Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-21, 23:50   #41
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jeg har ingen problemer med fetaost, hverken smak eller fettinnhold, med jeg kan virkelig ikke fordra skinnet på sånne halvstekte tomater. Synes det blir så seigt og ekkelt, som å tygge plast. Men varmebehandlet feta er dødsgodt, så jeg vurderer å lage det med hermetiske cherrytomater, ser for meg at saften reduseres i ovnen og blir fyldig og god - det må da funke?

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 00:09   #42
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Eldste lagde denne for en uke siden og jeg likte den ikke. Den ble for syrlig, og tenkte at den burde hatt sukker som Hya nevner.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 00:40   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Eldste lagde denne for en uke siden og jeg likte den ikke. Den ble for syrlig, og tenkte at den burde hatt sukker som Hya nevner.

Ja, det burde nok stått i oppskriften. Det er sjelden man får så søte tomater her som rundt Middelhavet. Jeg har riktignok sluttet å bruke sukker i tomatsauser med tomatpuré, men det er fordi jeg steker tomatpuréen på høy temperatur et minutts tid.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-21, 02:17   #44
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Jeg har ingen problemer med fetaost, hverken smak eller fettinnhold, med jeg kan virkelig ikke fordra skinnet på sånne halvstekte tomater. Synes det blir så seigt og ekkelt, som å tygge plast. Men varmebehandlet feta er dødsgodt, så jeg vurderer å lage det med hermetiske cherrytomater, ser for meg at saften reduseres i ovnen og blir fyldig og god - det må da funke?

Det var et veldig bra tips. Det må jo bli bra? Jeg liker nemlig heller ikke halvstekte tomater noe særlig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 09:26   #45
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Vi lagde dette i går. Strødde sukker over tomatane, tilsatte bacon og etter å ha blanda alt gratinerte vi nokre minutt i ovnen. Lenge sida eg har spist noko så godt!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 09:45   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Snuppa lagde dette som avtalt. Det ble godt, for all del. Men ikke helt fantastisk heller. Jeg tror med fordel vi kunne hatt enda mer tomater selv om vi egentlig hadde kjørt godt på med dette. Vår ble servert med kylling og det var bra, for ellers tror jeg ikke at det hadde mettet nok.

Snuppa selv var veldig fornøyd og restene ble med på som lunsj på skolen i dag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 10:06   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jeg tror også kvaliteten på tomatene spiller en stor rolle i denne retten.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 12:12   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Kvaliteten på tomatene vil absolutt spille inn, og vinterstid er det nå ofte ikke de søteste tomatene å få?

Jeg er ikke så glad i varmede tomater uansett da, jeg foretrekker kalde tomater (liker tomatsaus altså, men ikke stor fan av tomat på grillspyd feks, la meg få den kald) og har ikke vurdert å lage dette siden jeg ikke er noe fan av feta heller (eller er på tiktok, så har bare lest om det her)

Men gode tomater er godt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 13:03   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Nei, vanskelig å finne gode tomater nå. Jeg syns de beste er noen norske klasetomater jeg har funnet på Meny. Juanitas-tomater fra Ryfylke. De er dyre, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 13:03   #50
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, vanskelig å finne gode tomater nå. Jeg syns de beste er noen norske klasetomater jeg har funnet på Meny. Juanitas-tomater fra Ryfylke. De er dyre, da.

Jeg lagde denne retten med to pakker av disse tomatene i går - det ble kjempegodt. Men ganske dyrt, ja

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 13:14   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Gode, men ikke billige ja. helt sant det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 13:29   #52
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Eg brukte 2 pk av Rema sine "trekantpakningar" med cherrytomat, funka heilt fint.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 15:19   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Jeg brukte vel 800 g gode tomater. Men de må ha stilken på, synes jeg. Det er best. Brukte nok en hundrelapp på bare tomatene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-02-21, 15:24   #54
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, vanskelig å finne gode tomater nå. Jeg syns de beste er noen norske klasetomater jeg har funnet på Meny. Juanitas-tomater fra Ryfylke. De er dyre, da.

De er gode ja Velger alltid dem om jeg kan.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-21, 07:46   #55
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Et av barna laget denne i går, jeg synes den var veldig god!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 09:11   #56
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Vi lagde denne retten i går, og alle likte den kjempegodt. Og utrolig lettvint da gitt! Brukte hele cherrytomater på boks. Massemasse hvitløk, et lite dryss sukker, spinat og basilikum.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 09:16   #57
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Storesøster laget denne i går, med honning i. Med en litt stor salat til så ble det en veldig god middag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:10   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har heldigvis flyttet meg opp på eget rom etter hvert så nå kan de styre mer selv på kjøkkenet.

Vi måtte også snakke litt om mengden kaffe. Det gikk flere spiseskjeer pulverkaffe i hver porsjon.

Vi måtte snakke litt om mengden sukker.

Nå har jeg også lyst til å prøve denne retten. Kan være det blir en middag til meg og 15-åringen i løpet av helga (mannen og de to yngste reiser bort), mens vi fortsatt har kjøkken (pusses opp neste uke).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 10:30   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Den Dalgonakaffen har jeg prøvd. Ikke noe for meg, altfor søtt. Men guttungen likte den. Sukker er jo én ting, den ble bare laget et par ganger her, så det var ikke et problem, men mengden kaffe! Det må jo være syke mengder koffein i et glass. Har ikke regnet på det, men er det ikke en teskje man vanligvis bruker? Jeg syntes ikke det var ok at min (den gang) 15-åring fikk ikke seg så mye koffein.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-21, 11:50   #60
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den derre Tik Tok-retten med tomater og feta(?)

Alle her synes den retten er god (vi serverte den med stekt kylling til). Jeg hadde i sukker og litt balsamicoeddik og så kjørte jeg alt unntatt fetaosten i blender etterpå før fetaosten ble most inn for jeg liker ikke konsistensen av bakte tomater.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no