Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kullsyremaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-20, 12:23   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Ref eas spørsmål:

Det er vanskelig å se hva forskjellen er på dyre og billige sodastreams, hvordan er denne, for eksempel?
https://www.power.no/kjoekkenutstyr/...E&gclsrc=aw.ds

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 12:24   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Den blir ikkje brukt hjå oss.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 12:48   #23
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vår er mye brukt, men uten smakstilsetning.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 13:07   #24
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi har en gammel sodastream, kjøper patroner 3 i slengen på jula.

Den brukes masse hos oss. Vi tilsetter vanlig saft, og bruker mest til vann naturell. Kjøper aldri de dyre smakene sodastream selger. Ungdommene i huset ønsker seg Pepsi Max og redbull smak. Jeg har kjøpt nye flasker en gang for ca 2 år siden.

Skulle jeg kjøpt ny maskin hadde jeg prøvd å finne en der flaskene kan vaskes i oppvaskmaskin.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 13:17   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ref eas spørsmål:

Det er vanskelig å se hva forskjellen er på dyre og billige sodastreams, hvordan er denne, for eksempel?
https://www.power.no/kjoekkenutstyr/...E&gclsrc=aw.ds

Det er den jeg har. Den er veldig enkel, og bruker ikke strøm. Du må trykke på knappen flere ganger til du får ønsket mengde kullsyre.

Mens denne har litt flere funksjoner, og går på strøm. Men jeg tror ikke nødvendigvis den er så mye bedre. Led-belysning som indikerer prosessen er ikke noe man har så veldig behov for vil jeg tro. Og at den er så mye stillerer ser jeg heller ikke noe poeng i å betale ekstra for. Gensisen bråker bare mens bruker den, og det er fort gjort.

https://www.power.no/kjoekkenutstyr/...vart/p-252617/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 13:33   #26
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Åh, tusen takk for så mange smarte tips. Så lurt at man kan helle på litt saft. Jeg synes det er så mange deilige smaker fra FUNsaften.
Må høre med gutta om de vil bruke den. Eldste drikker bare Pepsi Max. Jeg drikker Cola Zero men klarer sikkert å få ned litt Max.
Lurer på om vi må ha en sånn altså.
Skal leses bedre når jeg kommer hjem .

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 13:37   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Den blir brukt hos oss ja, jeg er avhengig. Bruker den bare til vann.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 13:53   #28
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi synes Zeroh! med Colasmak er veldig god. Er ikke helt som Pepsi Max kanskje, men det bryr vi oss ikke om.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 13:58   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi har hatt kullsyremaskin et par-tre år og den er i bruk hele tiden. Vi drikker bare vann da, ev. blander saft med kullsyrevann, så jeg har ingen anelse om smakstilsetningene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 14:46   #30
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi bruker kullsyremaskin mye. Lager i stand en flaske og så står den i kjøleskapet. Bruker den eventuelt sammen med Zeroh saft, men det er friskt og godt alene også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 15:55   #31
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Jeg bruker min mye. Fordi jeg ikke liker vann så godt. Klarer fint kullsyrevann. Pepsi Max som smak i helg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 15:55   #32
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi fikk til jul og har brukt den hver dag siden. Er helt avhengige, den skal derfor også være med til sommerhuset nå neste uke. Vi har en variant fra SodaStream der du kan velge mellom tre ulike kullsyrenivå. Vi bruker den med bare vann, eller tilsetter Pepsi Max, saft eller min favoritt; noen dråper sitron eller lime.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 16:41   #33
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vår har vært i daglig bruk siden jeg fikk den for sikkert rundt fem år siden.
Jeg og mannen drikker vann med kullsyre og ungene bruker favorittsaften.
Bytter inn patroner på Rusta, 49kr stykket.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 17:13   #34
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi bruker den masse! Jeg vil tipse om at Soda-stream maskinene også kan bruke gasspatroner som egentlig er til Aga-maskinene, men AGA-maskinene kan ikke bruke sodastream patroner.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 17:18   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ref eas spørsmål:

Det er vanskelig å se hva forskjellen er på dyre og billige sodastreams, hvordan er denne, for eksempel?
https://www.power.no/kjoekkenutstyr/...E&gclsrc=aw.ds

Jeg har den. Fornøyd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 17:58   #36
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi har hatt i mange år og bruker den litt til og fra, men da bare til vann eller med en skvett saft i kullsyrevannet. Det irriterer meg at flaskene ikke kan vaskes i oppvaskmaskin.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 18:08   #37
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Jeg elsker min! Bruker den hver dag. Stort sett bare til vann og en skive sitron i. Men nå har jeg testet ut fun light med lime og sitron. Smaker akkurat som sprite zero. Jeg har akkurat kuttet ut rød cola så det er godt med et alternativ når jeg har lyst på brus.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 18:17   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Vi har hatt en fra Aqvia i mange år, og bruker den mye. Enda mer i sommerhalvåret. Da hender det at vi tilsetter smak, men nesten bare en type: Cloudy limonade fra Sodastream. Det er også en med rosa grapefrukt som er god.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 18:39   #39
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har Sodastream Genesis, og var fornøyd i starten. Men nå forsvinner kullsyren så fort selv om jeg gjør ting likt. Mulig det begynner å bli lite igjen på patronen, er fortsatt på den første.

Ny patron

Hae også genesis og brukes mye

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-20, 18:45   #40
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kullsyremaskin

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Ny patron

Hae også genesis og brukes mye

Man skal ikke bruke den til den er helt tomt altså?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no