Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-23, 12:30   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Jeg har i hele mitt vinduspussende liv hatt vinduer som kan snus rundt, (husmorvinduer? ). Har derfor ikke lært noen smarte triks til hvordan man enklest pusser vinduer som ikke har denne funksjonen. Er alvorlig bekymret for å falle ut av vinduet når jeg forsøker å pusse de av vinduene som er hengslet «feil» vei, om noen forstår hva jeg mener?

Kan noen opplyse meg?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 13:55   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.558
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Da vi var i Tyrkia i sommer, så stod bare damene på en stol på innsiden, klatret ut i vinduskarmen og hang seg fast med hendene i midten av vinduene (det var to). Det gikk bra, det. (Denne gangen….)

Jeg mener jeg har sett reklame for en svamp eller noe med magnet, så du kan stå på innsiden å vaske og den andre delen vasker på utsiden.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 14:33   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

En slik kanskje. Det trenger jeg visst selv.
https://lagerpriser.no/products/krim...k-vindusvasker

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 16:04   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Vi bruker stige og vasker utenfra. Men det var kanskje ikke det du ville høre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 16:19   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Da vi var i Tyrkia i sommer, så stod bare damene på en stol på innsiden, klatret ut i vinduskarmen og hang seg fast med hendene i midten av vinduene (det var to). Det gikk bra, det. (Denne gangen….)


Det er slik jeg føler at jeg holder på når jeg forsøker å pusse vinduene, men jeg når likevel ikke lengre enn midten av vindusruta, og det er lett å pushe seg litt lengre enn man burde.

Jeg mener jeg har sett reklame for en svamp eller noe med magnet, så du kan stå på innsiden å vaske og den andre delen vasker på utsiden.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

En slik kanskje. Det trenger jeg visst selv.
https://lagerpriser.no/products/krim...k-vindusvasker

Ja, fikk opp noen slike da jeg googlet, men vil gjerne at noen her skal anbefale meg en konkret og love at den funker!

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi bruker stige og vasker utenfra. Men det var kanskje ikke det du ville høre.

Vel, det er en bygård dette, så ser det ikke helt for meg.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 18:43   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

En slik kanskje. Det trenger jeg visst selv.
https://lagerpriser.no/products/krim...k-vindusvasker

Jeg hadde en sånn en gang. Du ønsker deg i hvert fall ikke den sorten jeg hadde.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 19:39   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg hadde en sånn en gang. Du ønsker deg i hvert fall ikke den sorten jeg hadde.

Ok! 😀 Hva var feil med den?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 20:45   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Man lar vær og lærer seg å leve med det.
Har smårutete vinduer med faste sprosser som ikke kan vrenges.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 21:19   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Jeg bruker Kärcher vindusvasker, med ekstra skaft. Mest redd for å miste hele greia ned på forbipasserende, så jeg fester den i beltet med et hundebånd...

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 21:27   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Jeg har koblede smårutete vinduer … karcher vindusvasker er Ok, ofte får jeg striper og så er den for bred for de småsprossede vinduene på toppen.

Har kjøpt meg en dampvasker, og det likte jeg veldig godt. Tørke over med en pusseklut og betydelig raskere enn vindusvaskeren Og den er ikke for bred for sprossevinduene.

Det er denne jeg har https://www.netonnet.no/art/hjem-fri...CABEgKabPD_BwE

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 21:40   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Takk for tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 21:45   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Måtte google Kärcher vindusvasker, men det finnes jo flere forskjellige? Hvilken modell er det dere har brukt?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 21:51   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Min er gammel og er ingen av de som er der nå. Den har en sprayflaske med microklut til vasking pluss en oppsuger enhet med nal. Som sagt ikke så veldig fornøyd med min, den nalen må tørkes og vaskes hele tiden, og det blir striper og den maskinen er tyngre å vaske på utsiden med.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 22:24   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Man sitter i vinduskarmen på det ene vinduet og vasker det andre, og så lukker man det man satt i og åpner det rene og gjentar.

Eller bare lar være. Det går også bra.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 07:13   #15
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Ok! 😀 Hva var feil med den?

Alt, ingenting fungerte som i reklamen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 07:16   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Det er denne jeg har https://www.netonnet.no/art/hjem-fri...CABEgKabPD_BwE

Hmm, interessant. Jeg har også en Kärcher vindusvasker som jeg har vært svært fornøyd med, men den er noen år nå og jeg synes det blir mye striper og ettertørking. Det går muligens an å kjøpe nye deler til den, men mener du altså at en dampvasker er like enkelt og gir bedre resultater?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 07:28   #17
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hmm, interessant. Jeg har også en Kärcher vindusvasker som jeg har vært svært fornøyd med, men den er noen år nå og jeg synes det blir mye striper og ettertørking. Det går muligens an å kjøpe nye deler til den, men mener du altså at en dampvasker er like enkelt og gir bedre resultater?

Enklere, dvs tar mindre tid, og ingen striper. Jeg bruker klut for å pusse etter vasken.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 09:30   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Enklere, dvs tar mindre tid, og ingen striper. Jeg bruker klut for å pusse etter vasken.

Ja, men hvis jeg må lene meg ut på gesimsen for å pusse, så forsvinner jo litt av poenget.

Med Kärcheren, med stang, rekker jeg opp og ned og bort, uten å risikere livet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 09:56   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Kanskje det er karcheren med stang du trenger? Jeg har gamle 4 rams vindu så det å vaske fra siden med det andre vinduet åpent, er uten stor risiko for å falle ned.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-23, 11:45   #20
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarte dingser til å pusse vinduer som ikke kan snus rundt?

Jeg har to små vindu som er hengslet på en side. Man skal være bra liten for å henge ut karmen for å vaske. Og armen min er for kort til at jeg kan strekke meg rundt (og hvem vet hvilke kryp som sitter på utsiden?! ). Det kompliserer også at de er i andre og tredje etasje og at det ene er såpass høyt oppe på veggen at det gir lite rom innenfra til å flekse armen ut vinduet uten å knekke nakken og sånn. Så. Jeg har bare aldri vaska dem.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no