Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 21:43   #161
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Snuppa ammet jeg nesten 13 måneder, lillebror kun 6 uker.
Gruer meg som en hund til å starte opp med amminga når nestemann kommer i april. Amming må være noe av det vondeste som fins.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 20:44   #162
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Snuppa ble ammet til hun var 6 mnd, da ville ikke hun mere. Fikk gåsehud og brakk seg når jeg prøvde å amme. Da ble det til at jeg pumpet meg videre til hun var ca 7,5 mnd. Stoppet av seg selv pga tørke. Mellombror ble ammet til han var 4 mnd. Han gikk voldsomt ned i vekt rundt 3 mnd gammel og hadde vond mage hele tiden. Det viste seg at han hadde melkeintoleranse. Begynte med Prosobee itilegg og tilslutt ville han ikke ha mere mm.
Minstemann takket for puppen når han var 5 1/2 mnd. Vi hadde reist til Spania for å være der i 4 uker og dagen etter ankomst nektet han puppen. Ikke akkurat så gunstig. Ble rimlig svett og fikk ikke til puming. (det viste seg senere at det var en annen årsak til at han ikke ville ha melken min)

Så jeg har desverre ikke ammet så lenge som jeg har ønsket noen av gangene. Alle har hatt mye allergi, astma og eksem. Utrolig nok at de vokst det av seg etterhvert. Så den lille melken de har fått må jo ha gjort litt nytte

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 21:26   #163
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Ammet førstemann i 22 mnd. Lillebroren ammer jeg fortsatt - han er snart ett år - og jeg planlegger å holde på i minst ett år til.

Gammel 29-02-08, 23:29   #164
Britta
..nettavhengig studinne..

Britta sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen
Britta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Begge mine små håpefulle ble ammet ca seks uker. Det var dessverre ikke mulig for oss lenger enn det.. og jeg kjenner at jeg fortsatt kan bli trist når jeg ser mammaer som ammer små nurk - men sånn er det med den saken!

Britta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:41   #165
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Ammet i 16 mnd, da sluttet han av seg selv.
Håper å få amme lengre med nestemann

Gammel 04-03-08, 16:47   #166
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Lillemor er nå 2 år og 7 mnd. Har akkurat sluttet å amme nå. Hun har vært helt avhengig og jeg har ikke orket å ta opp "kampen" med å ta fra hun puppen før nå.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 12:49   #167
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sluttet i januar, da var han 15 mnd. Han fikk en infeksjon i munnen og nektet å ta puppen. Jeg så det som en gylden anledning til å slutte, ikke vits i å "lære ham å amme igjen" etter en uke uten. Men jeg savner det da, var så kos på morgenen..

Gammel 10-03-08, 12:01   #168
Lillepia
Nybegynner

Lillepia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ammet til snuppa var litt over 13 mnd, da ville hun ikke ha mer.

Gammel 12-03-08, 22:19   #169
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Britta, her.

Begge mine små håpefulle ble ammet ca seks uker. Det var dessverre ikke mulig for oss lenger enn det.. og jeg kjenner at jeg fortsatt kan bli trist når jeg ser mammaer som ammer små nurk - men sånn er det med den saken!

Kjenner følelsen, her holdt det i tre måneder

Gammel 14-03-08, 15:21   #170
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Min førstefødte ble ammet i drøyt 16 måneder.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:26   #171
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

7-9 mnd. De to gangene jeg ble gravid mens jeg ammet mistet jeg melka da de var 7 mnd, de ndre to ammet jeg til de var 9 og 10 mnd, da sluttet de av egen vilje, hjalp ikke hvor mye jeg prøvde...

Gammel 14-03-08, 20:12   #172
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Ammet i 16 mnd, da følte vi oss ferdig begge to!

Gammel 24-03-08, 13:02   #173
Malus
lurer

Malus sin avatar

Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sluttet da A skulle begynne i bhg, 1 år. Tror det var passe lenge for oss begge.

Gammel 24-03-08, 13:02   #174
Lotte
Aktiv

Lotte sin avatar

Lotte er litt kul
Standard

Gutten ble ammet ganske nøyaktig ett år, mens jenta holdt ut i 13 mnd.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 13:03   #175
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Minstemann ble ammet til tre dager før han døde. Da var han 19 måneder.
Mellomste ammet jeg i 9 måneder, og første i bare 6 måneder. Det ble full kræsj med mat som ble introdusert, så hun vegra seg. Måtte begynne med flaske.

Gammel 01-04-08, 00:09   #176
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

19 mnd ammet jeg. Og da var jeg 20 uker på vei med nestemann. Så jeg var rimelig klar for å slutte sånn helt plutselig! Gikk veldig bra.

Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 11:15   #177
ida76
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
ida76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ammet i 16 mnd!

ida76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 11:36   #178
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Lillebror på 13 mnd viser ingen tegn til å gå lei av pupp enda.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:54   #179
Junta
Knæsj

Junta sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Junta har et hav av muligheter foran seg
Standard

1. 3 mnd.

2. 10 mnd.

3. 16 mnd.

Junta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 19:17   #180
Lorien
Pauset

Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg ammet førstemann til han var ti mnd. Minsten er straks to mnd og fullammes, og det har jeg planer om å gjøre så lenge det går, minst i to mnd til, og gjerne til 6 mnd.

Vi fullammer fortsatt, og han er foreløpig veldig godt fornøyd. Runder 4 mnd om ei uke. Om ikke det skjer store forandringer her, så regner jeg med vi venter med fast føde til rundt seks mnd.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.