Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tips til feriested i Danmark for dummies!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-10, 08:02   #21
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Da jeg var liten dro alltid min familie til et sted i nærheten av Løkkenstranda. Veldig stor og fin strand. Aner ikke om dette Ebeltoft er i nærheten av Løkken. Disse legoland, badeland og løveparken er fine dagstursmål, men ellers er det jo fint å ha en strand å være ved da. Nå er jo ikke været i Danmark helt til å stole på, så det kan være bra å ha tilgang på et lite badebasseng også. Noen feriehus har dette. Uansett så er det fint å være på stranda og fly med drager osv. Har mange fine minner fra Danmarksferier da jeg var liten.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:14   #22
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vel..

For meg er Lalandia et typisk høst-, vinter- og vårreisemål. Om sommeren vil jeg ikke være inne. Billund er langt fra fine strender og det er ikke noe annet der enn Legoland og Lalandia. Vejle er forsåvidt en koselig by, men om sommeren ville jeg reist helt andre steder i Danmark.

Jeg vil helt klart ha strand. OG badeland.


Larvik ja, hvorfor tenkte jeg ikke på det? :klask: LITT bedre enn Kr. sand i det minste... Men skal sjekke ut pris på et hus på østkysten uten ferge, men med pris på fly og leiebil, og en pakke med ferge, for å sammenligne.

Fant et lekkert hus i Djursland, som inkluderer badeland. Dette er jo også høyst aktuelt da, siden det har både badeland, strand, i nærheten av Djurs Sommerland og fine Ebeltoft. Greier vel den drøye 2 timers turen til Legoland og derfra. HEr er link: http://www.novasol.no/p/D14226?&SD=1...&ED=18-06-2011

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:20   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Vi leide hus like utenfor Kolding, i nærheten av legoland, og med kjøreavstand til det meste. Vi leide gjennom cofman.no. Helt fantastisk ferie.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:47   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Men dere som har vært/skal til Lalandia i Billund - hvor booker dere ferien? Vi var som nevnt der i påsken, men bodde da i Legoland Village - neste påske vil vi bo i et av husene i Lalandia. Men hvor er det lurt å booke?

Vi er jo ganske mange og når vet vi skal dit så passer vi på å bestille båtbillett tidlig så vi får billigste pris på bilpakke med SuperSpeed over til Hirtshals. Så bestiller vi hus direkte på Lalandia sin hjemmeside. Forrige gang når vi reiste i høstferien så sparte vi ca. kr 1500,- på det i forhold til pakka til ColorLine. Men da reiste vi på ukedager sånn at vi brukte Lalandia sitt tilbud med 1 gratis natt. Betalt for 2 og bo 3 netter. Men det tilbudet er sikkert ikke i påsken tipper jeg. Lalandia husene er kjempefine og de har mange store hus.

Skal du i Legoland så samler vi på gratisbilletter fra Donald som kommer hver vår, men det tror jeg heller ikke kommer ut før påske. Hvis du er NAF medlem så får du et barn gratis ved hver betalende voksen i Legoland.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 08:57   #25
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Tusen takk, Elisabeth!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:03   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Hvis man bestiller hus på lalandia.dk, må man da betale umiddelbart? Jeg får opp betalingsgreier når jeg booker. Vi bestilte via reisebyrå sist, og da betalte vi ikke før en måned før avreise.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:05   #27
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis man bestiller hus på lalandia.dk, må man da betale umiddelbart? Jeg får opp betalingsgreier når jeg booker. Vi bestilte via reisebyrå sist, og da betalte vi ikke før en måned før avreise.

Ja, det lurte jeg også på. Og det samme med Colorline Superspeed - betaler man med det samme? Vi har alltid reist med Stena Line og da har vi betalt noen uker før avreise.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 09:09   #28
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis man bestiller hus på lalandia.dk, må man da betale umiddelbart? Jeg får opp betalingsgreier når jeg booker. Vi bestilte via reisebyrå sist, og da betalte vi ikke før en måned før avreise.

Jeg mener vi betalte alt med en gang når jeg bestilte direkte på deres side. Men det er jo litt rart om en må det hvis en bestiller for neste sommer nå? Vi bestilte jo huset bare et par måneder før. Det går jo ann å ringe dem å høre om en bare må betale depositum. Jeg har ringt dem flere ganger når det gjelder mine bestillinger og de er bestandig veldig hjelpsomme.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 18:52   #29
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Hvordan er været i juni/juli vs senere i juli? Er man dristig om man reiser f eks. 26. juni?

Og er det noen som har vært på feriesenter i Danmark? Colorline selger pakker, den jeg har sett på heter Øster Hurup Feriecenter. Erfaringer? Blir myyye billigere da.... Men leilighet i stedenfor hus.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 18:55   #30
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Vi har alltid reist den uka, fordi det er uka før prisene stiger. Et par ganger har vi hatt drittvær, andre ganger har det vært helt flott. Varierer altså veldig.

  Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 00:31   #31
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Søhøjlandet.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 00:41   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Da jeg var liten dro alltid min familie til et sted i nærheten av Løkkenstranda. Veldig stor og fin strand. Aner ikke om dette Ebeltoft er i nærheten av Løkken. Disse legoland, badeland og løveparken er fine dagstursmål, men ellers er det jo fint å ha en strand å være ved da. Nå er jo ikke været i Danmark helt til å stole på, så det kan være bra å ha tilgang på et lite badebasseng også. Noen feriehus har dette. Uansett så er det fint å være på stranda og fly med drager osv. Har mange fine minner fra Danmarksferier da jeg var liten.

Løkken ligger på Vestkysten og Ebeltoft på Østkysten så du har nesten hele Danmark i mellom, men det er helt overkommelig å kjøre på en dag.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis man bestiller hus på lalandia.dk, må man da betale umiddelbart? Jeg får opp betalingsgreier når jeg booker. Vi bestilte via reisebyrå sist, og da betalte vi ikke før en måned før avreise.

Det er vel vanlig å betale et depositum, det gjorde i hvert fall vi da vi bestilte sommerhuset i desember. Resten betalte vi fire uker eller noe sånt før vi skulle reise.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:27   #33
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av Corona, her.

Jeg vil helt klart ha strand. OG badeland.


Larvik ja, hvorfor tenkte jeg ikke på det? :klask: LITT bedre enn Kr. sand i det minste... Men skal sjekke ut pris på et hus på østkysten uten ferge, men med pris på fly og leiebil, og en pakke med ferge, for å sammenligne.

Fant et lekkert hus i Djursland, som inkluderer badeland. Dette er jo også høyst aktuelt da, siden det har både badeland, strand, i nærheten av Djurs Sommerland og fine Ebeltoft. Greier vel den drøye 2 timers turen til Legoland og derfra. HEr er link: http://www.novasol.no/p/D14226?&SD=1...&ED=18-06-2011

Ebeltoft svømmehall som det er tilgang til er ikke akkurat noe badeland altså, det er en hyggelig og ganske barnevennlig svømmehall.

Vi bodde i dette huset i sommer og var veldig fornøyde:
http://www.novasol.no/p/D11638?SD=11...2011&NA=3&NC=2

Gangsavstand til stranda (10 min) og Ebeltoft sentrum (15-20 min).

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 16:19   #34
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Tror det blir så vi kjøper en pakke fra ColorLine, der vi bor på et feriesenter med badeland. DEtte er aktuellt: Øster Hurup Feriecenter Da er det ca 1,5 times kjøring til Legoland, og 1,5 times kjøring til Djurs Sommerland. OG en lekker strand OG badeland.

Venter bare på at prisene for 2011 skal legges ut...

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 16:57   #35
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Vi skal antagelig til Ebeltoft.
Aldri vært der før men veldig lyst å reise dit.
http://www.ebeltoftstrandcamping.dk/...dsinfo2010.htm

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:39   #36
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Ikke kommet lenger her gitt.... Men holder på å sirkle oss inn på et feriehus nå da. PÅ østkysten, enten i nærheten av Ebeltoft eller Øster Hurup. Må være et rimelig hus skal dette gå i boks, men vil ha det nær en barnevennlig fin strand.

Så keep the tips coming.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:08   #37
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Vi ombestemte oss med tankte på sted etter å ha snakket med dansk venninne. Vi reiser til Blåvand, til Hvidbjerg Strand Feriepark.
Var visst super strand der for barn, "syden" hvis været slår til. Kunne ikke sammenlignes med østkysten iflg min venninne.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:48   #38
Tuste
Aktiv
 
Tuste sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 185
Tuste er litt kulTuste er litt kul
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Øster Hurup er en fantastisk flott dansk ferieby. Den har gjennom tidene vært danskenes ferieby. Vi har feriert her i to sommere og er forelsket.
Vi bodde i et vanlig feriehus ikke så langt fra Badelandet. I fjor bodde vi 20 meter fra stranden og det var fint vær hver dag!

Her er mitt drømmehus. Klikker du på denne ser du feriesenteret inne på den langgrunne stranden

Det er helt overkommelig å reise til Legoland herfra, og dere kan besøke Djurs sommerland, Ebeltoft, Grenå, Århus, Ålborg og det tar bare tre kvarter å kjøre fra Hirtshals.


I et av disse har vi bodd, og det var helt utrolig fint. Man bor jo praktisk talt på stranden, som er veldig langgrunn og barnevennlig. En av de beste feriene vi har hatt. Man kjører lett til aktiviteter derfra.
Et annet tips er Grenå. Kjempefine strender der. Og det går båt fra Varberg i Sverige til nettopp Grenå

Tuste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:58   #39
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville nå heller gått for et hyggelig hus ved en vanlig dansk by jeg da .Det er for eksempel veldig fint rundt Ebeltoft. Litt å kjøre til Legoland, men det er korte avstander i Danmark. Ift bading er østkysten å anbefale, det er mer vind på vestkysten.

Veldig enig!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:04   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til feriested i Danmark for dummies!

Vi har planer om Skallerup Klit i sommer. Hørt mye bra om det, så gleder oss, må bare få somlet oss til å bestille.

Ebeltoft området er flott!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no