|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Rockesøster
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Unge Nextlife var et skikkelig bortoverskitalent.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Oi, Nextlife! Altså fra aktiv til null og niks der og da, eller hadde du allerede sluttet?
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Jeg er enig med Toffskij. Vi har opplæringsplikt i Norge og ikke skoleplikt. Og den veldig sjeldne gangen skolen bestemmer seg for å gjøre noe som mitt barn ikke lærer noe av og som er unødvendig ubehagelig, så har jeg lov til å snakke med skolen om enten tilpassing eller at barnet får gjøre en annen aktivitet hjemme. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Det gjør det vel ikke? Eller, det gjør det kanskje, men det er vel ikke lov til å kjøre dit?
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?
Jo, parkerer der når vi skal gå til Ruperanden. :hyttepåGeilo:
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Ah! Jeg tenker Kikut i Nordmarka!
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Haha, det kan være den Tjorven snakket om.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Jeg tror ski sitter så fast som Bra Aktivitet blant så mange som har vokst opp i middels eller middels pluss ressurssterke hjem, spesielt på Østlandet, at de ikke klarer å kaste det av seg, samme om de blir næringslivsledere eller rockere eller hipstere. Kanskje noen år mens de er på Blitz, men så tyter det frem igjen i en eller annen form.
|
|
|
#10 |
|
|
Eller alle tre på en gang. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Eller kanskje de går på ski selv om de henger på Blitz.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Ja, se der, selv der tyter det tydeligvis ut.
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Jeg synes sammenligninga med en årlig dag hvor man blir målt på å spille instrumenter man ikke prøver utenom akkurat den ene dagen er ganske god. Kanskje med beskjed om å ta med blåseinstrument også, de som ikke har kan sikkert få lånt. Få utlevert enkle noter som alle burde kunne spille med et minimum av musikkunnskap, så er vi i gang. Det er noe med hvor lista legges for aktiviteten i forhold til hvor mye opplæring som gis. Og en forventning om hva som er normalt nivå på utstyr rundt omkring.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med at ungene mine fikk teste ut forskjellige blåseinstrumenter. Men det hadde jo ikke vært noe teit eller flaut å ikke få det til videre godt, for det hadde vært så mange som ikke klarte det. Der skiller det seg jo fra når man bor i mer velstående bydeler hvor langt de fleste står mye på ski.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Jeg har aldri hatt en jobb der skikunnskapene har vært verken påkrevd eller kjekt pga.
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke jeg heller. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Nå har jo tråden gått litt videre fra HI. Jeg tenker generelt når det gjelder skole er det tre forutsetninger:
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 07-03-18 kl 17:59. Årsak: leif |
|
|
|
|
|
#18 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?15-åringen min har ikke eid ski siden han var 11. Etter den tid har han kun gått på ski på skidag med skolen. På lånte ski. Han er slett ikke god på ski, men klarer opplegget: gå 3-4 km, grill pølse, spis kvikk-lunsj, gå tilbake. Jeg hadde ledd og trodd han tulla om han hadde ymtet frampå om å slippe. Unnskyld at jeg sier det så direkte.
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Jeg tenker at det kanskje er litt geografisk betinget, og kulturelt. Antar det er mer vanlig med skigåing i Meråker enn på en barneskole på Grønland.
|
|
|
#20 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Spinn-off: Forventes det at alle ungdommer har ski?Forresten: min motorisk klønete sjuåring, som har levd gjennom flere snøfattige vintre, og derfor vært på skitur tre ganger i hele sitt liv, gikk fint inn til Elgseterhytta her i Bymarka. Det er 7 km tur/retur. Det gikk ikke fort, for å si det sånn, men det gikk.
|
![]() |
|
|