Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-09, 20:00   #161
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: skyr med jordbær - nam! (den med skogsbær smaker parfyme - ærk) og kaffe latte
Lunsj: blomkålsuppe fra lillegutts sortiment (dvs blomkål, koriander, spisskummen og kyllingbryst)
Mellom: kaffe latte og en atkinsbar
Middag: fårikål (det liker jeg egentlig ikke så det var bare på trass) med masse kål
Kvelds: står i ovnen nå! lavkarbo-pizza

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 25-09-09, 21:11   #162
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Har blitt noen rare dager på meg nå, med konferanse og lunsj og middag servert, men jeg har klart meg ganske bra allikevel. Skeiet ut i går med dessert etter middagen og da var jeg ute av ketose fort gitt!

I dag har jeg spist følgende:
Frokost: Skyr m/jordbær mens jeg ventet på toget
Lunsj: Stor porsjon Biff chop suey fra Deli de Luca. De andre fikk ha baguettene sine i fred for meg. Den var sterk, men kjentes ganske søt ut til å være chop suey, så det er mulig det var mye sukker i den.
Middag: 4 små medisterkaker i forbifarten
Kvelds: 3 små medisterkaker m/ I love Eco salsa.
Kos: En drøy dl fløte blandet med jell-o instant pudding no sugar. Kvalm nå! :thank you ebay:

Gammel 26-09-09, 07:57   #163
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva er skyr for noe rart?

Gammel 26-09-09, 09:04   #164
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva er skyr for noe rart?

Tjukk, sur yoghurt.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 26-09-09, 09:05   #165
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

m^2: Hvordan lager du lavkarbopizza? Jeg prøver nemlig nå å kutte ut "unødvendige" karbohydrater for å se om hodet mitt blir bedre av det, og enn så lenge så ser eksperimentet ut til å virke. Men akkurat pizza kunne jeg tenkt meg fortsatt.

Gammel 26-09-09, 09:43   #166
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Tjukk, sur yoghurt.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

m^2: Hvordan lager du lavkarbopizza? Jeg prøver nemlig nå å kutte ut "unødvendige" karbohydrater for å se om hodet mitt blir bedre av det, og enn så lenge så ser eksperimentet ut til å virke. Men akkurat pizza kunne jeg tenkt meg fortsatt.

Jeg lager den slik:

Bunn:
2-3 egg
salt
hvitløk
evt krydder man vil ha
100 g revet ost
3 ss vann
soyaprotein til konsistensen er ca tannkrem.

Smøres ut på bakepapir og stekes noen minutter til den har antatt fast form. Da har man på fyllet.

Det smaker rett og slett helt nydelig.

Gammel 26-09-09, 10:53   #167
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dagen i dag :
Frokost 1 kyllingfilet med litt gul paprika
mm: litt tyrkisk yoghurt med litt bringebær i
Middag- lavkarbo pizzasnurrer
Kveldskos pistasjenøtter, baconsvor og pepsi max

Sist redigert av gnuri : 26-09-09 kl 19:44.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 26-09-09, 11:14   #168
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: speilett av 2 egg, 2 baconskiver, 100 g tomatnønner (mer karbo enn jeg trodde, så ikke det igjen).
Lunsj: middagsrester og salat.
Middag: biff, salat, brokkoli og rømmedressing

En eller to mellom (en skyr ) og kanskje noe kvelds.

Gammel 26-09-09, 17:39   #169
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 2 speilegg, bacon og et par cherrytomater.
Mellom: 5 tørkede aprikoser + noen peanøtter.
Lunsj: rømmegrøt.
Middag: wokede grønnsaker og kylling i curry/kokkossaus.
Kvelds: baconsvor, rå grønnsaker og rømmedip.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 26-09-09, 20:21   #170
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: jordbærskyr og kaffe latte
lunsj: restepizza fra igårkveld med salat til
mellom: nøtter og rosenkål ( )
middag: (lillegutts diett-)gryterett med stekt kyllingkjøttdeig, kokt løk, erter, koriander og salt, og "blomkålris"
Nå ikveld: (en atkinsbar) - ombestemte meg: kyllingvinger, noen babybel og litt paprika

m^2: Hvordan lager du lavkarbopizza?

Jeg kjører egg, cottage cheese og revet ost, og salt i kjøkkenmaskinen og forsteker til bunn Det høres underlig ut, men det blir godt med masse fyll!
Alternativt har jeg prøvd meg på revet blomkål med revet ost og egg og hvitløk i bunnen, det blir også godt men litt mer "grønnsakssmak" på den og litt bløtere konsistens.
Det går også an å lage på smøreost og egg, men da synes jeg det blir litt vannbakkelspreg på det.

Sist redigert av m^2 : 26-09-09 kl 20:29.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 14:52   #171
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: CC med litt skyr, fruktosesyltetøy (fordi skyr er alt for surt), litt all-bran + melk.

Lunsj: Et glass proteindrikk

Middag: Kjøttboller i frikassésaus, blomkål og gulrot.

Dessert: Atkinsbar med kokos

Guava er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 14:57   #172
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg setter som regel opp sånn "hvis jeg blir sulten i kveld skal jeg spise sånn og sånn" her ser jeg. Men jeg spiser det som regel aldri for jeg blir ikke sulten.

I dag består menyen min av dette:
Havregrøt med cc
Eggerøre med en liten skyve brød.
Lasagne med mye kjøtt og grønnsaker
Jordbær med krem og vaniljekesam

Ehm - og et par glass rødvin hvis ikke hodepinen ødelegger for det.

Gammel 27-09-09, 14:59   #173
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 2 kokte egg med litt smør og en kaffe latte
Mellom: en skyr, syns ikke den er for sur
lunsj: salat med middagsrester (ett par kjøttboller og litt biff i strimler)
Middag: fårikål hos svigers uten potet
Kvelds: litt kyllingrester, 2 sopp, 4-5 cherrytomater litt rømme og curry i stekepanna serveres med noen brokkolibiter (skikkelig kvelds siden jeg tviler på at det blir særlig til middag )

Gammel 27-09-09, 17:14   #174
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: to skiver lavkarbobrød med smør, makrell i tomat og agurk. En kopp kaffe med fløte.
mm. en halv appelsin og en neve usaltede nøtter
etpar druer mens jeg lagde middag-
Middag: Kyllnglår med blomkålgrateng og spennende salat
kvelds: Rester salat og et kyllinglår

Sist redigert av gnuri : 28-09-09 kl 00:14.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 20:11   #175
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Frokost: Havregrøt med cc
Lunsj: 3 pølser
Middag: tacosalat

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 20:33   #176
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Skal vi se, hva har jeg spist idag
Frokost: skyr og kaffe latte
mellom: bringebær og nøtter
lunsj: kyllingbryst og honningmelon
mellom-måltid: kabaret med masse reker og blåskjell, erter og gulrot, og majones-saus til. Mer kaffe latte.
middag: kyllingvinger, masse salat med fetaost

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 27-09-09, 21:25   #177
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

I dag er menyen som følger:

Frokost: Eggerøre av ca 2 egg og fløte, 5 baconskiver
Middag: Pizzafyll (kjøttdeig, tomatpure, hakkede tomater, løk), Oopsibunn og ost
Mellom: 4 striper Cloetta Mjølksjokolade Utan socker
Kvelds: Kakao av fløte, bakekakao og sukrin (MEKTIG!)

Gammel 27-09-09, 21:43   #178
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Og da har jeg jammen meg prøvesmakt litt av lillegutt sin mat til imorgen i tillegg men det er jo ikke så farlig siden han er på striks diett og spiser stort sett "ingeting" for tiden.
Hjemmelaget fiskekake laget med fersk koriander, erter og løk, måtte prøvesmake gele-en laget på mango, honningmelon og pære (nam!), og nå står muffins laget på (ordentlig) oppmalt kokoskjøtt, egg, honning og nøtter i ovnen. DE skal bli spennende!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 10:40   #179
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lager du lavkarbopizza?

Hos 4M har de sagt at hvis du lager tynn bunn av vanlig deig, og bare spiser midtdelene, samt har masse proteinrike ting oppå pizzaen, så er det ingen grunn til å lage spesieldeig.

Så det gjør JEG, i alle fall. Bare litt sjeldnere enn før. Men det er godt å kunne spise vanlig lørsdagpizza med familien, og ikke legge opp til 1) enten noe jeg ikke kan spise eller 2) noe jeg kan tenke meg at de ikke ville synes var noe godt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 28-09-09, 11:13   #180
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hos 4M har de sagt at hvis du lager tynn bunn av vanlig deig, og bare spiser midtdelene, samt har masse proteinrike ting oppå pizzaen, så er det ingen grunn til å lage spesieldeig.

Så det gjør JEG, i alle fall. Bare litt sjeldnere enn før. Men det er godt å kunne spise vanlig lørsdagpizza med familien, og ikke legge opp til 1) enten noe jeg ikke kan spise eller 2) noe jeg kan tenke meg at de ikke ville synes var noe godt.

Se der var svaret jeg lette etter.

m^2: Tusen takk for svar, mulig jeg prøver den varianten en gang jeg skal lage pizza bare til meg selv.

Rapport fra en uke på nesten lavkarbo: Har ikke hatt vondt i hodet en eneste dag. Har ikke gått nevneverdig ned i vekt, men det er ikke målet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.