Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-09, 22:52   #161
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.


Easywalker er jo fin da! Mye større bag enn OTH.

Dette stemmer vel ikke helt.

OTH er 41x75
Easywalker er 35x78 (skybag)

Ikke mye forskjell.. syntes jeg da. Totalt liggeareale er jo faktisk større på OTH.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:55   #162
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Søndag, mandag. :whatever:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:56   #163
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Jeg har kjøpt Bugaboo fra Nederland. Det gikk lekende lett, egentlig. Det var feil på vogna, men det ble ordnet. Men nå er det ikke så fryktelig mye å spare, siden prisen har gått ned her hjemme, og euroen har gått opp... Jeg kjøpte en del tilleggsutstyr, som søskenbrett, bilstoladaptere, vinterhjul, ekstra kalesje, etc, og da lønte det seg, den gangen. Men kanskje det er annerledes nå, med høyere kurs.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 22:56   #164
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.951
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Mjau: du får lage en vognpoll og så kan FP bestemme hva dere skal kjøpe!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:00   #165
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Mjau: du får lage en vognpoll og så kan FP bestemme hva dere skal kjøpe!

Ellers kan noen som har hatt mange vogner eller kan navnene på mange lage en, siden jeg ikke har peiling?
Men poll var lurt ja
Men jeg bestemmer selv uansett, så det så....

En poll ville jo vist sort på hvitt hvilke vogner som er mest populære da, og det må vel være et slags stempel på et det er ei bra vogn?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:05   #166
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Oi, laaang tråd dette. Måtte lese gjennom alt før jeg svarte, og ser at Guniss og Spoon har svart hva jeg har.

Bestillte TFK`en fra Nederland, og det var ganske rimelig ja. Super vogn! Den står i barnehagen som sovevogn nå, men du kan få prøve den hvis du vil? Enig i at bagvognen er finest, men sportsvogndelen er fantastisk lun og god, selv om det ikke kanskje er den lekreste sportsvogndelen. Den har også regulerbart fotbrett, noe OTH og Easywalker ikke har. Tror jeg må stikke fra jobb og dra på Reflex på mandag jeg også... Kommer sikkert til å treffe noen av dere der .

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:11   #167
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.330
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Joika: Måtte ned i kjelleren for å måle, og du har rett. Men 3 cm i lengde betyr jo litt, og skybagen er mer firkantet enn en OTH-bag. Synes OTH-bagen ser liten ut jeg altså. Nå har det egentlig hatt lite å si for mine barn, siden de har gått så tidlig over til sportsdel uansett (og da en annen vogn.)

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:12   #168
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Joika: Måtte ned i kjelleren for å måle, og du har rett. Men 3 cm i lengde betyr jo litt, og skybagen er mer firkantet enn en OTH-bag. Synes OTH-bagen ser liten ut jeg altså. Nå har det egentlig hatt lite å si for mine barn, siden de har gått så tidlig over til sportsdel uansett (og da en annen vogn.)

3cm er ikke mye da... 6 cm i bredden syntes jeg er mer.

Moralen: Feite unger går for OTH, mens tynne må ha EW.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:12   #169
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Har forresten en rød bag stående på loftet, hvis du er interessert i TFK .

Glemte å si at TFK blir superkompakt når den legges sammen. Tror ikke det er mange vogner som slår den i størrelse sammelagt.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:14   #170
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.330
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Var forresten innom Easywalkers hjemmesider, og det kommer jammen meg en Easywalker med fire hjul!!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:16   #171
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Er den veldig lett og da, Tussilago? Og ikke lang å få inn i bilen?
Men var det vendbart styre på den? Den er jo fin da...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:20   #172
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Den er kanskje et par kilo tyngre enn OTH? Husker ikke helt, 12-13 kilo kanskje. Jeg fikk jo hele vogna baki Zafiraen når jeg brukte bagen, så jeg la den sjelden sammen da. På sånne vogner må bagen taes av før understellet slås sammen, understellet blir veldig firkantet og kompakt. Når man bruker sportsvogna, så slår man hele vogna sammen. TFK har stoor bag, så den kan brukes lenge. Ane ble jo født i april, så da ble det selvfølgelig ikke over vinteren, men hvis du får en rolig unge så kan du kanskje det.

Det er ikke vendbart styre, men du kan sette bagen den veien du vil. Og det er veldig lett å smette på bagen.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:24   #173
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Jeg syns unektelig at det er en stor fordel med romslig bag altså, når babyen kommer i juli. Høsten kommer fort da. Så det er jo positivt.Og kjekt å slenge hele vogna baki om man har plass til det. Lettvindt da. Om man ikke skal ha med andre ting.

Tenk å diskutere vogner i ni sider på to dager da!!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:27   #174
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Bottomline: Du får ikke både en nett og lett vogn, som kan vendes, har stor bag, som er kompakt sammenlagt, kul osv osv osv.
Du må sette opp en liste over viktige kriterier i riktig rekkefølge, så kan vi komme med shiklie råd!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:28   #175
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Ok, skal lage en litt bedre liste enn de første kriteriene jeg kom med. Men for å være ærlig så har noen av kriteriene mine blitt litt usikre.... Dere er flinke til å overbevise meg om at trehjuling er bra og div, så da må jeg tenke litt ja.

Men for all del, bare diskuter vogner videre. Det er interessant å lese syns jeg.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:29   #176
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Den er kanskje et par kilo tyngre enn OTH? Husker ikke helt, 12-13 kilo kanskje. Jeg fikk jo hele vogna baki Zafiraen når jeg brukte bagen, så jeg la den sjelden sammen da. På sånne vogner må bagen taes av før understellet slås sammen, understellet blir veldig firkantet og kompakt. Når man bruker sportsvogna, så slår man hele vogna sammen. TFK har stoor bag, så den kan brukes lenge. Ane ble jo født i april, så da ble det selvfølgelig ikke over vinteren, men hvis du får en rolig unge så kan du kanskje det.

Det er ikke vendbart styre, men du kan sette bagen den veien du vil. Og det er veldig lett å smette på bagen.

Og det tar 3 sek å ta av bagen å slå samme understellet. Jeg fikk plass for bagen på siden av understelle bake i vår galant stv.

Bagen er bare lekker. og hærlig. brukte den som seng å liggeplass når vi var borte.
Pga snoopy som og er født april07 ikke ville ligge lengre i bagen så måtte vi over til sportsvogna i oktober07. men det var heller ikke noe problem. med at det er så kladt her ofte på vinteren så var det ikke så mye vi trillet da.
Men skulle ha gitt litt for at det var vendbart.
så kjøpte en teutonia rocky men hun likte seg ikke i den å jeg likte den ikke så solgte den
Men hun stortrivdes i vogna og gjør enda det. den er genial som sovevogn.
Skulle ha hatt en tfk da turbo var liten for han ble for lang for å sove i vogna og sitte i den før han ble 2 år og var ferdig å sove om dagen


Men ei her har en tfk pro? med fast hjul men hun gar kjøpt et sånt shoppings hjul. 2 små, halvparten av fremhjulet på joggster twisten. og hun sier det er genialt. jeg har prøvd fungerer like bra som mitt fremhjul.
og pro`en er vendbar

pro:http://www.buggy.de/english/pro3.php

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:31   #177
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Sitat:

en nett og lett vogn, som kan vendes, har stor bag, som er kompakt sammenlagt, kul

Men det er jo buggisen, jo!



Men seriøst: ja, det er faktisk vanskelig å velge vogn, og det er vanskelig å vite hva man egentlig trenger. Kriteriene mine da jeg ventet nr 2 var helt annerledes enn da jeg venta nr 1.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:32   #178
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Bottomline: Du får ikke både en nett og lett vogn, som kan vendes, har stor bag, som er kompakt sammenlagt, kul osv osv osv.

Joda, buggisen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:33   #179
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men det er jo buggisen, jo!


__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 23:33   #180
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

F.eks. syntes jeg at romslig handlekurv var viktig før vognkjøp nr 1. Buggisen har litt mindre plass, og vanskelig tilgjengelig når man bruker bagen. Men det betyr ingenting for meg, for jeg har en kompakt ryggsekk liggende oppi, til bruk i matbutikk o.l. Brukervennligheten og den lave vekta er mye viktigere kriterier, fant jeg ut.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no