Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 00:13   #161
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Noen bekjente av oss valgte å ikke vaksinere, uten noen annen grunn enn at de var skeptiske.
Begge barna fikk kikhoste, og det var et helvete for hele familien.
De angret veldig etterpå .

Gammel 26-02-09, 00:54   #162
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og hvordan fikk han denne sykdommen, fikk du ham smittet med vilje?

Ikke smittet med vilje. Vet ikke hvem vi har fått den av.
Ingen andre vi vet om som har fått det.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om noe ser ut som en ting, men ikke oppfører seg slik, så er det jo lite sannsynlig at det er det.

Jeg mener, inni en brødpose vil selv en loff se ut som en kneip.

3 leger som stilte diagnosen meslinger og de stoler jo ikke du på .

Gammel 26-02-09, 00:55   #163
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er...

Nei, nei. Omvendt. De som ikke vaksinerer er egoistiske, hysteriske og lite samfunnsvennlige.

Så enig, så enig!

Lenam er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 01:00   #164
tutta
Passiv

Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er...

Nei, nei. Omvendt. De som ikke vaksinerer er egoistiske, hysteriske og lite samfunnsvennlige.

Jeg kjenner meg virkelig igjen i den beskrivelsen.
Meg i et nøtteskall .

Gammel 26-02-09, 01:07   #165
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At du er hjernevasket til å tro du ikke er det, betyr jo ikke at sannheten er en helt annen.

Gammel 26-02-09, 01:11   #166
tutta
Passiv

Standard

At du er hjernevasket til å tro du ikke er det, betyr jo ikke at sannheten er en helt annen.

Kommer ann på øye som ser,vet du .

Gammel 26-02-09, 09:08   #167
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Sønnen fikk homeopati og var hos biontolog og var frisk som en fisk etter 5 dager,dvs fra utslettet kom.

Hos en hvafornoe?
Jeg var også frisk som en fisk 5 dager etter at utslettet kom. Men fyttihelvete så dårlig jeg var den uken jeg var syk. Og dette synes du det er GREIT at ungen din gjennomgår? Med den risikoen som er for følgesykdommer? Eller for å smitte barn som ikke vil tåle sykdom/følgesykdom fordi de enten er for små eller svake for vaksine. Jeg vet at alternativ-, steiner- og homeopatimiljøet bagatelliserer følgesykdomsaspektet, jeg kommer tross alt fra et slikt miljø, men risikoen for følgesykdom er så høy som 30 % og det innbefatter bla. ørebetennelse, lungebetennelse, hjernebetennelse.

Jeg synes det er ren og skjær fanatisme og rå hensynsløshet når man 1) lar være å vaksinere ungene, 2) smitter ungene med vilje og 3) utsetter andre unger for smitte som kan være livsfarlig for enkelte grupper.

Enda en grunn til å holde seg langt unna Steinerskolen.

Gammel 26-02-09, 09:11   #168
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer ann på øye som ser,vet du .

Jeg ser en hjernevasket liksomskeptiker. Jeg kjenner lusa på gangen.

Gammel 26-02-09, 09:17   #169
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Mulig det virker merkelig på deg,men vår sønn har nettopp hatt en avart av meslinger og det beskriver han.
Med avart mener jeg at sykdommen så ut som meslinger, hadde motsatt sykdomsforløp. Sønnen fikk homeopati og var hos biontolog og var frisk som en fisk etter 5 dager,dvs fra utslettet kom.
Ja,meldt inn til folkehelsa og bydelslege . Spyttprøve var negativ,blodprøven blir sjekket for mutasjon. Blir spennende å se hva blodprøven viser.

Jeg trodde det var en spøk når du linket til disse sidene.

Gammel 26-02-09, 09:19   #170
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Biontolog ? Er det dette de driver med?

Biophotonterapi - ny terapiform som lindrer symtomer i mage/tarm, øre/nese/hals,
blodtrykk, smerter, tretthet, m.m.

Biontolog ****** - I behandlingen brukes lysfrekvenser til å fjerne fysiske
hindringer som for eksempel bakterier, virus, tungmetaller og sprøytemidler.

Sist redigert av Mamma Rosa : 26-02-09 kl 09:32.
Mamma Rosa er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 09:30   #171
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan kurerer kreft også på den måten.

Gammel 26-02-09, 10:48   #172
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg trodde det var en spøk når du linket til disse sidene.

Jeg trodde også at det var sånn "se hva disse raringene mener, da, dere!"

Huff. Jeg blir lei meg av sånt fjas, som er basert på overtro og helt uten vitenskapelig fundament. Og det går utover barn.

Gammel 26-02-09, 10:51   #173
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Huff. Jeg blir lei meg av sånt fjas, som er basert på overtro og helt uten vitenskapelig fundament. Og det går utover barn.

Nemlig, det er akkurat det det gjør. Jeg blir direkte sint.

Gammel 26-02-09, 10:56   #174
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nemlig, det er akkurat det det gjør. Jeg blir direkte sint.

Jeg har hatt min lille porsjon med au i livet, og det eneste smertemessige jeg husker godt, rent fysisk, er altså da jeg hadde meslinger. Det var også kjipt å ha kikhoste, jeg gikk og bjeffehostet en hel vinter (skikkelig oppbyggende) og hostet så jeg kastet opp stadig vekk. Men det var ikke vondt og skummelt, som meslinger.

Gammel 26-02-09, 11:08   #175
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har gått på Steinerskolen, og har fått alle vaksiner. :datapunkt: Tror til og med vi fikk MMR-vaksine i 10-12-årsalderen? Da hadde jeg allerede hatt kusma, dog.
Det var ingen fanatikere eller smitteringer i klassen, som jeg vet om.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 11:13   #176
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det var ingen fanatikere eller smitteringer i klassen, som jeg vet om.

Uten at jeg vet det helt sikkert, så tror jeg det har blitt verre med årene. Også er det ofte sentrert rundt noen Steinerskoler.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 12:06   #177
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Begge barna har fulgt vaksinasjonsprogrammet!

Og etter å ha jobbet 10 år i barnehage har jeg ikke opplevd at noen ikke har fulgt det, er det enkelte lokale ting her og der i Norgesland? Kjenner heller ingen som har latt være å vaksinere sine barn.

Og jeg å trodde at de linkene var litt sånn:

Gammel 26-02-09, 14:44   #178
tutta
Passiv

Standard

Det er like festlig hver eneste gang det diskusjon på nettet om vaksiner å se at man spesifiserer hvor idioter og gale de som ikke vaksinerer barna sine er. Synes faktisk det er smålig når det er valgfritt i Norge å vaksinere. For min del er dette et veldig gjennomtenkt og bevisst valg å ikke vaksinere.Jeg ville ALDRI gjøre noe jeg mente ville skade mitt barn. Tvertimot!!! Det er derfor jeg ikke vaksinerer.
Utrolig at de artiklene jeg refererte til ble sett på som humor. Det synes jeg er taler om uvitenhet.
I en av av artiklene jeg refererte til var det et spesifikt eksempel fra Japan hvor spebarnsdødligheten/krybbedød har gått ned med 70% når en av komponentene i MMR-vaksinen ble forbudt. Fantastisk at dette klarer å bli sett på som spøk. Ja,for Japan er jo et bittelie land sammenliknet med Norge. Hva er det japanerne har skjønt som vi ikke har skjønt??

Men jeg sitter ikke å rakker ned på andre som velger å vaksinere. Jeg respekterer det valget de tar og forventer å få samme respekt tilbake. Om man ikke er enig i valget er greit. Man kan være enige om å være uenige. Mye tøffere å være David mot Goliat hele tiden enn å gjøre som alle andre.
Enig at det er galskap å ikke ha en backup når man velger å ikke vaksinere,men vi har Homeopatien som jeg føler meg 100% trygg på.
Homeopaten vår er veldig klar på at det kan komme ettersykdommer etter bl. a meslinger og da er det å ta kontakt med lege og antibiotika som gjelder. Nå er det relativt sjelden det kommer ettersykdommer etter meslinger,men ja jeg er også klar over at det kan skje.

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de som har vaksinert er så engstelige når et uvaksinert barn får en barnesykdom?? De som har vaksinert burde jo i følge det valget de ha tatt være sikre og trygge på at barnet deres ikke blir smittet. Jeg burde på en annen side være redd, men det er jeg ikke.

Jeg kunne fortsatt i det uendelige,men jeg snakker for døve ører og kommer ingen vei med dette. Velger å ikke bruke mere tid på denne diskusjon.

Gammel 26-02-09, 14:47   #179
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Autisme øker trass FORBUD mot mmr i Japan. http://www.newscientist.com/article/dn7076

Gammel 26-02-09, 14:50   #180
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de som har vaksinert er så engstelige når et uvaksinert barn får en barnesykdom?? De som har vaksinert burde jo i følge det valget de ha tatt være sikre og trygge på at barnet deres ikke blir smittet. Jeg burde på en annen side være redd, men det er jeg ikke.

Fordi det også finnes barn der ute som ikke kan bli vaksinert, vi bryr oss om andres barn også, skjønner du.

Og backup i homeopati? Jeg syns du gambler med helsen til barnet ditt.

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.