Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-20, 17:41   #121
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Sånn?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 79678050_2942203289147788_7283326929770381312_n.jpg (54,8 KB, 259 visninger)
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-20, 18:43   #122
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Jeg har kjøpt en venn til Julealven. Jeg følger en gruppe på Facebook hvor medlemmene legger ut bilder av det alven(e) gjør i desember og det er veldig mange som har flere alver og det gir litt andre muligheter for skøyerstreker så jeg tenkte at neste år er de to.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 20:58   #123
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Da er straks karantene tiden over for Melvin som kom ekstra tidlig i år. Han har sittet på kjøkkenbenken i et tett glass med munnbind og antibac. Brevet som lå ved siden av kunne bekrefte at han heldigvis hadde hatt negativ covid test å fremlegge ved innreise, men brevet som var undertegnet Bent Høie sa ar barna hadde et stort ansvar i å påse at Melvin overholdt karantene på 10 dager.

Men nå begynner virkelig jobben til mor (som er felgkjørt....) med å være kreativ, og forventningene til ungene er til å ta og føle på. Coronaen har før til at juleforventingene har skutt i taket. De hungrer detter kos (akkurat som om vi ikke har spist mer usunt enn til vanlig....). Men folk rundt oss åker stadig i karantener, så de har ikke sett noe særlig til familien de siste månedsene.

Håper det dukker opp noen gode rampestreker her i tråden, som jeg kan kopiere....

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 23:19   #124
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Her kommer han bare helt plutselig i morgen, med julekalendre. Ingen forberedelser, no nothing. Såvidt jeg husket det var 1. i morgen....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 23:20   #125
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Jeg har hentet nesten alle årets ideer fra Facebook-gruppen "Christmas Elf Ideas and Antics 2020". Der er det veldig mye forskjellig, med bilder og det hele.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 23:22   #126
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Det har jaggu flyttet inn en rampenisse her og.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 23:23   #127
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Jeg henger også med fortsatt! Trodde jeg skulle snike meg unna, men bør strengt tatt ha tid til dette i år.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 23:25   #128
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Jeg ser jeg skrev i januar at jeg hadde kjøpt en venn til alven og i morgen kommer begge to (ingen karantene her, jeg vil at julemagien skal være fri for den slags). Ingen krumspring første dagen da. Jeg har kjøpt en huske til dem så når barna står opp sitter begge i den, hengende fra en av taklampene i stua, og et lite brev. Greit med noen dager som ikke krever så veldig mye også.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 23:36   #129
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Det blir fint!

Jeg er såpass til samler av natur at musa her allerede har flere søsken og søskenbarn, foreldre og besteforeldre. Det er ingen karantene her heller, men jeg spiller nok litt på korona noen av dagene.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-20, 23:59   #130
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Barnebarnet mitt har fått rampenisse på besøk. Den har flyttet inn i natt, og i morges hadde den stekt godtrerispeilegg til frokost.

Det er lørdag, fastslo lillemor, 2 1/2 gledesstrålende.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-20, 01:17   #131
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Så koselig, Pøblis!

Her er julemusa i gang - inspirert av virkelige hendelser. Omtrent alle ungenes venner har fått seg hund i koronaperioden, og for noen av dem ble det for mye. De måtte sende den i retur.

Bilde først, og så dagens rim.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 5F44DCEB-2E61-4E64-870A-C9156B2DE0F2.jpg (9,1 KB, 66 visninger)
Filtype: jpg 6EAD9174-CAD4-43CF-81E5-B795401D8738.jpg (10,3 KB, 53 visninger)
__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 08:55   #132
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

1. desember - Rampenisse satt inni vedovnene med sjokoladekalendere (vi fyrer med varmepumpe)
2. desember - Rampenissen hadde klipt til klær til seg selv av barnas fravokste sokker (dagens kalendergave var nye sokker)

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 09:07   #133
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Vi er også i gang.
Jeg bråheklet nisselue og nissejakke til den minste bamsen til Stjernekikkeren, så det er han som er vår rampenisse.

I går ble han introdusert med engler i mel på bordet. I dag har han vært på sledetur ned fra bordet med en gjeng andre bamser. Vi har fortsatt mer enn nok papp igjen etter at vi pusset opp kjøkkenet, så han fikk kjelke og bane ned fra bordet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 02-12-20 kl 10:07.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 09:47   #134
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Vår var forsinket. Jeg hadde helt glemt han til guttungen litt skuffet konkluderte med at han ikke kom i år. Han ble forsinket fra Granka, vanskelig å finne fly i disse Koronatider.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-20, 20:16   #135
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Vår var forsinket. Jeg hadde helt glemt han til guttungen litt skuffet konkluderte med at han ikke kom i år. Han ble forsinket fra Granka, vanskelig å finne fly i disse Koronatider.

/


Vi...eller jeg ( ) holder det gående med vår snille rampenisse, selv om minstemann nærmer seg 12 år. Vår rampenisse har roet seg litt og er ikke så bøllete lenger, men han gjør mye rart når han skal overlevere dagens pakke fra minstemanns pakkekalender. Minstemann synes det bare er morsomt å se hva mam...eh...nissen finner på hver dag.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 01:21   #136
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

I morges våknet barna til at hadde den ene alven pakket den andre inn i gavepapir. I natt skal de tegne minions på bananene i fruktskålen. I morgen natt er planen å snike til oss mobilen til ett av barna, ta bilde av den ene alven med beskjeden "hjelp, jeg er fanget i telefonen" og sette det som skjermbilde. Litt spent på hva de sier når de oppdager det om morgenen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 11:08   #137
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Rampenissen og kompisen hans sittet på hver kaffekopp med oppkrøllet dopapir med litt nugatti på strødd rundt, og en god klatt nugatti i hver kopp. Stor suksess.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 14:09   #138
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Jeg har nå en 10- åring som fortalte at han ikke trodde på tannfeen eller nissen lengre. Jeg sa at det var greit og at jeg skjønte at han nå var for stor til å tro på Rampenissen. Da så han forskrekket på meg og utbrøt: " Men RAMPEnissen tror jeg jo på!"

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 14:15   #139
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Rampenissen hadde pakket inn adventslysene i aluminiumsfolie og satt midten med tenneren.

Plingo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-20, 14:44   #140
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøysenisse - Elf on a Shelf - tips og ideer

Da barnebarnet mitt våknet i dag, hadde rampenissen bygget hule i stuen sammen ned bamsene, Maileg-dyrene og babydukkene og satt opp lapp utenfor hvor den spurte om Lillemor ville spise frokosten sin i hulen sammen med dem.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no