Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

SMS-svindel?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-12, 16:20   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SMS-svindel?

Jeg ble akkurat oppringt to ganger på rad av et +44-nummer. Forbindelsen ble brutt i det jeg svarte på henvendelsen begge gangene. Fem minutter senere mottok jeg følgende melding fra samme nummer:

Sitat:

You have won the sum of £450,000.00 in the UK lottery,Your Mobile No was chosen from 740 million mobile no,sms us your email address for claim of your funds.UK lottery.

Et kjapt oppslag på forbruksoversikten på "Min side" på Telenor, viser at jeg har blitt trukket 29,– for "Tjenester levert av andre enn Telenor" denne måneden, men det står ikke dato, så jeg er usikker på om det er trukket i dag. (Det kan være helt greie ting som er trukket også; jeg husker ikke om jeg har betalt noe annet med telefon denne måneden.)

Så da lurer jeg på: er dette et klassisk mobiltelefonsvindeltilfelle, eller er det noen som vil lure fra meg e-postadressen min?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 16:25   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SMS-svindel?

har du søkt på nummeret?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 16:32   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS-svindel?

Ja, jeg fant ikke noe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 16:50   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: SMS-svindel?

Med mindre du tror du har vunnet, så er nok dette en fin, liten scam.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 16:52   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SMS-svindel?

sett opp en dummyemail, send inn og se hva som skjer?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 16:56   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS-svindel?

Vi er bare på dag 3 denne mnd, kanskje det gjør det enklere å tenke på om du har gjort noe som skulle koste ekstra?

Ellers følger jeg spent med.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 17:11   #7
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: SMS-svindel?

Jeg tenker det koster 750 kr eller en annen svimlende sum å sende sms tilbake til det nummeret, og at mailadressen de ber om bare er for å ha en grunn til å be deg svare.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 17:28   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SMS-svindel?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Jeg tenker det koster 750 kr eller en annen svimlende sum å sende sms tilbake til det nummeret, og at mailadressen de ber om bare er for å ha en grunn til å be deg svare.

god tanke, det tenkte jeg ikke på.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 17:47   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS-svindel?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Med mindre du tror du har vunnet, så er nok dette en fin, liten scam.

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at dette er svindel. Om ikke annet så er "har aldri kjøpt lodd i UK Lottery en god indikasjon" på det. Jeg bare lurer på typen svindel.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Vi er bare på dag 3 denne mnd, kanskje det gjør det enklere å tenke på om du har gjort noe som skulle koste ekstra?

Ellers følger jeg spent med.

Forrige fakturaperiode går tilbake til 18. august hos meg, så det er så langt tilbake det kan være. Ellers takk for tips.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 20:02   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS-svindel?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mannen min fant et ubesvart anrop fra et +44 nr en dag. Jeg skal spørre om han har fått sms.

Det kan jo være at de sendte bare for at Teofelia svarte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 18:42   #11
kakklanes
Diabetesspl
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: Ca. midt på
Innlegg: 63
kakklanes har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: SMS-svindel?

Jeg har også vært borti +44 nr. Der var det ei dame som snakket, som for det første ikke kunne norsk, men hun var også helt elendig i engelsk....... har siden da aldri svart på 44 nr. hvis de har prøvd å ringe til meg...... har vel skjed en gang etter det.

kakklanes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 18:44   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS-svindel?

Jeg ville ikke ligge veldig godt an i jobben min om jeg avviste alle som ringte fra utlandet.

Men akkurat disse har jeg ikke hørt fra. Jeg har glemt å sjekke om jeg er trukket noe mer da. Det bør jeg sikkert kontrollere igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no