masse penger på "riktige" klær som barna likevel ikke vil bruke, fordi de visstnok kan bli våte og kalde i teorien?

Snakker selvsagt om barn som er store nok til å uttrykke seg. Babyer må jo pent ha på det som blir kledd på dem.


Mitt problem er egentlig at jeg aldri fryser selv, og kan nesten glemme at alle ikke er som meg. Men jeg har unger som sier i fra, så dermed bekymrer jeg meg ikke. Jeg tror også det er litt sånn motsatt vei, at de som fryser tror alle andre gjør det og pøser må med klær.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 22:16   #48
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Et barn som klør og er irritert i huden av ull vil vel også fryse lettere enn om barnet har behagelige ikke-kløende plagg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 22:18   #49
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Et barn som klør og er irritert i huden av ull vil vel også fryse lettere enn om barnet har behagelige ikke-kløende plagg.

Definitivt. I alle fall gjelder det min nevø, som ikke takler ull innpå huden. Når han får på seg ull står han stiv som en pinne "midt i klærne", med armene litt ut fra kroppen, og beveger seg ikke. Ellers er han høyt og lavt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 02:07   #50
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Jeg synes det er vanskelig å finne superundertøy i små str, type 4 år. Hvor kjøper dere andre? Hvis jeg ikke finner det kommer jeg til å kjøpe et par sett i bambus, og så bruke devolds ull med superundertøy på de kaldeste dagene.

Ullnekteren min er litt morsom, så jeg må bare dele utsagnet hun kom med i helgen. Vi var på besøk på åpen gård, og da det kom en sau mot oss som de andre barna ville klappe, rygget lillesøster sånn passe skrekkslagen før hun fornøyd kom på den perfekte unnskyldningen: -Jeg kan ikke klappe sauen for jeg tåler ikke ull!


Sist redigert av skyfri : 06-10-13 kl 02:16.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 13:25   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.450
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har man på ullnektere?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg synes det er vanskelig å finne superundertøy i små str, type 4 år. Hvor kjøper dere andre? Hvis jeg ikke finner det kommer jeg til å kjøpe et par sett i bambus, og så bruke devolds ull med superundertøy på de kaldeste dagene.

Ullnekteren min er litt morsom, så jeg må bare dele utsagnet hun kom med i helgen. Vi var på besøk på åpen gård, og da det kom en sau mot oss som de andre barna ville klappe, rygget lillesøster sånn passe skrekkslagen før hun fornøyd kom på den perfekte unnskyldningen: -Jeg kan ikke klappe sauen for jeg tåler ikke ull!



Stormberg har superundertøy til småbarn.
http://www.stormberg.com/no/barn-1-7/undertoy.html

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no