Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-24, 13:35   #161
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?

Minus 25 her , kaldt ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 13:38   #162
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det varmere enn i går, så mitt forsøk på a drepe midd km en dag for sent. Det er "bare" minus 11. I går var vi nede i 16. Jaja, det henger no ute ...

I tillegg avviser jeg fryseren. Har en boks med lokk ute på trappen, men det er ganske kaldt i rommet fryseren står, så det tar vel evigheter ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 13:46   #163
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig glad for at folk sparer (der det er fornuftig), når man tar bort/reduserer pris som reguleringsmekanisme.

Men som Lhi-My sier: De NÅ KOSTER DET SYV KRONER!!-historiene er ikke så relevante (bortsett fra for oss som skal på hytta, da. MEN: HELT for at strømstøtteordningen ikke skal gjelde hytter. Hørte at hytteeierforeningen var ute og mente om det i dag, men altså! Det får være grenser!)

Gammel 05-01-24, 13:53   #164
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos meg er det -20, og jeg skal nå kle meg som en polfarer og bevege med ut en tur for å få litt dagslys.

Huset vårt er helt nytt, og her er det deilig innetemperatur, vi har ikke rørt noe av automatikken i dette halvsmarte huset med balansert ventilasjon.

Dynene ligger ut for fryseterapi, men tørketrommelen går, fordi jeg benytter anledningen til å vaske sengetøy når jeg likevel lufter,.

hundene mine er ikke smarte nok til å skjønne at potesokker er fint for å unngå kalde poter, de nekter plent å bevege seg med noe på labbene, så da får de heller fryse på en kort tur rundt i området her.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 13:57   #165
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her hos meg i Oslo har det ikke vært lavere enn -9 til nå. Store variasjoner altså.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 13:57   #166
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legg gulvtepper ut i snøen også, dere som har snø!

Gammel 05-01-24, 14:03   #167
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og her hos meg i Oslo har det ikke vært lavere enn -9 til nå. Store variasjoner altså.

Hos meg, ikke så langt unna, tror jeg, var det -21 ganske lenge på formiddagen. -17 nå.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 14:04   #168
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har -17, føles som -23, på den andre kanten av byen.

Gammel 05-01-24, 14:07   #169
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Golfstrømmen, ass!

Gammel 05-01-24, 14:10   #170
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har -17 føles som -23 på den andre kanten av byen.

... og her nær Bislett står det "-13 føles som -13" på yr. Telefonen sier derimot -18, men det må være feil. Og jeg tror Yr tar i altfor lite i kuldegropa Lillestrøm sentrum. Måleren deres står nok litt lenger opp.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 14:15   #171
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Stavanger er det sol, nokså vindstille og det vaker mellom -7 og -9, iallfall her. Det varierer jo fra bydel til bydel også. Jeg synes ikke det er så kaldt og har vært på en times løpetur. Men det er aldri kaldt nok til å drepe midd. Aldri.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 14:16   #172
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde 22 i dagmorges, men nå er det bare 15. Snakket med en Finsk kollega som tror han kommer til å bruke 150 EUR på strøm bare i dag. Elsker strømstøtte. En annen finsk kollega hadde fastpris, men han sa hvis han ikke hadde hatt det kom regningen for i dag til å bli høyere enn juni og juli tilsammen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 14:16   #173
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Hos meg i Oslo var det -20 imorges, nå er -17,3.

Gammel 05-01-24, 14:19   #174
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss (innenfor ring 3, nord) var det -17 i dag tidlig da jeg dro på jobb. Termometeret på kjøkkenet har en tråd som henger henger helt inntil veggen, så mulig det var litt kjøligere lenger ute. Evt. varmere om veggen er kald.

På jobb (utenfor ring 3, øst) sier Yr at det er -14 nå (føles som -19). Så at en kollega litt lenger nord i Groruddalen hadde -22 i dag tidlig.

Det er interessant med temperatur, jeg har en gang opplevd en skikkelig rar fønvind i Torshovdalen en vinter, der det må ha vært mange grader forskjell bare innen noen få meter. Og i krysset rett nedenfor jobben er det også alltid veldig mye mildere enn før og etter. Mulig det er fordi det er både vei, tog og t-bane der, slik at det varmer opp?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 14:27   #175
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

-21,5 på formiddagen her i dumpa, oppe i -17 nå.
Dette går jo helt greit, har ikke trengt å ha igang noe ekstra varmeovner i det hele tatt. Men det er ikke sånn kjempevarmt inne det er det ikke. 18,5-20 grader i oppholdsrommene, 13 på soverom og hall og sånt som vi vanligvis ikke holder så varmt. Og litt ekstra lunk der det er vannrør. Det blir ulltøy inne, men det er jo greit!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 14:38   #176
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

22 minus i stallen på morran i dag, det gir jo en frisk start på dagen det. Bortsett fra at ryggen min ikke er så glad i kulde lenger ( :knirk: ) så synes jeg det er helt greit selv, tre timer utendørs med fysisk aktivitet og riktige klær er null problem. Å stå og vente på bussen i et kvarter i 0 grader og snøregn derimot - HATER det!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 14:49   #177
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Legg gulvtepper ut i snøen også, dere som har snø!

DEt huske jeg mamma pleide gjøre, også "vasket" jeg og broren min dem med snø og så ble de banket rene for snø og hengt opp over verandaen

Vel, vi har snø i form av IS i hagen, så det funker ikke helt på samme måten.

Gammel 05-01-24, 14:53   #178
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Veldig glad for at folk sparer (der det er fornuftig), når man tar bort/reduserer pris som reguleringsmekanisme.

Men som Lhi-My sier: De NÅ KOSTER DET SYV KRONER!!-historiene er ikke så relevante (bortsett fra for oss som skal på hytta, da. MEN: HELT for at strømstøtteordningen ikke skal gjelde hytter. Hørte at hytteeierforeningen var ute og mente om det i dag, men altså! Det får være grenser!)

JA, sånne sjokkhistorier om 7 kr har jo ikke så mye for seg, for vi betaler ikke 7 kr. Wattn (som ltså er strømleverandøren vår) sendte til og med varsel om rekordhøy pris, sjekk prognosene for når det er lurt å spare)

Ja, altså, strømstøtten tar det meste av de 7 kronene, så det er ikke prisen som er skremmende, men jeg tenker det er lurt å forskyve/spare litt på strømmen der det er fornuftig, og DET vekker sånne overskrifter hos meg. Tanken på at vi ikke trenger bruke mer strøm enn nødvendig den timen.

Men jeg er rimelig dårlig på selve det å SPARE mer strøm, men vi FORSKYVER en del. Vi har sikkert en del å gå på på selve sparingen også, er jeg redd. Gammelt hus med gammelt elektrisk anlegg og gammelt opplegg for de meste og idiotisk plassert varmepumpe som også er gammel.

Gammel 05-01-24, 15:38   #179
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Nå snør det i Trondheim, i minus 9. Bør vel få inn dynene ...

Gammel 05-01-24, 16:01   #180
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å bo i gammelt trekkfullt hus har noen ulemper altså. -17 ute og 14 grader i stua. Har fyrt opp i peisen etter lunsj ca kl 12, og har nå kommet opp i 16,5 grader i stua. På kontoret der jeg har hjemmekontor er det nok et par grader kaldere enn i stua. Huttetu. Sitter med ullundertøy, ullgenser og teppe over beina for å holde ut. Jeg har hengt opp ulltepper over vinduene for å stoppe kuldebroene. Mulig jeg burde kjøpe gardiner , dvs en billig løsning. Og på lengre sikt, bytte vinduer ? Vi har 2x enkeltglass(hyttevinduer) og de isolere ikke særlig godt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.