Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-23, 09:22   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Tror jeg hadde holdt meg unna de som kun driver med bruktbil. Ser det finnes Drammen Auto fra 1 til 7, og lurer litt på hvorfor....

Men hvorfor ikke kjøpe fra privatperson? Hadde heller gjort det, enn å kjøpe bil fra lure-firmaer i bransjen (sier ikke at det aktuelle bilfirmaet er et lurefirma, men det finnes altfor mange som er det).

Det er lurt å ta bil på NAF-test uansett om du kjøper privat eller fra firma.
Finnes det noen merkeverksteder som har biler i din prisklasse?

Irrelevant artikkel, kanskje, men merket meg dette sitatet:

Sitat:

Ifølge NAF-advokat Vigdis Svennungsen er bruktbiler veien å gå hvis man vil bli rik på uredelig vis.– Det er for lett å tjene seg rik på å jukse med kjøp og salg av bil, sier hun.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-23, 09:22   #22
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Noen som har erfaring med de som selger denne bilen? Drammen Auto 2 as?

Han jeg snakket med på Toyota anbefalte meg å ta Naf-test før kjøp. Det koster 2700. Selger er villig til å frakte bilen til en slik test hvis jeg betaler for testen.


Har ingen til å ha med meg på prøvekjøring, og kan veldig lite om bil. Men tenkte ihvertfall å ta meg en tur for prøvekjøring og se hvilket inntrykk jeg får av de.

De har visst holdt på i 2 år og er 7 ansatte.

Finner ingen Google-anmeldelser av Drammen auto 2 as heller.

Bilen er EU-godkjent til en gang i 2025.

Jeg vil si det er litt bekymringsverdig at de ikke har levert årsregnskap for 2022 ennå, fristen var utgangen av juli. Revisor har også trukket seg.
Det sier noe om seriøsiteten til selskapet.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-23, 09:25   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Fant denne artikkelen i DT:
https://www.dt.no/kontrollorer-steng...s/5-57-1848852

Samme daglig leder i Drammen Auto 7 (omtalt i artikkelen) som i Drammen Auto 2 som du nevner.
https://proff.no/rolle/hemen-hiwa-ali/-/1528212/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-23, 09:37   #24
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Fant denne artikkelen i DT:
https://www.dt.no/kontrollorer-steng...s/5-57-1848852

Samme daglig leder i Drammen Auto 7 (omtalt i artikkelen) som i Drammen Auto 2 som du nevner.
https://proff.no/rolle/hemen-hiwa-ali/-/1528212/

Gidder du gi meg litt oppdatering på hva som sies i artikkelen? Eller på melding hvis du ikke vil oute?

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 08-11-23 kl 09:47.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-23, 09:50   #25
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Ser en ikke helt heldig artikkel om de i motor.

Frister ikke akkurat å kjøpe av disse..

Men kanskje en naf-test kan oppveie for dette?

Eller det at de ikke har levert regnskap for 2022 og revisor har trukket seg, hvilke følger kan det få for meg?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-23, 10:11   #26
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Samme folka som har drammen auto as både 2 og 7, da..

Drammen auto 7 virker å ha enten 1-anmeldelser eller høyeste score.

Ikke akkurat fristende å kjøpe sin første bil der helt på egen hånd..

X-samboer er på ferie og kommer ikke hjem før 1 uke. Kanskje vente til da..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-23, 10:41   #27
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Finnes det noen merkeverksteder som har biler i din prisklasse?

Irrelevant artikkel, kanskje, men merket meg dette sitatet:

Ikke mange merkeverksteder med biler i min prisklasse, de går ofte ut til nettopp bruktbilselgere sa kontakten min på Toyota.

Men det finnes en Lexus i nærheten fra merkeverksted og forhandler, men det er samme årgang som Lexusen vi har hatt i 7-8 år. ( og den stoppet på e18 nylig og ikke verdt å reparere.)

Men vi har jo vært meget fornøyd med denne. Stått ute hele tiden hos oss Den tilsvarende, som selges fra merkeverksted, ser jo mye finere ut. Kanskje satse på den likevel, istedenfor å satse på outlanderen som er 4 år yngre, men fra selgere som enten får 1 eller 6 stjerner på Google, og som er omtalt i bladet motor for å ikke gjøre opp for seg, og er et firma som ikke leverer regnskap og der revisor har trukket seg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-23, 11:55   #28
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Vi har også gode erfaringer med mitsubishi outlander, vi har hybrid, så den er økonomisk i drift.

Tips til bruktbilkjøp fra min bilintresserte svoger: km-standen er mye viktigere å se på enn årsmodell, det er kjørelengden som sier noe om hvor mye slitasje bilen er utsatt for.


Sist redigert av Galathea : 08-11-23 kl 12:01.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-23, 23:37   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Ville ikke kjøpt en 2006-modell når du akkurat har måtte kvitte deg med det, nei. Ville prøvd noe nyere.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-23, 00:23   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til konkret bil å kjøpe? (Eller bilforhandler)

Hadde også prøvd å få tak i noe nyere enn en 2006 modell. Da er du jo fort der du er med den du akkurat kvitte deg med.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no