Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-15, 16:41   #161
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Nesten komisk at ordet nedvurdere brukes her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 16:43   #162
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dette vært diskutert før? Jeg håper virkelig ikke jeg var med på den diskusjonen, hvis jeg var det, er det iallfall på tide at jeg legger ned.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 16:44   #163
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har dette vært diskutert før? Jeg håper virkelig ikke jeg var med på den diskusjonen, hvis jeg var det, er det iallfall på tide at jeg legger ned.

Ikke som jeg vet om, men den er forutsigbar likevel.

Gammel 29-05-15, 16:45   #164
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 16:47   #165
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg muligens litt treg i oppfattelsen, men hva er det du synes er så forutsigbart i denne diskusjonen at du må påpeke det?

Gammel 29-05-15, 16:49   #166
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo særdeles lite matsnobbete, men jeg synes kanskje det er pittelitt rart når voksne mennesker går på Egon. Maten er virkelig overpriset, som i, i beste fall, middelmådig mat, til litt over middels priser. Yngste elsker Egon (Nachos, pannekaker og alt sånt) så vi er der vel et par ganger i året, men aldri hvis det bare er jeg og mannen som er ute og spiser. Og jeg hadde virkelig syntes det var rart om noen hadde lagt en "ut å spise-greie" på jobben til Egon eller Peppes, altså.

Og så fikk jeg ikke med meg sexy mann-diskusjonen, siden jeg leser tråder slik: HI, skriver innlegg, jobber litt, leser første side, jobber litt, skriver innlegg, leser resten av tråden.., men jeg synes Nesbø er litt sexy, liker "Jenter som kommer" sånn passe greit, liker krimbøkene hans (spesielt de han avslutter i tide), vet at han Bjella fyren er sanger, (kunstner?) men aner ikke hvordan han ser ut. Kommer kanskje til å bildeoogle han utover kvelden, da.

Sist redigert av rine : 29-05-15 kl 16:56.
Gammel 29-05-15, 16:55   #167
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, den kommentaren var like forutsigbar. Ellers kan jeg signere Candy. Syns du det er hyggelig å peke nese av diskusjoner om blant annet økonomi, bærekraftighet og ønske om mangfold?

(Jeg er for øvrig fremdeles i sjokk over hvor uforutsigbar Candy er)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 16:58   #168
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg peker ikke nese til det som handler om bærekraft. Gode diskusjoner om bærekraft liker jeg. Det er viktig og bra.

Jeg ser absolutt at jeg er forutsigbar jeg også.

Gammel 29-05-15, 17:26   #169
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mitt største problem med Egon er at maten er så dårlig, ikke at det egentlig er så harry.

Ja!! Egon er skitdyrt i forhold til kvalitet. Dessverre finnes det mange jeg noen ganger må gå på Egon med (feks kollegaer etc) som ikke forstår hva jeg mener.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 17:27   #170
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en deilig forutsigbar FP-tråd.

Ja, ikke sant?

Gammel 29-05-15, 17:32   #171
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg syns faktisk denne blei mindre forutsigbar enn ein først kunne tru. Blant anna vinklinga mot folk vs markedskrefter.

Gammel 29-05-15, 17:46   #172
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har arrangert jobb-greier på Peppes mange ganger jeg. Er lettere å holde budsjettet med pizza og øl enn med mat og vin. Det er ikke maten som koster med den gjengen der, for å si det sånn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 17:49   #173
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har arrangert jobb-greier på Peppes mange ganger jeg. Er lettere å holde budsjettet med pizza og øl enn med mat og vin. Det er ikke maten som koster med den gjengen der, for å si det sånn.

Vi betaler som regel det meste selv, og alltid drikken, men vi har til dags dato aldri spist på Egon eller Peppes. Jeg har mange matinteresserte kolleger, hadde det ikke vært for dem, hadde jeg sikkert knapt visst om noen gode restauranter her vi bor. Jeg er så dårlig til å finne ut av sånt selv.

Gammel 29-05-15, 17:52   #174
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi betaler som regel det meste selv, og alltid drikken, men vi har til dags dato aldri spist på Egon eller Peppes. Jeg har mange matinteresserte kolleger, hadde det ikke vært for dem, hadde jeg sikkert knapt visst om noen gode restauranter her vi bor. Jeg er så dårlig til å finne ut av sånt selv.

Vi betaler ikke selv. Derav budsjett. Hadde vi betalt selv hadde det vært en annen sak, men nordmenn er ikke så gode på å begrense seg når det er gratis drikke. Da er det billigst med en setting der øl er naturlig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 17:56   #175
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jobben min går på Egon. Og vi betaler alltid selv.

Gammel 29-05-15, 18:00   #176
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant 88 tråder med "starbucks" på FP, blant annet denne, som handler om akkurat det samme. Så jada, vi har diskutert det før.

Også har vi diskutert hvor forutsigbart FP er enda flere ganger, så klart.

Hva var det som sjokkerte deg, Tally? Bjella eller Nesbø?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 18:08   #177
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg fant 88 tråder med "starbucks" på FP, blant annet denne, som handler om akkurat det samme. Så jada, vi har diskutert det før.

Jeg også. Men jeg sa bare det samme som jeg skrev her, nemlig at jeg ikke hadde vært der. Og det stemmer fremdeles, to år senere.

Gammel 29-05-15, 18:10   #178
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det om at Nesbø var inkarnasjonen av elegant visesang. Hva i huleste er det jeg ikke har sett? Og sjarmerende på små scener? N.S.M.

Jeg har bare så uendelig lite sansen for Nesbø. Sikkert jeg som misser noe.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-15, 18:26   #179
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg er i grunnen spent på om jeg deltok i tråden, men jeg gidder ikke lete.

Gammel 29-05-15, 18:26   #180
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var det som sjokkerte deg, Tally? Bjella eller Nesbø?

Nesbø! who are you, and what did you do to Candy? Samme sitat som Røverdatter nevner. Jeg syns han er flink med ord altså, og setter pris på ham som forfatter. Men ikke som visesanger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.