Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-20, 17:25   #61
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Vi har bredt kjøleskap, ser ut som side-by-side, men det har kjøleskap øverst og fryseskuff nederst. Elsker det. Pluss vann og isbit-dispenser.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 17:28   #62
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?


Ligner på dette. French door kalles løsningen. https://www.elkjop.no/product/hvitev...201sr-177-7-cm

Det er ikke supergod plass i det til vanlig, hvis man sammenlikner med kjøleskap i full høyde. Men man får plass til alle mulige størrelser.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 20:45   #63
Bonzai
Aktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 295
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Quooker og kjøleskap med isbiter. Og at vi har masse skapplass og god benkeplass.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 22:12   #64
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

At det er rooosa! 💕

Og så er jeg ekstremt fornøyd med uttrekksoppbevaringen i høyskapet, som rommer alt vi har av tørrvarer:

https://www.elkjop.no/product/kjokke...kksoppbevaring

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 22:26   #65
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg liker egentlig ikke kjøkkenet mitt, men det jeg liker er stekeovn i arbeidshøyde og skuffer til gryter og panner pluss stekespader, grytekluter etc under steketoppen

Jeg haaaater skap uten skuffer og hjørneskap med farte hyller. Og pålimte lister som samler støv.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 23:15   #66
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg liker følgende:

- stor øy med god plass til å jobbe på
- 2 komfyrer, hvorav en er en kombiovn med mikro og stekovn
- Sjalusiskap i et hjørne, gjemmer bort vannkoker og brødrister og slikt når det ikke brukes. Har stikkontakt inni skapet.
- Vinskapet
- hjørneskuffene mine, dyre, men bedre enn slike hjørneskap med snurreløsning
- det smale underskapet på 20 cm med utrekkshylle, den har oljer, pepper/saltbøsser osv like i nærheten av komfyren
- Skuff med plass til krydderinnsatser i skuff like ved komfyren

Ellers er jeg veldig glad for all plassen jeg har i alt av skap og skuffer.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 23:31   #67
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Vi skal finjustere nykjøkkenent nå og fikk nyttige tips her.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-20, 23:43   #68
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Det jeg er fornøyd med nå er bl.a.

  • Uttrekkshyller i høyskapet.
  • Hjørnerundellen som Helten fixa til å ha fire nivåer, tre til kjeler og et til lokk o.l.
  • Lav nok arbeidshøyde på kjøkkenbenken (sokkelen ble kuttet noen centimeter).
  • To steikovner, dvs nå, uten andre en Helten og meg, har jeg ikke brukt det på lenge, men de har vært mye brukt.
  • Kontakter på veggen, og nok av dem (jeg er ikke fortrolig med nedsenkte).
  • Gode skuffer.
  • Knivmagnet (nå har vel alle det, men slik har det ikke alltid vært, så det vet jeg å fortsatt sette pris på).
  • Overskap og at de skråner inn slik at det er umulig å dunke hodet i dem. Døra kan heller ikke dunkes i siden det er skyvedører.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-20, 00:10   #69
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Til dere som misliker snurrehylle i hjørneskap, kan jeg anbefale denne som vi har. Mye mer praktisk. https://www.interiorogbeslag.no/type...hjornekarusell

Det er den vi har også! Det er kanskje ikke snurrehylle? Den funker ihvertfall veldig bra!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-20, 11:35   #70
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Her var det mange gode tips. Vi skal kjøpe nytt kjøkken nå, og jeg har aldri gjort det før, så kom gjerne med flere lure løsninger!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-20, 11:44   #71
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Her var det mange gode tips. Vi skal kjøpe nytt kjøkken nå, og jeg har aldri gjort det før, så kom gjerne med flere lure løsninger!

Vi brukte desidert mest tid på å velge benkeplate, og gikk til slutt for steinkompositt med underlimt vask. Den kommer på fredag, så jeg kan ikke si noe om erfaringene, men jeg gleder meg.

Det ble LG side-by-side også, takket være FP-panelet.

Og hundre-og-snørr-og-førti skuffer som skal skrus sammen. Gaaah.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-20, 11:49   #72
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Masse benkeplass, store og dype kolonialskuffer og overskap med glassdører, dimbart lys og glasshyller. Benkeplaten av stein og det store side-by-side-kjøleskapet fra LG.

Nå ser jeg at det er Pøblis' kjøkken vi har bestilt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-20, 13:12   #73
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nå ser jeg at det er Pøblis' kjøkken vi har bestilt.

Ja! Jeg er superfornøyd også 8 år etterpå - så da blir det nok bra.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-20, 13:13   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Her var det mange gode tips. Vi skal kjøpe nytt kjøkken nå, og jeg har aldri gjort det før, så kom gjerne med flere lure løsninger!

Pelle - jeg bare elsker kjøleskapet mitt og anbefaler veldig et slikt hvis dere har plass.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-20, 13:21   #75
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Usikker på plass, skal tegne i morgen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-21, 20:21   #76
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg vurderer kjøleskuffer? Skal utvide et kjøkken som bare har et kombiskap. Og så få laget en «halvøy» med sitteplasser samtidig.

Er det noen som har slike 80 cm skuffer fra Norcool? Er de kjekke eller er det veldig liten plass? Ser for meg plass til melk, pålegg og grønnsaker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-21, 22:04   #77
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg skulle gjerne hatt sånne fryseskuffer, men det er det visst ingen som forhandler i Norge. Heller ikke Norcool.

Dempede skuffer er fint, faktisk helt herlig. Jeg innbiller meg at å ha en blanding av dempede skuffer og sånne som man må lulke helt igjen selv kan bli bråkete. Går det an å montere dempere på gamle skuffee? Hvis ja, hvem forhandler det, eller rettere, hvilke ord søker jeg på?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 08:38   #78
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Elkjøp har dem, men min Elkjøp har de ikke utstilt. Leste akkurat at de bråker. Det er så vanskelig å bestemme seg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 08:53   #79
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Det store kjøkkenbordet. Vi dekker til 12 uten problemer. Bordet er fra 1800 tallet og utrolig pent. Benk mot veggen som er enda eldre. Stort kjølehjørne på kjøkkenet i tillegg til kjøleskap.

Av de mest forhatte løsningene er bla at snekker ikke greide å lage fall fra veggen og ned i vaske på stålbeslaget. Så de blir liggende en ekkel stripe med vann inn mot veggen. Og at underskapene ikke har skuffer. Jeg har satt inn diverse skuffeløsninger men det funker bare sånn passe.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no