Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-13, 12:19   #1
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Trenger sårt noen tips til filmer som egner seg, noen som har?

Har inntrykk av at dagens barn har sett det meste så prøver å vri hjernen min for å finne noen filmer som ikke er helt nye, i håp om at de ikke har sett det før.

Det må være kult og/eller spennede da, tegnefilm er for babyer lissom

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:04   #2
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

Tilbake til fremtiden

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:09   #3
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

The Goonies

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:12   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

Min 11-åring liker Neverending story

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:24   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

Tror det er norsk tale på de første filmene om Harry Potter

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 13:30   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Tror det er norsk tale på de første filmene om Harry Potter

Ja, de tre første.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 15:04   #7
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

Takk for tips dere

Tenkte på Harry potter, men de har vel alle barn i dag sett?
Goonies, TBF trilogien og NE story er jo klassikere som alle barn bør se, men finner de desverre ikke med norsk tale -så de får vi spare til barna er litt større

Snublet over en film som heter ParaNorman, noen her med erfaring med den? Er 11 års grense, kan jeg vise den i en ti års bursdag uten å høre med de andre foreldrene først? -eller bør jeg ta en ringe runde

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 15:08   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

Hvis du skal vise film med 11-årsgrense i en 10-årsbursdag, så synes jeg du skal informere om det i invitasjonen og åpne for at det skal være mulig å komme med innsigelser. Kanskje også skrive i invitasjonen hvilken film dere tenker å se slik at man kan ta stilling til det reellt sett.

Jeg er en filmpingle, og har aldri kunnet se filmer med for høy aldersgrense i forhold til alder. Og det er mye bedre å få beskjed på forhånd slik at man vet hva man forholder seg til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 15:09   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11år, norsk tale?

ET?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 16:05   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Ja, ET har norsk tale

Jeg hadde nok også tatt en runde med foreldrene om jeg skulle vist film med høyere aldersgrense enn barna som kom. Det gjør jeg alltid om barna har besøk. Har dog sagt at i bursdagsselskap så får barna her holde seg innenfor aldersgrensen. Synes det blir for mye å be om tilbakemelding fra så mange, og tror kanskje noen kan føle på gruppepresset? Synes det er enklere når det er snakk om en eller to gutter ihvertfall

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 20:36   #11
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Meen, det står jo "11år tillatt fra 8år i følge med voksen". Og vi sitter der sammen med de...?

Får ta en ringerunde da, innbydelsene er sendt ut for lengst -selskapet er på fredag.

Kjenner jeg er litt redd for å bli sett på som hu hysteriske mora som ringer rundt å maser

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 21:15   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

ET er vel ikke akkurat den verste filmen.

Men jeg husker med gru sånne filmseanser fra jeg selv var barn. Du skal være ekstremt tøff for å si ifra at ting er for skummelt, så da satt jeg der og ble livredd og sleit med å sove i lengre tid etterpå (ikke ET, men en del andre filmer som ble vist på fest).

Nå er de færreste så pinglete som meg, men jeg tenker at aldersgrensa er der av en grunn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 21:20   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Meen, det står jo "11år tillatt fra 8år i følge med voksen". Og vi sitter der sammen med de...?

11 års aldersgrense betyr at filmen er vurdert å passe for folk fra 11 år og oppover. Voksne har lov til å ta med seg barn fra 8 år, men da bør man ha vurdert barnet og filmen selv og kommet frem til at man velger å overstyre aldersgrensen som Medietilsynet har satt. Det synes jeg ikke er en vurdering som andre enn foreldrene skal gjøre. Jeg kjenner dessuten til en hel del barn som stort sett syntes filmer med 11-årsgrense var for skumle da de var yngre. Jeg synes man bør holde seg til aldersgrensene når man inviterer til filmbursdag, blant annet av grunnen Tjorven er inne på - det er ikke nødvendigvis så kult å være den lettskremte som ikke tør, og som dermed er grunnen til at de andre ikke får se filmen de ble forespeilet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 22:37   #14
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Da har jeg kontaktet alle foreldrene og bedt de snakke om dette og denne filmen med sitt barn og gi meg en tilbakemld.

Helt enig i at man bør holde seg til aldersgrensene, tenkte vel litt annerledes på det siden dette "bare" er en animasjonsfim. Men det kan jo igrunn være ille nok det...

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 22:40   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Helt enig i at man bør holde seg til aldersgrensene, tenkte vel litt annerledes på det siden dette "bare" er en animasjonsfim. Men det kan jo igrunn være ille nok det...

Ja, det er jo sikkert en grunn til at den har fått 11-årsgrense. Man kan forresten sjekke vurderingene på Medietilsynets nettside, hvis man er i tvil - der står det hvorfor de har landet på den vurderingen, og det står også dersom de f.eks. spesielt fraråder å vise filmen til barn som er yngre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-13, 23:10   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Meen, det står jo "11år tillatt fra 8år i følge med voksen". Og vi sitter der sammen med de...?

Får ta en ringerunde da, innbydelsene er sendt ut for lengst -selskapet er på fredag.

Kjenner jeg er litt redd for å bli sett på som hu hysteriske mora som ringer rundt å maser

Min 11,5-åring kan ikke se filmer med 11-årsgrense ennå. Jeg hadde blitt møkksur om noen hadde vist film med 11-årsgrense i 10-årsdag uten å varsle på forhånd.

Det er mye bedre å overinformere og gi folk mulighet til å vurdere selv, enn å ta slike avgjørelser på andres vegne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 00:17   #17
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Trolljegeren er jo fantastisk, og den har 11 års aldersgrense

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 01:26   #18
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Trolljegeren er jo fantastisk, og den har 11 års aldersgrense

Enig! Den har visst min sjuåring sett.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 08:50   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Enig! Den har visst min sjuåring sett.

Jeg lar også min 8-åring se enkelte filmer med 11-årsgrense. Men jeg har en 8-åring som tåler det og som synes det er stas å skremmes litt. Men vi leser ganske mye om filmen og har satt oss inn i hvor ille det eventuelt er før hun får se den. Vi ser altså an barnet. Det har man ikke anledning til i en bursdag hvor det kommer barn man slett ikke kjenner så godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 20:02   #20
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til spennende/kul film for gutter 10-11 år, norsk tale?

Alle foreldrene sa ja, så da er det bare å snurre film. Jeg skal også ta en prat med ungene før vi ser film om at det bare er å gå et annet sted i huset om de skulle synes filmen er "kjedelig" eller lignende, er greit å vite at det er sosialt akseptert å velge noe annet enn de andre

Tuuusen takk for mange gjennomtenkte og gode svar folkens

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no