Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 13:06   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Hvis man ringer ganske lite, sender litt sms, og vil surfe litt på nettet?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:07   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabbonnement er best

Du kan legge inn forbruket ditt her, så viser de hva som er billigst: http://www.telepriser.no/portal/page...riser/forsiden

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 13:55   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabbonnement er best

Har dere et mobilt bredbånd i tillegg eller bruker dere et abonnement med datatrafikk inkludert? Jeg er forvirret. Jeg har Chess i dag og en Smarttelefon uten binding.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:22   #4
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Til det forbruket du beskriver så ville jeg vurdert One Call Faktura.
One Call Faktura har 120 ringeminutter og 90 sms gratis pr mnd, og så kan man abonnere på "ekstra data" som gir fastpris på det også (så fremt man ikke overskrider).
Det (tror jeg, utfra det jeg har lest her) vil i praksis si at hvis man holder deg innenfor "det faste" så betaler man kun for oppstartsavgift pr samtale og for den mobilpakken man velger (25, 50, 100 eller 169 kr)

Jeg tror Tele2 Sheriff er noe av samme greia, ganske mye inkludert, og at man kan komme ganske billig ut av det hvis man holder seg under det inkluderte.

Jeg må også legge til at jeg ikke hatt One Call selv, og kan derfor ikke skryte på meg å vite noe om hvordan de er på kundeservice og denslags, men jeg har planer om å bestille det snart.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:30   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Jeg skal sjekke det ut, takk Nyx! Jeg er litt skeptisk til One Call da. Har hørt mange har problemer med de?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:33   #6
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Å? Jeg har ett par kjente som har One Call, har ikke hørt hverken noe særlig negativt eller positivt om det. Det gjør det det skal, og ikke noe mer liksom er inntrykket jeg har fått.
Hvis ikke så har vel Tele2 ganske greit rykte på seg, og jeg tror som sagt at Sheriff abonnementet deres er ganske likt på One Call Faktura.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 10:11   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Jeg har OneCall og er utrolig godt fornøyd med dem. Jeg har tidligere hatt faktura-varianten (og betalte inn 500 kroner i forkant slik at jeg slapp å tenke på regning på mange måneder), men har nå gått inn på Gavepakka fordi jeg nettopp har kjøpt meg ny mobil som kan gi meg tilgang til internett.

Jeg er godt fornøyd med muligheten til å styre abonnementet fra web. Det er for eksempel lett å låse telefonen om man tror den er stjålet, og like lett å låse det opp om man finner ut at telefonen slett ikke var stjålet, bare forlagt ().

Kundeservice via e-post er ikke alltid så kjapp (og jeg er også usikker på hvor god service man får der), men via telefon er jeg superfornøyd!

Anbefales absolutt!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 10:15   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Så flott! Da skal jeg sjekke det ut!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:06   #9
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Det beste mobiltelefonabbonementet er det som jobben betaler

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:07   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Det beste mobiltelefonabbonementet er det som jobben betaler

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:01   #11
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Det beste mobiltelefonabbonementet er det som jobben betaler

Nja. Er det nå alltid slik, da. Jeg har bedt om at min jobb ikke skal betale for mitt abonnement før til neste år. For med Gavepakka betaler jeg 199 kroner ut året, og da kan jeg ringe så mye jeg vil, sende så mange SMS-er som jeg vil og bruke det mobile nettverket så mye jeg vil (innen Norge, selvsagt).

Hvis jeg skal få jobben til å betale for min mobilbruk må jeg inn i bedriftens "mobilsystem", og da vil jeg tro det er dyre månedspriser på abonnementet samt at jeg da i tillegg beskattes av fordelen. Jeg tror det skal godt gjøres at jobbens dekning av mobiltelefon (med påfølgende beskatning) skal bli så utrolig mye billigere, altså.

(Men Gavepakka er et lokketilbud fra OneCall, det er det nok ingen tvil om.)

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:24   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Anbefaler virkelig One Call faktura, har heller aldri hatt problemer med de. Har akkurat byttet tilbake dit selv etter en kort visitt hos Telenor.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:39   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Opprinnelig lagt inn av Thomas1977, her.

Det beste mobiltelefonabbonementet er det som jobben betaler

Nje Jeg vet ikke. Jeg bruker den uansett ikke så mye. Men jobben skal vel etterhvert bryr ann mitt uansett så kanskje Jeg bare skal ta telenor først som sist.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 21:51   #14
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nja. Er det nå alltid slik, da. Jeg har bedt om at min jobb ikke skal betale for mitt abonnement før til neste år. For med Gavepakka betaler jeg 199 kroner ut året, og da kan jeg ringe så mye jeg vil, sende så mange SMS-er som jeg vil og bruke det mobile nettverket så mye jeg vil (innen Norge, selvsagt).

Hvis jeg skal få jobben til å betale for min mobilbruk må jeg inn i bedriftens "mobilsystem", og da vil jeg tro det er dyre månedspriser på abonnementet samt at jeg da i tillegg beskattes av fordelen. Jeg tror det skal godt gjøres at jobbens dekning av mobiltelefon (med påfølgende beskatning) skal bli så utrolig mye billigere, altså.

(Men Gavepakka er et lokketilbud fra OneCall, det er det nok ingen tvil om.)

Er utrolig dårlig til å shoppe etter billig abbonementer, men jeg var godt fornøyd med at jeg fikk kobla opp vår frifamilie opp mot bedriftsabb.

.. ikke at jeg har så mye bruk for det lengre.

Men det abbonementet er forøvrig skikkelig kjipt på datatrafikk og med tanke på at regningen nesten bare består av datatrafikk så er det nok ikke så gunstig, nei.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 19:29   #15
Bravia19
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 1
Bravia19 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Husk at være opmærksom på hvor meget data du trækker via mobilt bredbånd - Det kan blive mye kroner hvis du ikke har en datapakke med i abbonementet

Bravia19 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 08:40   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Bruker Chess og deres SjakkMatt-abo med 1 GB data, 600 ringeminutter, 600 SMS, 600 mms osv. Koster 199 kr.

God kundeservice og enkelt å aktivere/deaktivere tjenester, enda abo etc. via websidene til Chess.

Har vært kunde siden de het Site i 2000 elns. Aldri vært noe tull.

Chess bruker Netcom sitt nett, som er temmelig godt utbygget.

Erfaringen jeg har hørt fra flere er at de ikke er så veldig godt fornøyd med de som bruker Network Norway sitt nett kontra Telenor og Netcom sine nett.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 10:59   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket mobiltelefonabonnement er best

Dette er en to år gammel tråd, jeg endte opp med Telenor via jobben. Men godt poeng med datapakke.. jeg har 1 gb for 99 kr mnd.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no