|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster en fest?
Er det ikke? Jeg tenker at det scenariet du beskriver er ganske urealistisk og på siden av det vi snakker om i tråden, ergo stråmann.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
Deg om det.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva koster en fest?For min del er det å ikke være vinkjenner sammenfallende med lav interesse og det er absolutt ikke et stikk til dem som kan det godt. Tvert imot ser det jo veldig sosialt ut å kunne sin vin.
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
Jeg sa ikke ett ord om å gruffe. Jeg sa at jeg ville syntes det var pussig. Men gir jeg bort vin vil jeg normalt si noen ord om hvorfor den er valgt og hva den typisk vil passe til. Så om jeg med omhu hadde funnet en flott skalldyrvin som vertskapet er så glade i, så ville jeg funnet det pussig om vinen stod på bordet fire timer seinere og ble servert til smågodt og potetgull og gjerne ved feil temperatur. (Men nå er jeg over gjennomsnittet opptatt av vin da.)
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 30-09-24 kl 15:41. Årsak: La til litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Enig med Blondie. Jeg har ikke peiling på vin, og foretrekker en cocktail. Det handler bare om preferanser og interesser.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva koster en fest?Selvsagt ser man an både mottaker, vare og situasjon, når det gjelder både å gi vin i gave, og å sette gavevninen fram til allment konsum. Vi var i et bursdagsselskap der mannen min også fikk gave fra vertskapet, fordi han hadde hatt runddag nylig. Gaven var to dyre viner, en rød og en hvit, fra et bestemt område i Frankrike (levert i en treeske fra polet), sammen med en flott bok om dette området, og et dyrt og fancy vinglass i krystall. Samt en liten "instruksjon" om hva vinene passet til. Festen ble ganske fuktig etter hvert, og det ville vært ganske utenkelig å åpne disse to vinflaskene og spandere dem på noen beduggede festdeltakere som ville ha litt mer å skåle i til potetchipsen utpå natta. Var rundt samme tid i et annet selskap (ikke bursdag), hvor svært mange hadde med en vinflaske som vertinnegave, der alle vinflaskene ble satt på kjøkkenet og åpnet i tur og orden og servert til maten etter hvert som det ble behov, og hva de ulike foretrakk av drikke, og alle bobleflaskene ble plassert i en og samme isbøtte, tilgjengelig for alle å forsynes seg av. Men det er jo slik de fleste skjønner, og som sjelden blir noe problem når man har kommet opp i vår alder (husker riktignok et tilfelle der en dyr fancy lagringsvin, som noen hadde fått i gave, ble skylt ned på nachspiel sammen med en blanding av mye annet rart, men det var i en heeeelt annen livsfase
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 30-09-24 kl 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva koster en fest?Du kan jo invitere på rim..
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Man kan lage seg et monogram ja. Vi lagde det til konfirmasjon. Og broderte på tøyservietter. Det var sinnsvakt dyrt.
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Det hørtes kult ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
Ja vi tegna selv. Brukte bare Word-ish eller noe. Var sønnen som lagde. Og når du har laga et monogram du trives med så får du noen til lage dem.
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Kult! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva koster en fest?Bare for å bidra til tråden, så hadde jeg dobbelt 50-årslag med en venninne ute på en øy, og vi presiserte at vi hadde vin til velkomst og til mat, men at folk måtte ta med seg det de ønsket etter det. Både fordi vi da kunne invitere bredt, og ikke minst fordi det er et logistikkhelvete å frakte flasker til 60-80 pers ut på den øya.
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva koster en fest?Avsporing: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
I min bekjentskapskrets har det vært ekstremt lite feiring. Tror heller ikke jeg hadde trivdes med en fyllefest lenger, jeg har allerede problemer med andre steder hvor det er mye lyd og «skjer» masse. Problemer med hørselen og blir fysisk utmattet av lyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Det skjønner jeg veldig godt. <3 Håper du får en feiring som er slik du vil at den skal være |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Jeg har flere ganger måttet gå hjem fra jobbfester kl 21. Men hvis lydnivået på musikken er grei og akustikken fungerer, så tror jeg det skal gå fint. Og det fine er at det førstnevnte er det jeg som bestemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Hva koster en fest?Selvfølgelig skal selveste Hyacinth ha monogram!
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hva koster en fest?Tror forresten nicket mitt biter meg i halen i denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|