Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-15, 21:51   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyshusene og/eller vasene fra Kähler

Gammel 18-12-15, 22:33   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innser at jeg er harry.

Gammel 21-12-15, 09:16   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder Kähler liker jeg forresten godt både Botanica- og særlig Unicoserien, og hadde ikke sagt nei takk om jeg hadde fått noe av det. Men de stripete vasene (uansett farge) og husene har jeg aldri fått helt sansen for.

Så humrer jeg litt av knuseaksjonen. Folk ass.

Gammel 21-12-15, 09:24   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt rund dag i helga og fått ganske mye Kähler, både hus og vaser. Jeg synes de pynter godt opp på stua og jeg synes ikke de slutter å være fine bare fordi mange har slike.

Gammel 21-12-15, 09:22   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke hatt sansen for de stripete vasene, og jeg tror det er litt fordi "alle" har det. Samtidig har jeg jo Rosendahl-karaffel og sånn dyr jerngryte, men det står jo ikke framme, så da blir det litt annerledes.
Men knusing av vaser? Latterlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 09:27   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, altså- hadde jeg elsket stripete vaser, hadde jeg selvsagt kjøpt, uavhengig av om "alle andre" hadde. Jeg har forresten også et lyshus fra Kahler, slike som også "alle" har, men det har jeg fått i gave. Det får, som de fleste andre gaver jeg får, stå fremme, og jeg synes det lyser fint opp i vintermørket.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 09:31   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ofte mye mister sin glans når jeg ser det overalt jeg, jeg blir visst lett lei av ting. Det har ikke egentlig med at mange har dem, men mer at de er avbildet overalt, i alle interiørblad, reklamer, blogger etc.

Men nå har disse egentlig aldri vært helt meg heller da, jeg falt aldri pladask. Husene kanskje, men ikke vasene. Jeg ser jo at de er fine i sin setting, der de passer inn, og jeg hadde beholdt den om jeg fikk en i gave, men det er bare ikke helt min smak. Jeg hadde ikke valgt den, blant alle vaser man kan velge her i verden.

Gammel 21-12-15, 10:22   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er fremdeles glad i det jeg har. Jeg bare ELSKER ELSKER Conoserien, jeg har masse rare brune små krukker og lysestaker. Den er veldig MEG. og så har jeg en kjempestor sennepsgul Botanicavase, og den også er på listen av høyt verdsatte eiendeler.
Lyshusene kan jeg styre meg for men jeg har et par. Jeg tar de frem til jul og det er koselig.
Åh og så har jeg gullvasen. Jeg er glad i den fremdeles også. Men om noen vil gi 2000 for den så skal de få den.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 10:25   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg er fremdeles glad i det jeg har. Jeg bare ELSKER ELSKER Conoserien, jeg har masse rare brune små krukker og lysestaker. Den er veldig MEG. og så har jeg en kjempestor sennepsgul Botanicavase, og den også er på listen av høyt verdsatte eiendeler.
Lyshusene kan jeg styre meg for men jeg har et par. Jeg tar de frem til jul og det er koselig.
Åh og så har jeg gullvasen. Jeg er glad i den fremdeles også. Men om noen vil gi 2000 for den så skal de få den.

Ja, cono er også fint. Egentlig tror jeg at jeg liker det meste fra Kähler, unntatt de stripete vasene. De skiller seg jo litt fra stilen på det andre, føler jeg.
(ja, den serien som heter Avento kan jeg også styre meg for, egentlig). Men jeg har inntrykk av at når folk snakker om Kähler så er det de stripete vasene eller husene som gjelder.

Gammel 21-12-15, 10:23   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår ikke det hysteriet som har vært og eier ingenting av dette.

Jeg synes de er helt greie å se på, men kommer nok ikke til å kjøpe noe.

Når det er sagt så er jeg ikke veldig dillete eller interiøraktig av meg heller. Julepynt, ja, sånn resten av året, greit med rene flater det er lett å tørke støv av...

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 10:28   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har verket merket noe til "hysteri" rundt dette, eller reflektert over at det er "harry". Det er jo bare små pynteting...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 10:33   #12
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Avento, er det de juletrelysestakene? Jeg kjøpte noen til 70% men så sa en venninne at de ser ut som butplugger, og nå ser jeg ikke annet.

Tre stk!
Gammel 21-12-15, 10:39   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Avento, er det de juletrelysestakene? Jeg kjøpte noen til 70% men så sa en venninne at de ser ut som butplugger, og nå ser jeg ikke annet.

Gammel 21-12-15, 10:43   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har innfunnet meg med at jeg bruker tid på å finne ut av om jeg liker ting eller ikke, så jeg vil alltid komme sent inn i en trend, DERSOM jeg kommer inn i den. Det er ikke sånn at bare fordi jeg ser masse av en ting så liker jeg den til slutt. Jeg har for eksempel sett masse til Georg Jensens adventsstaker i mange år, men liker dem fortsatt ikke. Men disse vasene liker jeg, og jeg ventet med å ønske meg en til jeg følte meg sikker på at jeg kom til å like dem en stund. Så da får folk bare knuse i vei.

Gammel 21-12-15, 10:56   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har innfunnet meg med at jeg bruker tid på å finne ut av om jeg liker ting eller ikke, så jeg vil alltid komme sent inn i en trend, DERSOM jeg kommer inn i den. Det er ikke sånn at bare fordi jeg ser masse av en ting så liker jeg den til slutt. Jeg har for eksempel sett masse til Georg Jensens adventsstaker i mange år, men liker dem fortsatt ikke. Men disse vasene liker jeg, og jeg ventet med å ønske meg en til jeg følte meg sikker på at jeg kom til å like dem en stund. Så da får folk bare knuse i vei.

Jeg liker vel egentlig ingenting fra Georg Jensen, selv om jeg har sett mye av det og vet at mange liker det veldig godt. De stripete vasene syns jeg er fine, og blåser i om det har gått skikkelig inflasjon i dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 11:01   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette var en god beskrivelse! Sånn er jeg også. Og så må det være riktig farge også. Jeg har forresten vokst inn i Georg Jenssen adventsstake også, så jeg forventer at det blir veldig ut veldig snart. Jeg ender alltid med å kjøpe ting når til og med bermen begynner å snakke om hvor på vei ut det er. :P

Gammel 21-12-15, 10:43   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Uffda... (buttplugg...)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 10:47   #18
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte den stripete før den ble trendy her til lands og fikk mange kommentarer på hvor rar den var. En stund.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 10:58   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg prøvd å lese meg opp på hvorfor vaseknuseeventet kom igang, og jeg blir veldig forvirret.
Var det for å protestere mot forbruk? For asylsøkere? Mot at en vase kan bli så viktig for folk at de går bananas? At de er stygge? Alle disse årsakene ble nevnt i danske aviser, nemlig.

Jeg synes stripevasene er fine, og tenker at ofte blir noe veldig poppis fordi folk liker det. :rema1000:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-15, 11:36   #20
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nå har jeg prøvd å lese meg opp på hvorfor vaseknuseeventet kom igang, og jeg blir veldig forvirret.
Var det for å protestere mot forbruk? For asylsøkere? Mot at en vase kan bli så viktig for folk at de går bananas? At de er stygge? Alle disse årsakene ble nevnt i danske aviser, nemlig.

Jeg synes stripevasene er fine, og tenker at ofte blir noe veldig poppis fordi folk liker det. :rema1000:

Det var slik jeg har skjønt det for å protestere mot forbruk, eller mot det hysteriet som oppsto rundt den gullvasen.

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.