Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva synes dere om Facebook?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 18:59   #1
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg er somregel innom og titter hver dag, mest fordi jeg er så nysgjerrig ...

Det er hyggelig å finne venner man ikke har hatt kontakt med på lenge, "se" og høre hvordan de har det.

Sletter fjaset, men setter pris på en kommentar i ny og ne. Noe som er personlig.

Og med det samme ...: Det jeg misliker med FB er at man "måles" i hvor mange venner man har ...
'Har du bare x antall venner'?
Hvor mange har egentlig 738 venner??

Gammel 19-01-09, 20:13   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Trond Giske.

Gammel 19-01-09, 20:59   #3
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Trond Giske.

Men kjenner'n alle???

Gammel 21-01-09, 17:52   #4
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Og med det samme ...: Det jeg misliker med FB er at man "måles" i hvor mange venner man har ...
'Har du bare x antall venner'?

Fnis.
Det er bare fjortiser som måler hverandre etter antall venner, vel?

Gammel 21-01-09, 18:09   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Fnis.

Fysj, ja.
Dessuten, har en person flere hundre venner vet man som regel at de er venner med alt og alle.

Andre av oss siler litt.

Jeg bruker facebook aktivt, og mye av sosiale aktiviteter arrangeres via FB.
Har fått mer kontakt med folk jeg var mye sammen med tidligere, og det er kjempekoselig.
(Dessuten er det helt genialt for meg som har bodd i utlandet, finner jo igjen klassekamerater jeg ellers ikke ville ant hvor i verden befant seg.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 21:58   #6
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Fnis.

Ja, det er jo det ...

Gammel 21-01-09, 16:46   #7
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Jeg er en ganske hyppig bruker av facebook.

Jeg er ikke så opptatt av alle "aktivitetene" der, men unormalt sosial som jeg er, trives jeg med å komme i kontakt med folk, prate med folk, vekke til live vennskap, holde ved like, etc.

Jeg bruker en del "kommenter status". På den måten kommer jeg i en mini- dialog (trialog med de vennene som har noe spennende akkurat den dagen. Vi har grupper via skolen, sånn at vi i klassen kan dele info og diskutere fag etc, samt fester, arr. osv.

For meg er det rett og slett et kontaktverktøy.
Og, du vet, sånt er hva man selv gjør det til!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 16:58   #8
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Liker Facebook
Mye jeg hadde gått glipp av uten den. Ikke alle vennene mine jeg ser så ofte, og med FB så holder vi kontakt på et vis.

Gammel 21-01-09, 19:34   #9
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Meningsløst fjas som jeg aldri har orket å bry meg med. Dessuten er den avtalen du godtar noe av det mest tvilsomme jeg har vært med på.
Vil jeg ha kontakt med gamle kjente igjen så ringer jeg. Telefon liksom.

Gammel 24-01-09, 10:13   #10
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Jeg har visst meldt meg på jeg også.
Irriterende, men siden alle i vennegjengen avtaler møter og konserter der har jeg ikke noe valg.

Gammel 27-03-09, 15:17   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på facebook daglig, får holdt kontakten med gamle kjente fra barneskolen osv. Har akkurat slettet ca 100 stk fra vennelisten min og nå har jeg bare venner jeg har ett forhold til der.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 16:16   #12
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hvordan får man fjernet veggmeldinger? greit å ta bort de gamle.

Gammel 27-03-09, 16:49   #13
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Hvordan får man fjernet veggmeldinger? greit å ta bort de gamle.

Når du holder pekeren over meldingen kommer dett opp et kryss eller "fjern" til høyre for innlegget/meldingen.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 17:49   #14
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Når du holder pekeren over meldingen kommer dett opp et kryss eller "fjern" til høyre for innlegget/meldingen.

kan man ikke fjerne flere på engang?Tar jo evighet om man skal fjerne ett og ett innlegg.

Gammel 07-02-09, 22:05   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Er inne på Facebook hver dag, og følger med på bilder som legges ut. Men har ryddet veldig i min, og har nå kun venner som jeg har et forhold til.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 14:56   #16
Emil's mamma
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Emil's mamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Tenkte senest i dag på hvor takknemlig jeg er for facebook.
Får ta del i hverdagstankene og -aktivitetene til venner jeg ellers nesten aldri ser pga. avstand. Det er så utrolig hyggelig!

Er veldig enig i ditt innlegg. Facebook brukes aktivt til å holde kontakt med noen av mine gamle venner, og mine nyere venner. Gøy å se bilder av barna deres, og ellers fra livet deres. Og, selvsagt få kommentarer på bilder jeg legger ut. Sambo har også stor glede av det i skolesammenheng, skulle ønske jeg hadde samme verktøy for å være i kontakt med resten av klassen min da jeg var student.

Jeg er ikke så redd for det her storebror ser deg, og at det er farlig å legge ut bilder på facebook. (Men, på nettet generelt er jeg stort sett i mot det.) Jeg har sperret profilen min, slik at det er vanskelig å søke opp og finne meg, og jeg siler ut hvem jeg har på vennelisten, og begrenser det til at kun de på vennelisten min får se bildene.

Liker facebook mye bedre nå når den har kommet i ny versjon, og det meste av det applikasjonstullet har forsvunnet.

Emil's mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:55   #17
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Det fine med Facebook er jo å holde en slags kontakt med mennesker man sjeldent møter, eller ikke har møtt på mange år, men også en plass hvor man tar litt mer del i livet til sine nære venner og familie ved å dele bilder, tanker osv. Jeg blokkerer derimot så og si alt jeg mottar av invitasjoner til ditt og datt, alt det der er for meg bare tull. De få gruppene jeg er medlem av er bare for å vise et standpunkt om jeg kan si det slik, men hadde godt greid meg uten de også.

Jeg er også noe kritisk til hvem jeg legger til som venner. Ser jo at det er mange som har flere hundre (4-5-600 osv) venner, er det faktisk mulig? Det kan jo virke som om at mange legger til personer bare de har møttes en eneste gang for mange herrens år siden, for meg er det langt i fra venner. For min del holder det med gamle klassekamerater, gamle (og selvsagt nåværende) venner og slekt og familie).

Det er også begrenset hvem som har tilgang til profilen min, wallen min og bilder som jeg legger ut. Selve profilen er sperret slik at kun mine venner har tilgang til den. Det er heller ikke alle vennene mine som har tilgang til å lese hva som postes på wallen, hva jeg skriver på statusoppdateringen eller se bildene som jeg legger ut. Det er kun forbeholdt mine aller nærmeste og de vennene jeg har mest kontakt med.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 14:34   #18
emma-li
Fullverdig medlem

emma-li har et hav av muligheter foran seg
Standard

facebook er helt greit. jeg bruker den kun til å veksle ett par ord med barndomsveninner. Og andre venner.. synes det er kjempekoselig. ellers så bruker jeg den ikke til noe annet. og sende blomster, hjerter osv synes jeg er noe tull

emma-li er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 00:30   #19
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg registrerte meg der tidlig denne mnd, så jeg er ganske fersk der inne, men glemte hele greia helt til jeg fikk en venneforespørsel på søndagskvelden, så natt til mandag måtte jeg innom å se litt mer, fant en del jeg kjente, også noen søskenbarn som jeg ikke har sett på mange år, og det var veldig koselig, så jeg kommer nok til å være der litt fremover regner jeg med. Holder på å bli kjent der inne nå, er en del jeg ikke skjønner så mye av enda. men lærer stadig noe da.

Gammel 27-03-09, 14:59   #20
malsolh
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2009
malsolh har et hav av muligheter foran seg
Standard

syns den er helt grei, men bruker ikke så mye tid dær

malsolh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
facebook

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.