Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Anbefal meg en vogn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-08, 12:11   #161
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en vogn!

Bagen til EW vender mot deg, Mim. Sportsvogna vender fra deg. Jeg bruker den nå, men det gjør meg egentlig ingenting. Hun ligger dypt nedi vogna og sover. Jeg bruker stort sett vogn når hun sover, og nå som hun ikke er mer enn 6 mnd er det begrenset hvor mye jeg setter henne opp uansett. Det er nok først til sommeren jeg vil merke at hun sitter fra meg.

Ellers er jeg enig med MinaX, se på buggisen. Men hva er egentlig den rare bøyla på buggisbagen til?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 12:38   #162
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Men hva er egentlig den rare bøyla på buggisbagen til?

Den er på sportsvogna også, hvis man vil ha den der, bare å ta den av.
Den er genial på både bag og sportsvogn fordi man kan løfte vognen i den. Eller, dvs., i følge bugaboo kan man ikke bære vognen i den, men det er vel ikke så mange som hører på det, hvordan skal man ellers løfte baggen?
På sportsvognen er den også fin til å løfte i, og ellers når ungen blir større og ikke nødvendigvis bruker seler lenger, for da er det noe som "holder dem igjen". Og avkommet brukte bøylen for å komme ut av vognen effektivt, bare å ta tak og svinge seg under og ut

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:04   #163
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste av bagene vender mot deg, ja, det er bare sportsvogndelen man evt. må velge.

Jeg synes det høres rart ut at buggis-sportsvognen skal være så veldig ergonomisk god. Sneipen synes det var veldig ubehagelig i starten da vi skiftet til vogn der han måtte ligge med knekk i bena. Jeg prøvde forresten en buggis her forleden (fordi jeg fikk veldig lyst på en ), men jeg synes den virket veldig "rikslete" og knirkete?

Du kan jo titte på en P&T også, da, Mim. Den er veldig lett, bagen er liten men barnet ligger helt flatt og beskyttet selv om du tar den ut. Barnet kan ligge både mot deg og fra deg i starten, men den har jo åpning i kalesjen mot den som triller så man har god øyenkontakt uansett. Snorkfrøken elsker å ligge og flørte med meg opp-ned.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:07   #164
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra det er mange måneder igjen å velge på, for dette er

Gammel 09-03-08, 13:39   #165
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennom kassa på polet er et must.
:noterer på listen:

Men seriøst, på gamletrikkene og sånn så er det umulig med den vogna jeg har nå, den Trolleren og den er ikke ulik Quinny i bredden, tror jeg. Så en så brei vogn er uaktuelt.

Gammel 09-03-08, 13:45   #166
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men seriøst, på gamletrikkene og sånn så er det umulig med den vogna jeg har nå, den Trolleren og den er ikke ulik Quinny i bredden, tror jeg. Så en så brei vogn er uaktuelt.

De fleste vogner er trøblete på de gamle trikkene, jeg syns tom othen var vanskelig å få inn der uten mye hjelp. Bugaboo må jo egentlig være genial der, for den er det jo bare å dele i to, henge understellet på skulderen og bære bagen i den andre armen!

Gammel 09-03-08, 14:05   #167
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Bugaboo må jo egentlig være genial der, for den er det jo bare å dele i to, henge understellet på skulderen og bære bagen i den andre armen!

Men ellers er den så smal også, at den kommer inn på trikken uten problemer. Den er så lett, at man bare kan dra den opp trappen selv.

Gammel 09-03-08, 14:07   #168
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Det løser seg jo uansett enkelt, for det er bare å bruke kasse som har handikapp skilt over seg

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:28   #169
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Adrienne vil aldri slutte å mobbe meg om jeg ender opp med en rååååsa pimpet buggis.

Jepp, jeg forbeholder meg retten til å mobbe deg da.

Vi har TFK og jeg er kjempefornøyd med den, mest fordi den er stor og god. Storebror kunne ligge og sove i den da han var nesten fire år, og han er stor for alderen. Så vi har definitivt en vogn som varer resten av vognperioden til lillesøster. Vi måtte bytte ut Hartanvogna da storebror var 18 måneder, for da hadde han ikke plass i den. Men TFK-en er veldig ruvende, og jeg brukte litt tid på å venne meg til den. Og jeg er jo noe høyere enn deg. Grunnen til at jeg valgte TFK og ikke EW Sky var at lillesøster satt best i den, i EW ble hun sittende veldig tilbakelent og det likte hun ikke (vi kjøpte vogna da lillesøster var 7-8 måneder). Hvis du har lyst til å prøvetrille TFK-en så kan du sikkert få låne vår (med unge oppi om ønskelgi) for å prøve.

Gammel 09-03-08, 17:22   #170
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykkex3, her.

Det løser seg jo uansett enkelt, for det er bare å bruke kasse som har handikapp skilt over seg

Men det er ikke alltid de er betjent. Da må man betale i vanlig kasse, gå til handikappen for å komme igjennom, og så til din kasse å pakke varene. Og gjerne med lang kø. :erfaren og svett:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 17:57   #171
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm. Adrienne vil aldri slutte å mobbe meg om jeg ender opp med en rååååsa pimpet buggis.

Jeg funderer fremdeles veldig. Easy Walker har mye av det jeg ønsker, emn jeg tror jeg helst vil ha ungen vendt mot meg i starten. Kanskje jeg burde hatt en klassisk bagvogn gjennom vinteren og byttet til sommeren? Eller vil det holde med en bag i en annen vogn inntil sommeren igjen og jeg kan ta ut bagen?

Om jeg hadde fått et høst-/vinterbarn hadde jeg antakelig gjort som du skisserer her: Kjøpt en (brukt) vogn med stor bag som holdt til mars/april, og så buggis/OTH etter det. Men det er mulig buggisbagen er stor nok til mars, selv med "vinterpolstring"?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 18:21   #172
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Om jeg hadde fått et høst-/vinterbarn hadde jeg antakelig gjort som du skisserer her: Kjøpt en (brukt) vogn med stor bag som holdt til mars/april, og så buggis/OTH etter det. Men det er mulig buggisbagen er stor nok til mars, selv med "vinterpolstring"?

Buggisen er fortsatt løsningen, for buggisbaggen er stor nok til ungen er ferdig med baggen i massevis. Avkommet vokste ikke ut av baggen, men sluttet å bruke den før det.
Selv med vinterpolstring ja. Den er jo 90 lang, en av de lengste du får.

Gammel 09-03-08, 18:25   #173
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefal meg en vogn!

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Buggisen er fortsatt løsningen, for buggisbaggen er stor nok til ungen er ferdig med baggen i massevis. Avkommet vokste ikke ut av baggen, men sluttet å bruke den før det.
Selv med vinterpolstring ja. Den er jo 90 lang, en av de lengste du får.

Jeg vil nesten anta det, ja - med vårbarn fikk jeg ikke testet ut lengden jeg heller.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 18:47   #174
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville definitivt kjøpt 2 vogner, først en romslig bagvogn, så en snerten sportsvogn senere. Jeg synes mange av vognene i denne tråden er veldig fine, men jeg liker ikke at kalesjene er så lite lune. Et barn født uti september er lite når det blir skikkelig vinterkaldt, så da syns jeg det er viktig at det ligger under en stor og lun kalesje.

Gammel 09-03-08, 18:50   #175
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som vet hvor man kan lese mer om Teutnia S3, og detaljer rundt fashionhardbagen? Har S3 selv altså, men vil se litt mer på utvalget, detaljer rundt størrelse, bremser ++. Teutonia.com er jo helt tragisk.

Gammel 09-03-08, 18:58   #176
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg ville definitivt kjøpt 2 vogner, først en romslig bagvogn, så en snerten sportsvogn senere. .

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 19:27   #177
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Hm, det tegner mer og mer til at det blir en klassisk firehjuling først, og en mer sporty lett vogn etterpå. Simo + EW, kanskje?

Gammel 09-03-08, 19:33   #178
tutta
Passiv

Standard

Sier som flere andre har sagt i denne tråden: BUGABOO!!!

Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 19:39   #179
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pah mim, du skal se du havner ved min side med en snasen Bugaboo! Min er rød, du får ta noe som matcher.

Gammel 09-03-08, 20:13   #180
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde Simo kombi til Storesøster. Den var genial som babyvogn, ubrukelig når hun begynte å ville opp og se littegrann. Vi tok OTH i bruk da hun var rundt halvåret. Nå har vi kjøpt Bugaboo til den kommende Lillebror. Vi hadde en Bugaboo Frog til Storesøster i en kort periode, men solgte den igjen da hun ikke ble helt fortrolig med den etter halvannet år i OTH.

Det som fikk meg til å kjøpe Bugaboo denne gangen fremfor å bruke bag til OTH er str på bagen, og at sportsvognen er vendbar. Jeg, som andre, sverget da Storesøster var baby at det aldri ville komme en Bugaboo i mitt hus. Nå har vi nr. 2 stående...

Emneord
bakovervendt, ergonomisk, fargeanalyse, forovervendt, klassiker, lilleleopose, pimpa buggis, polhandling, skinnpose, sove, vogndilla, voksipose

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.