Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 18:49   #361
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Hver gang du spør er svaret: Ja, skjønne deg!

Hæ?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:49   #362
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Burde nok ta meg en tur innom 007-byen i sommer for en øl og fotballdiskusjon igjen.

Ja! I'll drink to that.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:50   #363
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Ok, om vi befinner oss i Norge ville jeg sikkert svart Oslo, og om spørsmålet om hvor jeg egentlig er fra, hadde jeg svart med bydelen i Oslo jeg er fra. Når folk jeg kjenner bedre spør, svarer jeg at jeg er adoptert. Hvis jeg er i rette humøret, svarer jeg på noe helt annet og later so jeg overhodet ikke kan norsk. Nei, jeg gjør ikke det altså.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:52   #364
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg skal prøve å illustrere ved et eksempel:
rine: Hvor kommer du fra?
amylin: Stavanger
rine: Nei, hvor kommer du egentlig fra?
amylin: Stavanger

I dette tilfellet synes jeg at det er innvaderende, tåpelig, unødvendig og ikke på noen som helst måte greit av rine å komme med den type oppfølgingsspørsmål.
Jeg synes likevel amylin er vrang fordi hun velger å late som om hun ikke forstår hva rine spør om. Ja, hun har nok god grunn, ja, jeg skjønner at hun blir irritert over det tåpelige spørsmålet, men hun kunne valgt å respondere annerledes.

Ah, kunne vært en ordentlig samtale ja. Jeg har faktisk hatt en slik samtale med en vilt fremmed dame. Jeg var usedvanlig vrang, men damen var ingen jeg kjente og orket ikke den type smalltalk på bussholdeplassen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:53   #365
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Ok, om vi befinner oss i Norge ville jeg sikkert svart Oslo, og om spørsmålet om hvor jeg egentlig er fra, hadde jeg svart med bydelen i Oslo jeg er fra. Når folk jeg kjenner bedre spør, svarer jeg at jeg er adoptert. Hvis jeg er i rette humøret, svarer jeg på noe helt annet og later so jeg overhodet ikke kan norsk. Nei, jeg gjør ikke det altså.

Jeg visste jo at du var adoptert, så jeg spurte om hvor du var adoptert fra. Og så hadde vi en lang og interessant samtale om familie, adopsjon, erfaringer og alt i alt er jeg glad jeg spurte. Fordi du delte og fordi jeg nå kjenner og liker deg enda bedre. Selv om du ikke har peiling på norsk fotball.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:57   #366
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Men Lyn er jo en skiklubb.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Eller en skitklubb.

Fikk du også rødprikk fra Safranen for Lyn-hetsinga, Ramses.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 18:59   #367
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette syns jeg var en veldig god oppfordring.

Mhm. Vi trenger alle en god latter i ny og ne.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:00   #368
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig i det. Men hvis noen formulerer seg klønete og man skjønner hva de egentlig mener, er man jo vrang hvis man later som om man ikke gjør det?

Det synes jeg ikke. Jeg tenker at sånt er kanskje noe man ikke ønsker å dele med folk man nettopp har møtt og/eller man prøver å lære opp den som stiller spørsmålset ved å nettopp svare hvor man egentlig er fra, nemlig Stavanger. Fargen man har på huden har ikke så mye med det å gjøre, egentlig, så hvis spørsmålsstiller mente noe annet må han eller hun formulere seg annerledes.

Hvor er du fra?
Stavanger.
Nei, hvor er du egentlig fra?
Stavanger!
Hvorfor er du mørk i huden?
Fordi pappa er fra Afrika.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:01   #369
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg visste jo at du var adoptert, så jeg spurte om hvor du var adoptert fra. Og så hadde vi en lang og interessant samtale om familie, adopsjon, erfaringer og alt i alt er jeg glad jeg spurte. Fordi du delte og fordi jeg nå kjenner og liker deg enda bedre. Selv om du ikke har peiling på norsk fotball.

Klart jeg deler med deg. Skjønne deg, jeg merker jeg savner å synke ned i en sofa med rødvinsglasset og preike dritt og alvorligheter akkurat nå.


Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Fikk du også rødprikk fra Safranen for Lyn-hetsinga, Ramses.

Burde hatt en rødprikk for at DU faktisk ikke kan noe om norsk fotball.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:16   #370
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Klart jeg deler med deg. Skjønne deg, jeg merker jeg savner å synke ned i en sofa med rødvinsglasset og preike dritt og alvorligheter akkurat nå.




Burde hatt en rødprikk for at DU faktisk ikke kan noe om norsk fotball.

Du også.

Jeg har sofa både inne og ute. Og rødvin. Og gjesterom.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:19   #371
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Du også.

Jeg har sofa både inne og ute. Og rødvin. Og gjesterom.

Kan absolutt hende jeg tar deg på ordet! Jeg har bil og kan komme brummende over fjellet før du vet det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:19   #372
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Jeg tror vi spammer tråden litt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:20   #373
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.416
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Er du gal, da blir det jo sånn: "Hva, synes hun jeg ser fet ut?!? "

Det sier de i Thailand: Hei, du er tjukk! Interessant det også.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:22   #374
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Kan absolutt hende jeg tar deg på ordet! Jeg har bil og kan komme brummende over fjellet før du vet det.

Ja!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg tror vi spammer tråden litt.

Det er det vel ganske typisk at noen gjør i en så lang tråd på FP?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:25   #375
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Ja, den burde i grunnen blitt spammet før.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:28   #376
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.358
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hei, du er tjukk!

Ærlig og utilslørt - det liker jeg!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 19:53   #377
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.993
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det sier de i Thailand: Hei, du er tjukk! Interessant det også.

Gjør de? Godt jeg ikke kan thai.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 20:02   #378
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er jo en masse ting jeg lurer på som jeg er for høflig til å spørre om, selv om det ikke er fornærmende i seg selv? Hvorfor sitter du i rullestol, hvordan er det å være så lav, hvorfor bor du ikke sammen med faren til barnet, hvorfor har du farvet håret gulrotfarvet, LIKER du virkelig Beyonce, hvorfor i all verden skal du til Bulgaria i ferien?

Det at man lurer på noe, er ikke nødvendigvis en god nok grunn til å spørre. Det prøver jeg å lære mine barn også. ( )

Hvordan kom du på alle disse spørsmålene?
Er forøvrig enig i argumentet ditt.

Jeg er DRITLEI av å svare på hvor jeg kommer fra, fordi det alltid, uten unntak, følges opp med følgende spørsmål "Men du snakker ikke sånn?" og en forventning om at jeg forklarer hvorfor. Det finnes jo ingen god forklaring. Veldig ofte har jeg svart at jeg bodde i Tønsberg i mange år, uten å utdype når (3 år på lærerskolen, etter fylte tjue). Jeg kan absolutt forstå at andre folk, med bakgrunn i hudfarge, blir minst like mettet på tilsvarende spørsmål/undring, selv om det er vennlig ment.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 20:30   #379
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Hvis man ikke vil være vrang, men svare på det man antar at folk faktisk mener når de spør om noe annet, så blir jo samtalen potensielt mer pinlig:

- hvor er du fra?
- Toten
- ja, men hvor er du EGENTLIG fra?
- åh, du mener hvorfor jeg er brun? Det er fordi jeg er adoptert/det vil jeg ikke snakke om/mamma var utro med en afrikaner


Jeg syns vel det blir mindre kleint å bare svare "TOTEN!", tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 20:34   #380
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Jeg har tenkt. Og drukket rødvin og tenkt.

Her er svaret:

Hvor er du fra?
Toten.
Men hvor er du egentlig fra?
Toten.
Men hvorfor er du brun når du er fra Toten?
Fordi jeg er kannibal. Og emosjonell overspiser.

Også må man bare se irritert ut.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no