Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal du se Berlinerpoplene?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-07, 15:12   #161
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du se Berlinerpoplene?

Jeg ville hatt George Constanza som Krumme!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 15:32   #162
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Å huff og huff - det hadde blitt hakket for nevrotisk for meg.

Gammel 23-10-07, 15:32   #163
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å huff og huff - det hadde blitt hakket for nevrotisk for meg.

Bare utseendet, ikke oppførselen!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 16:47   #164
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Serien blir bare bedre og bedre synes jeg.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 17:08   #165
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Gammel 23-10-07, 18:48   #166
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Pompel og Pilt kan ha vært på TV - er jo mye sånt på NRK i jula.

Ellers synes jeg serien blir stadig bedre! Torunn er helt perfekt

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 19:04   #167
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med at en kjøretur ikke blir gengitt så som den skulle ha foregått i virkeligheten er jo helt normalt i filmverden. F.eks. er utsiden av huset, innsiden av huset og innkjørselen i den siste Olsenbanden helt forskjellige hus.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 19:56   #168
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

For ikke å snakke om Ole Alexander Fillibombombom-serien på barne-TV - satt sammen av så mange steder at en Osloboer ble helt tummelumsk av å finne ut hvor man egentlig var.

Gammel 23-10-07, 20:43   #169
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Krumme er utmerket jeg....

Normalt reagerer jeg ikke på slike ting og at hus inne ikke er som ute osv, men her er stedet såpass mye beskrevet i bøkene og steder jeg kjenner litt til. Jeg har begravet en datter fra bårehuset i Byneskirken, og jeg har døpt en annen i kirken.

Det er jo litt artig da og sitte og se at det er jo der og det der osv.

Kanskje jeg skal arrangere guidete turer...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 20:47   #170
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Kanskje jeg skal arrangere guidete turer...

Du kan jo starte egen buisness

Alle kjente steder i verden har man jo mulighet til å se med guide. Det skulle bare mangle at det ikke var slik på Byneset også

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 20:50   #171
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du kan jo starte egen buisness

Alle kjente steder i verden har man jo mulighet til å se med guide. Det skulle bare mangle at det ikke var slik på Byneset også

Men jeg snakker jo ikke lingoet da, jeg er bare inngifta....

Påmeldinger taes imot her....

Gammel 23-10-07, 21:44   #172
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Forøvrig var episoden i dag mye bedre enn forrige uke - da holdt jeg også på å sovne. I dag kjente jeg at jeg ble litt engasjert, særlig da Krumme kom og Erlend ble så glad.

Jeg også!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 21:53   #173
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes også at serien har tatt seg opp.

Når det gjelder gården der serien er innspilt, så er visstnok ikke den gamle traktoren på tunet plassert der for innspillingens del - den har visstnok stått der de siste 20 årene En bekjent som bor i nærheten av gården er helt overbevist om at det må være denne gården som har gitt inspirasjon til boka Tror jammen jeg må ta meg en sigthseeing-tur på Byneset og kikke på gården

Gammel 23-10-07, 22:01   #174
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes alt framstår mye mørkere og stussligereenn det jeg hadde sett for meg. Deesuten synes jeg at Tor framstår som mer eller mindre evneveik, og "faren" ligner mer en parodi enn noe annet... Margido finnes jo ikke snev av menneskelig, men off course: Jeg MÅ jo se den allikevel.

Erlend og Torunn er forresten ok, Krumme har jeg ikke gjort meg opp noen mening om enda.

Gammel 23-10-07, 22:20   #175
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Jeg synes også at serien har tatt seg opp.

Når det gjelder gården der serien er innspilt, så er visstnok ikke den gamle traktoren på tunet plassert der for innspillingens del - den har visstnok stått der de siste 20 årene En bekjent som bor i nærheten av gården er helt overbevist om at det må være denne gården som har gitt inspirasjon til boka Tror jammen jeg må ta meg en sigthseeing-tur på Byneset og kikke på gården

Gjør det, men sjekk når det er omvisning i kirken, for de skjulte freskene er verd en kikk. (De ble gjemt vekk etter avdekkingen fordi de var for sterk kost.

Gammel 24-10-07, 14:39   #176
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Gåren har stagnert på 60-70-80 tallet, det stemmer, men det er satt i vår tid. Erlend, Krumme og Torunn representerer jo delvis vår tid.

Pompel og pilt var vel på video

Møblene på sykehuset var jo også helt udaterte, det samme med møblene hjemme hos Torunns mor så vidt jeg kan huske. Virker litt tidsforvirret, synes jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:51   #177
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

I løpet av episode nr 2 ble jeg helt hektet og episode nr 3 var jo enda bedre.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:32   #178
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp sett episode 3 på nrk.no

Jeg liker også serien. Synes den er sår, trist og litt fin på samme tid.
Gleder meg til ikveld.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:32   #179
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Takket være denne tråden, husker jeg å se det.

Gammel 29-10-07, 17:03   #180
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg savner fortsatt frakken til Krumme. Og så tror jeg kanskje at kabelen min har blitt glad igjen, så i dag har jeg håp om å se episoden uten mer snø enn det var på innspilling.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.