|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Syns du media bør navngi "lommemannen"? | |||
| Mannen bør navngis i media |
|
31 | 28,44% |
| Mannen bør ikke navngis i media |
|
78 | 71,56% |
| Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Sakset fra Incestsenteret i Vestfold sine sider:
Greit å besøke sidene deres, om man lurer på noe mer. Eventuelt ringe dem.
|
|
|
|
#2 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg føler meg litt på siden av diskusjonen, nå.
|
|
|
|
#3 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?
Dette er ikke nødvendigvis riktig. Det er riktig at overgrepenes art kan virke inn på grad av traumatisering - men relasjonen til overgriper er også en viktig faktor. Det er mer skadelig for et barn å bli utsatt for overgrep av en som står dem nær og som de har tillit til. Dette kan også gi dem relasjonsskader som i verste fall kan vare hele livet; det kan gjøre det vanskelig for dem å stole på andre.
Jeg er ikke enig i at barn uansett bør motta profesjonell hjelp hvis de har vært utsatt for overgrep. Og det er ikke hjelpeapparatet heller, for øvrig. I veldig mange tilfeller er det beste for barnet å få fortsette livet sitt mest mulig som før, med hjelp til bearbeiding fra sine nærmeste. Det er i slike tilfeller kanskje viktigere at (ikke-overgripende) foreldre får hjelp og støtte slik at de igjen kan hjelpe barna sine på best mulig måte. For å presisere; dette gjelder i mindre alvorlige saker. I mer alvorlige saker må barnet uansett forholde seg til profesjonelle, i form av dommeravhør, medisinsk undersøkelse osv.
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?En som jobber på skolen min har visst vært nabo med lommemannen i alle år som barn. Han var ikke like misunnelig nå lenger på at noen av kompisene hans hang hos lommemannen i alle år.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Jeg slår av om den mannen kommer på tv. Jeg blir fysisk uvel av å se ham. Overskriftene som sier hva han har sagt til nettavisene er ille nok for meg. Den mannen burde ikke få uttale seg offentlig, han spytter på de som har blitt utsatt for overgrep ved å bagatellisere dette.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du vet at han har selv blitt utsatt for seksuelle overgrep som barn/ungdom?Uten at det er noen unnskyldning for å forsvare pedofiles handlinger. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hvor: Rogaland
Ja, jeg vet. Og jeg er ikke enig med ham i at han ikke har blitt skadet av dette.
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
:kvalm: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?[quote=Obelix;765584]:kvalm:
|
|
|
#11 |
|
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Han er ikke klok. Mener han at mødre skal onanere urolige barn? ![]() Han burde fjernes som advokat som det foreslås i dette innlegget i linken. Selv har han fortalt åpent om sine seksuelle erfaringer med voksne menn da han var tolv år gammel. Avsløringene sjokkerte da han sammen med Håvard Rem lanserte sin biografi for to år siden. – Det ga meg fantastiske erfaringer, sier han i boka som er ført i pennen av Rem. Staff har også sagt at mødre bør onanere barn som er urolige, ifølge VG Nett. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Syns du media bør navngi "lommemannen"?Jeg får aldri det Staff sier til å henge på greip. Han snakker om at små gutter ned i 6-års alder må tåle å bli utnyttet på det groveste av en voksen, men når en 55-åring blir hengt ut verbalt, og jeg gjentar verbalt, gjennom en SMS-aksjon da er reaksjonen hans denne:
Ja, stakkar. jeg mener fortsatt at man ikke skal navngi overgriper, men jeg mener også det er fullt mulig å være en god forsvarsadvokat uten å henge ut ofrene som overdramatisernede eller pyser i media. Han kunne helt enkelt avstå fra å uttale seg offentlig, regner med at han ikke vil rettegangen denne mannen får skal foregå blandt folket eller i media, så hvorfor skal forsvarstalene da foregå der. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|
|