Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kullsyremaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-20, 11:27   #61
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Flaskene bør byttes ut jevnlig også fordi de utsettes for høyt trykk. Vår begynte så smått å bule.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 11:31   #62
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Flaskene kan bli skitne etter flere års bruk selv om man ikke drikker av tuten, altså.

Ja, men det ER jo mulig å vaske ting i vann og zalo, når det bare er en gang i blant.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:07   #63
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, men det ER jo mulig å vaske ting i vann og zalo, når det bare er en gang i blant.

Gjør jo det, da, men oppvaskmaskin hadde vært mye bedre. Så sjelden er det ikke. Det blir jo vask av 4-5 flasker en gang i uken.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 16:06   #64
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Noen som opplever at kullsyremaskinen ikke takler varme? Jeg bruker min jevnlig, flere ganger daglig, men i det siste har den vært veldig treg på ettermiddagen/kvelden. Den virker veldig "trå" og vanskelig å få gass ut av. Om morgenen er den like sprek. Litt som meg nå for tiden.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-20, 04:02   #65
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi kjøpte Aga sin, Aqvia, den var best i test, og var godt fornøyd med den også fordi Sodastream hadde noen uønskete politiske forbindelser.

Den har i perioder blitt brukt veldig mye. Litt usikker på om den egentlig er en god deal økonomisk, fordi det nå er veldig billig kullsyrevann å få kjøpt på Rema. Det er mest det at det er gøy for unga. Vi lager kun kullsyrevann med flaskene osv., men blander ut det med saft o.l. til fest. Essenser har vi ikke kjøpt, utenom de som var med i pakken til maskinen. Flaskene har ikke tålt vår oppvaskmaskin, ser ut som de har smeltet bittelitt, så vask for hånd eller ha lav temperatur.

Generelt er jeg dog litt skeptisk til hvor rene flasker egentlig blir inni i en oppvaskmaskin, her er det forbud mot å blande saft i flaskene som hører til maskinen, saft blandes i mugge eller glass. Den flaskevaskingen for hånd er kjedelig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-20, 04:10   #66
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Den har blitt mye brukt, både til sprudlevann, Pepsi max og blandet med Zeroh og lignende. Kjøper sjelden brus.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Noen som opplever at kullsyremaskinen ikke takler varme? Jeg bruker min jevnlig, flere ganger daglig, men i det siste har den vært veldig treg på ettermiddagen/kvelden. Den virker veldig "trå" og vanskelig å få gass ut av. Om morgenen er den like sprek. Litt som meg nå for tiden.

Er vannet like kaldt? Vannet bør være godt avkjølt for å få god fizz. Kan gjerne ha vært oppbevart i kjøleskap.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-20, 09:27   #67
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Går flaskene fra sodastream og aga om hverandre? Har nettopp kjøpt syv nye flasker, men maskina på campingen er ødelagt.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-20, 11:59   #68
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Nei, flaskene er forskjellige.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-20, 13:02   #69
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi endte opp med den som heter JET. Lurer på om vi tok feil eller om de var tomme, for hadde ment å ta den som er på kampanje og som heter SPIRIT men det var denne som stod der og vi betalte kampanjepris.
Samme det, den er litt plæstik men den funker og drikken er ok.
Takk for innspill.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-20, 16:06   #70
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Er vannet like kaldt? Vannet bør være godt avkjølt for å få god fizz. Kan gjerne ha vært oppbevart i kjøleskap.


En periode syntes jeg det fungerte best med vann som ikke var iskaldt, men nå fungerer det like dårlig uansett. Men nå har jeg satt en flaske vann i kjøleskapet så kan jeg prøve senere.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 12:22   #71
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi har kullsyrevann "on tap", sammen med tre andre "taps" med ferdigblandet Zeroh goldenberry og et par typer hjemmebrygget øl. Opprinnelig ment som mannens "ølleskap", men resten av husstanden står for mesteparten av bruken i form av kullsyrevann og Zeroh. Superpopulært! Mannen kjøpte et brukt kjøleskap, koblet på en stor C02-beholder og fordeler C02'en til 19 liters beholdere inni kjøleskapet. Kald fuse-drikk fra boden på et øyeblikk. Søk på "kegerator" DIY om dette høres interessant ut.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 17:25   #72
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Det hjalp å bruke skikkelig kaldt vann! Hvordan kunne jeg ha glemt det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-20, 18:15   #73
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Nybegynnerfeil. Jeg har visst hatt i for lite kullsyre og det smaker heeelt annerledes nå når jeg holder knappen nede lenge nok på hvert trykk, til det blir ørlite motstand. 5 sånne trykk og vannet har blitt til trylledrikk.
Veldig fornøyd. Vi har ikke kjøpt brus ila helgen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no