|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det varmere enn i går, så mitt forsøk på a drepe midd km en dag for sent. Det er "bare" minus 11. I går var vi nede i 16. Jaja, det henger no ute ...
|
|
|
#163 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Veldig glad for at folk sparer (der det er fornuftig), når man tar bort/reduserer pris som reguleringsmekanisme.
|
|
|
#164 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Hos meg er det -20, og jeg skal nå kle meg som en polfarer og bevege med ut en tur for å få litt dagslys.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Og her hos meg i Oslo har det ikke vært lavere enn -9 til nå. Store variasjoner altså.
|
|
|
|
#167 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?
Hos meg, ikke så langt unna, tror jeg, var det -21 ganske lenge på formiddagen. -17 nå. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi har -17, føles som -23, på den andre kanten av byen.
|
|
|
|
#169 |
|
Yes, we can!!
|
Golfstrømmen, ass!
|
|
|
#170 |
|
intro
|
... og her nær Bislett står det "-13 føles som -13" på yr. Telefonen sier derimot -18, men det må være feil. Og jeg tror Yr tar i altfor lite i kuldegropa Lillestrøm sentrum. Måleren deres står nok litt lenger opp.
|
|
|
|
#171 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?I Stavanger er det sol, nokså vindstille og det vaker mellom -7 og -9, iallfall her. Det varierer jo fra bydel til bydel også. Jeg synes ikke det er så kaldt og har vært på en times løpetur. Men det er aldri kaldt nok til å drepe midd. Aldri. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vi hadde 22 i dagmorges, men nå er det bare 15. Snakket med en Finsk kollega som tror han kommer til å bruke 150 EUR på strøm bare i dag. Elsker strømstøtte. En annen finsk kollega hadde fastpris, men han sa hvis han ikke hadde hatt det kom regningen for i dag til å bli høyere enn juni og juli tilsammen. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Hos meg i Oslo var det -20 imorges, nå er -17,3.
|
|
|
#174 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Hos oss (innenfor ring 3, nord) var det -17 i dag tidlig da jeg dro på jobb. Termometeret på kjøkkenet har en tråd som henger henger helt inntil veggen, så mulig det var litt kjøligere lenger ute. Evt. varmere om veggen er kald.
|
|
|
#175 |
|
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?-21,5 på formiddagen her i dumpa, oppe i -17 nå. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?22 minus i stallen på morran i dag, det gir jo en frisk start på dagen det. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
DEt huske jeg mamma pleide gjøre, også "vasket" jeg og broren min dem med snø og så ble de banket rene for snø og hengt opp over verandaen
|
|
|
#178 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
JA, sånne sjokkhistorier om 7 kr har jo ikke så mye for seg, for vi betaler ikke 7 kr. Wattn (som ltså er strømleverandøren vår) sendte til og med varsel om rekordhøy pris, sjekk prognosene for når det er lurt å spare)
|
|
|
#179 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Nå snør det i Trondheim, i minus 9. Bør vel få inn dynene ...
|
|
|
#180 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Å bo i gammelt trekkfullt hus har noen ulemper altså. -17 ute og 14 grader i stua. Har fyrt opp i peisen etter lunsj ca kl 12, og har nå kommet opp i 16,5 grader i stua. På kontoret der jeg har hjemmekontor er det nok et par grader kaldere enn i stua. Huttetu. Sitter med ullundertøy, ullgenser og teppe over beina for å holde ut. Jeg har hengt opp ulltepper over vinduene for å stoppe kuldebroene. Mulig jeg burde kjøpe gardiner , dvs en billig løsning. Og på lengre sikt, bytte vinduer ? Vi har 2x enkeltglass(hyttevinduer) og de isolere ikke særlig godt.
|
|
![]() |
|
|