Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julestrømper for tenåringer

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-20, 15:20   #41
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Juleblad , godteri og en gave.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 15:22   #42
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Hos oss er det ikke tradisjon for julestrømpe, og vi toner også ned gavebiten mest mulig, fordi vi allerede har feiret sinterklaas i starten av desember og det involverer sjokolade, diverse kaker, og overraskelser (gaver) og dikt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 15:24   #43
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Mine får sånne småting som tidligere ville havnet i pakkekalender: Refleks, sokker, godteri, en deodorant eller en bodylotion og et julehefte. De får strømpen om morgenen første juledag, for det er jeg vant med hjemmefra pgs amerikansk bestemor.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 16:56   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

[quote=Hyacinth;4963973]

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.




Neinei, jeg er kanskje bare veldig streng, men det blir litt mer i desember enn ellers her. De har twist i kalenderen, de får julekaker og snop hos besteforeldre, og der er de relativt ofte. De får kaker på fritidsaktiviter, de vinner kahooter og quizer og kommer hjem med sjokoladepremier. De har kalender på skolen (VGS) og får sjokolade. Syns summarum er det mer enn vanlig.

Ok, dette hadde jeg også synes var veldig mye. Sånn er det ikke her og har aldri vært sånn. Det eneste som er "ekstra" her er når 2010-barnet har bursdag helt i begynnelsen av desember. Vi har pakkekalender, men den er ganske kjedelig - i dag fikk de f.eks. hvert sitt kort med en sangtekst på. Storebror gleder seg over å synge for lillesøster.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 17:01   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Det var jeg, ikke Tally. Og så ser jeg at jeg skrev summarum. Mente summa summarum.

Ja, det var jo nesten det samme, ser jeg nå...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 17:02   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Input, her.


Ok, dette hadde jeg også synes var veldig mye. Sånn er det ikke her og har aldri vært sånn. Det eneste som er "ekstra" her er når 2010-barnet har bursdag helt i begynnelsen av desember. Vi har pakkekalender, men den er ganske kjedelig - i dag fikk de f.eks. hvert sitt kort med en sangtekst på. Storebror gleder seg over å synge for lillesøster.

Men mine er 19 og nesten 17. De bestemmer en del selv hva de spiser og kjøper. Det er ikke alltid de spiser det jeg ville håpet på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 21:53   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

[quote=Input;4964067]

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


Ok, dette hadde jeg også synes var veldig mye. Sånn er det ikke her og har aldri vært sånn. Det eneste som er "ekstra" her er når 2010-barnet har bursdag helt i begynnelsen av desember. Vi har pakkekalender, men den er ganske kjedelig - i dag fikk de f.eks. hvert sitt kort med en sangtekst på. Storebror gleder seg over å synge for lillesøster.

Det endrer seg fort når de blir tenåringer. Kalender på skolen, kos her og der, kafetur med venner mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 22:39   #48
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Jeg kjører full pupp med godteri. En pose baconsnacks, potetgull eller ostepop, etter hva de liker best, litt smågodt til tre av oss, litt karamell til hun siste, og en del sjokolade til oss alle. Og litt lovehearts, kinderegg, kjærlighet på pinne. Da har vi hvert vårt personlige snop hele jula. (Eller halve jula, det tar jo fort slutt... Så kjøper vi litt mer etter hvert.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 22:56   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av millact, her.


Det endrer seg fort når de blir tenåringer. Kalender på skolen, kos her og der, kafetur med venner mm.

Du så sikkert at det ikke var meg, jeg vet ikke hva som skjedde, men det skjedde også meg. Men du kan eventuelt fjerne den andre qouoten, så blir det riktig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-20, 23:31   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Jeg er oppvokst med julestrømpe 1. juledag, så det får mine også. Da har de jo fått en haug gaver, så i strømpene er det godteri og kanskje et julehefte (de har vi som regel ved siden av, og det er egentlig vi voksne som liker dem best). Husker strømpen som en ekstra koselig ting når julaften var over og alle gavene åpnet, fortsatt litt magi igjen. Det var først da jeg ble medlem på FP jeg skjønte at ikke alle får julestrømper på 1. juledag, jeg sjokkerte søstrene mine (50+) med denne informasjonen nylig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 08:40   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Jeg synes også det fort er en del ekstra i desember til vanlig - avslutninger her og der og diverse arrangementer, selv om vi ikke spiser av julekakene annet enn smak når man baker dem. Men så spises det deig under baking, det pyntes pepperkakehus og smakes på godteriet etc. Dog vil jeg si at det er for oss voksne det fort blir ekstra mye ekstra, mer enn for barna - med ulike opplegg av typen julebord og pepperkaker på jobb osv. I år er det jo ingenting, så i år har det ikke vært så mye for noen.

Selv om det er en del i desember, synes jeg godteri i strømpa er helt greit. Vi snakker ikke om enorme mengder hos oss i alle fall. Men jeg vurderer ta litt mer i år.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 09:45   #52
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

I julestrømpa er det godteri og kanskje en julebrus.

Jeg skulle ønske jeg fikk strømpe også. Et av de siste årene jeg fikk strømpe hadde faren min glemt hele greia, så det lå en flaske rødvin i strømpa da jeg våknet.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 10:39   #53
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

De får litt godteri og en liten gave. Den gaven blir vanskeligere og vanskeligere jo eldre de blir. Grunnen til at de får dette er jo rett og slett fordi jeg fikk det som barn og har fortsatt med det.

Det er ikke så mye ekstra i desember føler jeg. Kun kalenderen og der er det godteri i noen av lukene, men ikke så mye.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 10:50   #54
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

De får litt godteri og en liten gave. Den gaven blir vanskeligere og vanskeligere jo eldre de blir. Grunnen til at de får dette er jo rett og slett fordi jeg fikk det som barn og har fortsatt med det.

Det er ikke så mye ekstra i desember føler jeg. Kun kalenderen og der er det godteri i noen av lukene, men ikke så mye.

Ja, det blir litt samme problemstilling som kalendergaven på julaften hos oss. Der har jeg alltid brukt å gi dem en litt dyrere gave enn de andre dagene, og da de var mindre var det gjerne noe puslerier de kunne fordrive tida med. Men den blir stadig vanskeligere. I fjor fikk de hvert sitt fine julekrus til å drikke kakaoen sin av til julefrokosten. Vi har julefrokostservise, men koppene som hører til der er kaffekopper, som er litt for små til å lage kakao i, med "kakao på pinne" (som de har brukt å få i julestrømpa). Disse krusene de fikk i fjor er også store nok til de sjokoladebombene de får i kalendergave på den 24. i år. Skulle jeg gitt noe annet hadde det trolig blitt hver sin "tankenøtt", en slik fiklegreie hvor noe skal løsnes eller flyttes, ved hjelp av en rekke trinn. Det er noe de kan sitte med en stund, og bli sånn passe frustrerte og gærne av (jeg "ødela" hele julaften til svigerfar en gang, ved å gi han en slik. Han klarte ikke å legge den fra seg, og klarte heller ikke å løse den - han har nesten ikke tilgitt meg enda).

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 13:46   #55
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Her blir det godteri, også får de seg nye pysjer hele gjengen, som de kan slenge i på julaften på formiddagen. Også har vi bestilt to spill, som de får på "felles" samtidig som julestrømpene.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 14:13   #56
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Her er det godteri, blad/hefte, flaxlodd og en brus.
De får ca. det samme hvert år, og det er veldig stas med den strømpen uansett.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 19:17   #57
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Julestrømper julaften morgen her. De får rikelig med godteri og et blad. Da jeg var liten, fikk vi ikke julestrømpe, men det lå alltid en gave under juletreet, og det var en godtepose og et blad, så egentlig samme konsept. Julestrømpen er fortsatt stas, selv om de er voksne ungdommer alle snart.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-20, 21:45   #58
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Julehefte og godteri.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 15:12   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

I år får mine godteri fra ulike butikker (Normal, Tgr mm), skjønne julemus fra Ting, julehefte, flax lodd og tannbørste etui (fordi de trenger det uansett).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 15:44   #60
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julestrømper for tenåringer

Her er det utelukkende godteri i julestrømpene. De har hjemmelaget pakkekalender hele desember og julaften er det jo gaver uansett så vi har ikke sett behovet for å ha gaver/ting i strømpen i tillegg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no