Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når er det "lov" å pynte treet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 19:45   #161
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når er det "lov" å pynte treet?

Jeg synes et par - tre dager før julaften er greit. Alt annet er utopisk i mine øyne.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 19:46   #162
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange kommer nok til å smile/knegge av oss i morgen, for i morgen kveld kommer treet opp her. 9 dager før julaften, det synes jeg må gå an. Gleder meg, og vesla er helt på styr og gleder seg ihjel. Eller, ingen SER jo vårt juletre siden vi bor i blokk over bakken, så det er vel bare helst dere her inne som vil knegge.

Gammel 14-12-07, 19:46   #163
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Her skal treet pyntes på tirsdag, altså den attende. Men det er fordi Malin reiser avgårde på "juleferie" på torsdagen. Jeg reiser etter på lørdagen, og så blir vi borte til første juledag. Syns hun skal få lov til å ha treet i stua et par dager før hun reiser.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 20:32   #164
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes 23. desember er den store dagen for å pynte juletre. Da jeg var liten så var det allltid våre foreldre som pyntet treet på kvelden lillejulaften, etter at vi alle hadde tatt frem julepynten og pyntet huset. Treet ble alltid pyntet etter at vi var gått i seng, og jeg trenger vel ikke å si at det var magisk å våkne opp julaften, helt mørkt i huset og med et nydelig vakkert juletre som lyste opp stuen.

Jeg var (og er) veldig glad i julen som barn, og jeg husker at jeg irriterte meg på mamma som nektet å ta frem kassen med julepynt før 23. desember. Vi pyntet med duker, julegardiner og adventstake i adventstiden, men ikke noe mer enn det. I dag er jeg glad for denne tradisjonen og kommer til å videreføre den selv, for jeg tror det var medvirkende til den ultramagiske stemningen på julaften.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 02:17   #165
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er akkuratt ferdig med å pynte treet nå jeg.

Kjøpte et flott plastikktre i år og nå står det å skinner i stuen her.
Ungene gleder seg til resultatet imorgen tidlig.
Så nå er det jul i stuen her.
Gubben skal bake med ungene imorgen mens jeg sover så da er det koselig med litt julestemning.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 11:06   #166
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Jeg synes 23. desember er den store dagen for å pynte juletre. Da jeg var liten så var det allltid våre foreldre som pyntet treet på kvelden lillejulaften, etter at vi alle hadde tatt frem julepynten og pyntet huset. Treet ble alltid pyntet etter at vi var gått i seng, og jeg trenger vel ikke å si at det var magisk å våkne opp julaften, helt mørkt i huset og med et nydelig vakkert juletre som lyste opp stuen.

Jeg var (og er) veldig glad i julen som barn, og jeg husker at jeg irriterte meg på mamma som nektet å ta frem kassen med julepynt før 23. desember. Vi pyntet med duker, julegardiner og adventstake i adventstiden, men ikke noe mer enn det. I dag er jeg glad for denne tradisjonen og kommer til å videreføre den selv, for jeg tror det var medvirkende til den ultramagiske stemningen på julaften.

Åh jeg blir helt rørt av å lese, så herlig! Nå er jo jeg oppvokst med pyntet juletre midt i desember, og jeg har allikevel alltid vært utrolig glad i julen, en sånn barnlig stemning i hele desember. Men for å "bøte" litt på at vi pynter treet midt i desember, legger jeg ALDRI gavene under treet før natt til julaften. Da kommer nemlig julenissen og legger alle gavene der, og legger samtidig frem julestrømpene slik at når vesla våkner julaften morgen ser hun DEN gavehaugen og julestrømpen sin. Og så har vi verdens beste julaften.
Lille julaften er også hellig for oss, da er det mange faste tradisjoner. Grøt, julekaker, kakao med marshmallows og krem og Polarexpressen. Åh som jeg gleder meg!!

Gammel 15-12-07, 17:23   #167
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh jeg blir helt rørt av å lese, så herlig! Nå er jo jeg oppvokst med pyntet juletre midt i desember, og jeg har allikevel alltid vært utrolig glad i julen, en sånn barnlig stemning i hele desember. Men for å "bøte" litt på at vi pynter treet midt i desember, legger jeg ALDRI gavene under treet før natt til julaften. Da kommer nemlig julenissen og legger alle gavene der, og legger samtidig frem julestrømpene slik at når vesla våkner julaften morgen ser hun DEN gavehaugen og julestrømpen sin. Og så har vi verdens beste julaften.
Lille julaften er også hellig for oss, da er det mange faste tradisjoner. Grøt, julekaker, kakao med marshmallows og krem og Polarexpressen. Åh som jeg gleder meg!!

Da vi var små trodde vi også at det var julenissen som hadde lagt alle gavene under treet. Da vi ble eldre var vi selv med å legge de under på formiddagen på julaften. Jeg tror nok julen er magisk for de fleste barn uansett hvilke tradisjoner man har. Skjønner at folk gjør ting forskjellig, noen må jo jobbe hele julen og vil kanskje derfor fokusere mer på førjulstiden enn de som har fri hele romjulen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 19:32   #168
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jepp det skjønner jeg veldig godt. Jeg jobber jo ikke ute, så jeg får jo nytt førjulstiden mye mer enn fulltidsarbeidende, så det blir jo helt annerledes. Her går HELE førjulstiden med i baking, pynting og bare kos hele tiden.

Gammel 29-12-07, 13:19   #169
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes bare det er litt trist når andres tradisjoner blir latterliggjort og sett på som teite.

I denne tråden opplever du noe mange opplever på dette forumet... at deres verdier, vaner, tradisjoner og/el livssyn blir latterliggjort. Kanskje greit å ta med seg erfaringen til andre diskusjoner.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 18:00   #170
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

I denne tråden opplever du noe mange opplever på dette forumet... at deres verdier, vaner, tradisjoner og/el livssyn blir latterliggjort. Kanskje greit å ta med seg erfaringen til andre diskusjoner.

Syns du det er spesielt mye latterliggjøring på dette forumet i forhold til andre? Jeg opplever at det er mindre latterliggjøring og mer fruktbare diskusjoner her enn andre steder jeg har hengt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:55   #171
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg synes heller ikke dette forumet er det verste på den fronten. Faktisk helt omvendt, dette forumet er jo mye mer saklig og oppegående både på den fronten og andre.

Gammel 29-12-07, 19:56   #172
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå har jeg forresten kastet ut jula, og herligheet så deilig det var! Jeg er helt plutselig møkkalei hele jula etter 2. juledag og da orker jeg ikke å ha pynt i hus. Vesla var heldigvis helt enig og var overivrig med å hjelpe meg å ta ned all pynten og sette bort juletreet. Herlig! Nå gleder jeg meg til neste førjulstid, hehe. Men først må det bli sommer. :lengte:

Gammel 29-12-07, 20:46   #173
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

:skal plage Iset med juletreet på nyttårsaften:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:53   #174
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg blir ikke plaget av det altså, jeg vil bare ikke ha det i hus selv.

Gammel 29-12-07, 21:09   #175
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir ikke plaget av det altså, jeg vil bare ikke ha det i hus selv.

Tipper Ms.Lee tar en Gudfaren, og legger det i sengen din mens du sover.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:10   #176
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 30-12-07, 13:22   #177
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Høh? LAtterliggjøringer av andres verdier er vel å trekke det litt vel langt vel? Uenighet og diskusjon, og at man selvfølgelig kan bruke litt humor og ironi i innleggene sine, men latterliggjøring?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:23   #178
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten står vårt eget tre fortsatt vakkert og vent som bare det. 1. januar tar vi det ned, da er det et helt nytt og splunkende vakkert år som står for tur!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.