Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-22, 08:56   #161
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.836
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Ja, jeg tok alle tre på en gang. Sikkert det jeg gjorde feil.

Det var motsatt, de ble litt tova. Vi strakk de alt vi klarte og la de til tørk så de passer til henne fortsatt, men hun liker ikke at de ble så kompakte, synes ikke de er så gode å ha på. Hjelper sikkert ikke å prøve å vaske på nytt da, eller er det verd et forsøk?

Så trasig at de endret seg etter vask.
Er det ikke et triks å ha en bøtte med vann, blande ut en flaske med hårbalsam og legge genseren i og så strekke den. Jeg har aldri prøvd det.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 06-02-22, 14:10   #162
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.874
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Skulle til å skrive det samme. Har lest at man kan legge de I bløt med balsam og forme de/trekke forsiktigi form.. Har heller ikke prøvd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 09:44   #163
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg tror Petiteknit kun sentrifugerer, at hun skyller for hånd først.

Så utrolig leit, Noba

Jeg har begynt på en genser til minstemann:
https://www.sandnesgarn.no/2009-4

Og så strikker jeg på kamskjelljakke, til meg selv:
https://strikkekaffe.com/oppskrifter...rikkeoppskrift

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 09:48   #164
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.089
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tror Petiteknit kun sentrifugerer, at hun skyller for hånd først.

Helt uforståelig for meg at hun har tid til noe annet enn å vaske ullklær siden barna har det på seg absolutt hele tiden. Mulig hun tar det som en del av jobben .

Jeg vasker min Sunday sweater på ullprogram i maskinen. Men maskiner er forskjellige.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 09:59   #165
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.273
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Helt uforståelig for meg at hun har tid til noe annet enn å vaske ullklær siden barna har det på seg absolutt hele tiden. Mulig hun tar det som en del av jobben .

Jeg vasker min Sunday sweater på ullprogram i maskinen. Men maskiner er forskjellige.


Jeg mener å ha lest at hun vasker ungenes i maskin. Jeg skyller også mine egne plagg, jeg syns de holder seg finere tredimensjonalt på den måten. Det krever minimalt med innsats, men klart noe mer tilstedeværelse en enn maskinvask. De ligger stille i vasken i ca 15 min, eller til jeg husker på at de er der, deretter sentrifugeres de.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 10:01   #166
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har en (snart to) gensere strikka i Sandnes Sunday og Tynn Silk Mohair. Begge garnene har samme vaskeanvisning; 30 grader ullvask. Jeg har foreløpig ikke vaska den ferdige genseren; er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre når den tid kommer. :angst:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 10:17   #167
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Sandnes Sunday er ikke superwashbehandlet, jeg tør ikke vaske mine plagg i det garnet i maskin. Vasker for hånd og sentrifugerer de tørre.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 15:27   #168
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg vasker mitt plagg i Sunday og Silk mohair i maskin på ullprogram, det har ikke forandret seg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 18:23   #169
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.035
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg liker såååå godt PetitKnit sine mønster, men nå har jeg da altså vasket de tre plaggene jeg har strikket til Frøkna og de to med Sunday og mohari ble helt ødelagt, det med Arwetta og mohair berga helt marginalt (kan brukes, men ble for mye tova ifht Frøknas syn). Jeg vaska på ullprogram 30 oC, 600 omdreininger. Leste på PetitKnit sin Instagram at hun sentrifugerer på 1200 omdreininger, så trodde dette var helt trygt, men problemet var sikkert vasken og ikke sentrifugeringen.

Dette skyldes vasken og ikke sentrifugen. Jeg vasker alt for hånd og sentrifugerer på 14-1600 omdreininger.

Jeg prøver å ferdigstille min evige UFO, sweater no 8, og skal deretter strikke sweater no 18 og en til sweater no 14 v-neck.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 07-02-22, 22:35   #170
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med Ingen dikkedarer i rust. Fin i prinsippet, men jeg er usikker på om jeg liker fasongen.

Jaja. Har allerede lagt opp til Bregnegenser, farge kitt.

__________________
2001 og 2001

Sist redigert av Stompa : 07-02-22 kl 22:44.
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 16:23   #171
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Mens jeg endelig er i form til å strikke litt og har tatt opp en ufo som skulle vært julegave; en Block buster for men, i deilig Brooklyn tweed Shelter.

Synd at je ghar mye mer lyst til å se hvordan spot sweater blir i det garnet jeg har sett meg ut.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 16:27   #172
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.014
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Rart, det der, Observatøren.

Jeg har funnet ut hva som er problemet for meg: Jeg hater å legge opp. Det er så mye telling og styr før man endelig kommer i gang med strikkinga, og jeg prokrastinerer så veldig. Det fine er at jeg da får strikket videre på noen UFO-er imens, for de er jeg ferdig med å legge opp.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 16:49   #173
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Rart, det der, Observatøren.

Jeg har funnet ut hva som er problemet for meg: Jeg hater å legge opp. Det er så mye telling og styr før man endelig kommer i gang med strikkinga, og jeg prokrastinerer så veldig. Det fine er at jeg da får strikket videre på noen UFO-er imens, for de er jeg ferdig med å legge opp.

Jeg kan legge opp for deg!!
Det er det beste jeg vet… trenger egentlig en som kan ta over og strikke for meg.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 16:55   #174
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Bregnegenser står på lista. Jeg tror den skal bli grønn.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 16:56   #175
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg liker også å legge opp og begynne på noe nytt. Men det var det å gjøre det ferdig. :sparker:


En annen tråd minnet meg på at jeg har mønster og garn liggende klar til denne: https://www.ravelry.com/patterns/lib...---kirschblute


Så nå skal jeg bare ha ferdig en setesdalskofte (to tredeler ferdig) og en arangenser til lillesøster og en tusen tulipaner jakke (en fjerdedel ferdig) til meg selv. Og så skal jeg begynne på den.



Jeg har hele tiden lyst til å kjøpe mønster og garn til noe nytt. Men jeg prøver å disiplinere meg siden jeg har så mye garn liggende.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 17:14   #176
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Fanakofte til Pøblis!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 17:24   #177
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Bregnegenser står på lista. Jeg tror den skal bli grønn.

Hvilken grønnfarge?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg liker også å legge opp og begynne på noe nytt. Men det var det å gjøre det ferdig. :sparker:


En annen tråd minnet meg på at jeg har mønster og garn liggende klar til denne: https://www.ravelry.com/patterns/lib...---kirschblute

Jeg har hele tiden lyst til å kjøpe mønster og garn til noe nytt. Men jeg prøver å disiplinere meg siden jeg har så mye garn liggende.

Den er nydelig- jeg har planlagt Epleblomstring av samme designer.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg strikker Fanakofte til Pøblis!

:ivrig: Gøy! Gleder meg til å se hvordan den blir!


Det med mye garn liggende kjenner jeg til… jeg har samlet alt jeg har på ett sted, og er ganske skremt. Men har lært mye om meg selv i løpet av de 15 årene jeg har strikket, og vet nå hva jeg liker å strikke med. Alpakkasilke for eksempel er døden for meg. All alpakka egentlig.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 17:27   #178
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Melder meg inn i ikke-så-begeistret for alpakka. Det blir for mykt. Jeg har en Bøvertunkofte, som er strikket i det, fordi det var anbefalt. Men jeg synes at den blir litt tung og siger. Så jeg er i hovedsak tilbake på finull.


Jeg prøver nå ut kombinasjoner med alpakka. Den jakken jeg holder på med nå strikker jeg i Tumi fra Rauma som er 50% alpakka og 50% ull. Og det virker ganske bra så langt. Den første jeg strikket var i sommerull fra Pickles som er en blanding av bomull og ull. Det har vært veldig deilig.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 18:39   #179
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal på Strikk og drikk om få strakser og klarer ikke å bestemme meg for hva jeg vil strikke der. Skal egentlig i gang med ermer på genser til jentungen, men det er litt kjedelig, så fikk jeg knittersbox i posten i dag og der var det garn som kan brukes til Hipsterlue også kjøpte jeg oppskrift til de tidligere nevnte Jordtøflene og der hadde jeg noen rester av Pus i hvitt liggende. Så alt får være med i vesken så får jeg se hva jeg starter på.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 08-02-22, 18:51   #180
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.014
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg kan leggyyye opp for deg!!
Det er det beste jeg vet… trenger egentlig en som kan ta over og strikke for meg.

Jeg elsker å gjøre ferdig.
Montering og trådfesting er helt topp.

Jeg et den ene prosenten av strikkere, unntaket som bekrefter regelen om at alle strikkere har startitis.

Når ting blir UFO hos meg, er det fordi det må legges opp til noe nytt på den. Erme eller kanter eller noe sånt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no