Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik! 2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-14, 22:26   #161
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik! 2

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Og hvor lang/når er den?

Det varierer litt fra skole til skole. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvor mye jeg har, men jeg har iallefall bundet arbeidstid til 15.30 3 dager i uka. De to andre dagene kan jeg i prinsippet gå 14.30, men det er sjelden. Må alltid være på plass på jobb til 8.15 og morgenmøte.

Gammel 25-08-14, 22:32   #162
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bundet tid fra 8-14.30 fire dager i uka, og frem til 16.00 den siste dagen. Vår tanke bak den tiden er at vi er i bygget når elevene er der. Bortsett fra onsdager når vi er der lenger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 22:46   #163
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Fra Utdanningsforbundet:

"Det er vanskelig å forstå hva som ligger bak det sterke ønsket om mer tilstedeværelse i skolebygget fra KS sin side: Norske lærere ligger allerede på Europa-toppen i binding, de samarbeider mer enn de fleste av lærerne i de 34 OECD-landene - og alle som kan ledelse og arbeidsliv VET at samarbeid ikke skapes gjennom struktur, men gjennom kultur, sier Ragnhild Lied.

- Jeg er redd det har gått prestisje i denne saken for KS-styret. Det lover ikke godt for utviklingen av denne konflikten.

- En fleksibel arbeidstid for lærerne handler ikke først og fremst om lærernes behov, men om elevenes: Den handler om elevenes behov for å få raske tilbakemeldinger på prøver og innleveringer – og om lærernes mulighet til å kunne snu seg rundt og gi elevene undervisning som er ferskvare, tilpasset nivået deres der og da, understreker Ragnhild Lied."

Utdanningsforbundets nestleder hevdet også dette i Politisk Kvarter på Alltid Nyheter (i dag), men har i ettermiddag moderert seg, da siste tall fra OECD for 2013, viser at norske lærere har mindre arbeidstid på skolen enn snittet i Europa, og ligger litt over snittet når det gjelder arbeidsmengde.

Sist redigert av Billa : 25-08-14 kl 22:54.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 23:01   #164
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Vi har bundet det vi skal dvs 31,25 t, men i realiteten blir det ganske rare utslag, særlig om du har alle førstetimer og mange sistetimer (noen få har time til kl 15 også). Det er nemlig ikke mulig å komme ned på 31,25 t, vi har jo møter til 14.30 minst to, ofte tre ganger i uka. Hva skjer da? Jo, du ender opp med tilstedeværelse på titalls flere timer enn det du skal. Det eneste som skjer er at du får beskjed om å "avspasere" felles møtetid. Og hvem gjør det? Ikke jeg, iallfall. Veldig lett for rektor å styre personalet inn mot mer tilstedeværelse på denne måten. Andre som ikke har undervisning etter lunch på de møtefrie dagene, vil da ikke få bundet tid frem til 15.30 og vil da "skylde" timer, disse blir da ofte pålagt oppgaver feks aktiviteter i storefri. Ganske urettferdig, for har du undervisning i første og sistetime (kan skje med fulle dager de andre dagene) vil du ikke skylde timer. Avtalen er ikke god som den er, det er bra sikkert og den vil ikke bli bedre av enda mer tilstedeværelse.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 00:08   #165
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ikke jeg som har skrevet det altså.

Unnskyld! Sånn går det når man surfer fra telefonen og skumleser ...

Gammel 26-08-14, 00:12   #166
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Og hvor lang/når er den?

Barneskolelærere er typisk bundet 33 timer i uka. For min del er det i år 34 timer i uka jeg må være på jobb. Teamet har lagt inn 3 timer samarbeidstid, rektor har lagt 3 timer fellesmøter/utviklingsarbeid. I virkeligheten er jeg flere timer fysisk på jobb i uka, men dette er den tiden jeg være på jobb.

Gammel 26-08-14, 00:24   #167
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en viss frihet til å plassere den bundne tiden selv (vgs, 29 klokketimer). Undervisning og 4 skoletimer møtetid er fastlagt, selvsagt. De resterende timene kan vi plassere delvis som vi vil ut fra gitte kriterier. Da ungene var mindre brukte jeg f.eks. å komme senere på jobb, nå foretrekker jeg å være der fra 8 (første time starter 8.10 hos oss). Noen sprer tilstedeværelsen jevnt over alle fem dagene, andre foretrekker å ha fire intensive dager og en dag med mindre tilstedeværelse hvis det går opp med undervisningen. Jeg har aldri opplevd at dette har ført til problemer med å avvikle møter.

Gammel 26-08-14, 00:26   #168
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Vi har bundet det vi skal dvs 31,25 t, men i realiteten blir det ganske rare utslag, særlig om du har alle førstetimer og mange sistetimer (noen få har time til kl 15 også). Det er nemlig ikke mulig å komme ned på 31,25 t, vi har jo møter til 14.30 minst to, ofte tre ganger i uka. Hva skjer da? Jo, du ender opp med tilstedeværelse på titalls flere timer enn det du skal. Det eneste som skjer er at du får beskjed om å "avspasere" felles møtetid. Og hvem gjør det? Ikke jeg, iallfall. Veldig lett for rektor å styre personalet inn mot mer tilstedeværelse på denne måten. Andre som ikke har undervisning etter lunch på de møtefrie dagene, vil da ikke få bundet tid frem til 15.30 og vil da "skylde" timer, disse blir da ofte pålagt oppgaver feks aktiviteter i storefri. Ganske urettferdig, for har du undervisning i første og sistetime (kan skje med fulle dager de andre dagene) vil du ikke skylde timer. Avtalen er ikke god som den er, det er bra sikkert og den vil ikke bli bedre av enda mer tilstedeværelse.

Jeg har lagt timeplanen på jobb i år. Det er en 1-10 skole. Noe jeg har slitt med er tilstedeværelsen til ungdomstrinnslærerne, men jeg klarte å få alle innenfor rammen på 31,25 t tilstedeværelse. Jeg bannet dog noen ganger over at lærerne ikke har mer tilstedeværelse. For noen lærere blir det da en mindre optimal timeplan og også for noen trinn. Men ingen lærere har mer tilstedeværelse en 31,25 timer.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 00:48   #169
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Godt gjort! Her er det nok underordnet andre hensyn i timeplanen og det er forsåvidt greit nok.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 16:14   #170
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå trapper MFO ytterligere opp. Bra! Det er godt at KS får føle på mistilliten fra alle forbundene. Unntatt Tekna og Nito, da, men der ble jo lærerne nedstemt av flertallet i egen organisasjon.

Gammel 26-08-14, 17:20   #171
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det har vært veldig rolig i vårt fylke, kun noen skoler på Steinkjer som er tatt ut. Jeg er redd for at det eksploderer på noe vis når neste streikeuttak kommer.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:29   #172
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt du trenger å vite om lærerstreiken. Kors på halsen.

"Jeg skjønner godt at du blir drittlei av å høre om lærerstreiken. Før jeg begynte å jobbe i videregående skole for seks år siden, skjønte jeg ikke så mye av hva lærerne holdt på med, jeg heller. Men hvis noen stjeler bilen din og er så generøse at de lar sykkelen din stå igjen, har de da gitt deg noe?"

Gammel 26-08-14, 18:49   #173
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på 1 ting, p.t. er dette ikke gjeldende, men jeg ser for meg at det kan skje.

Si en skole tar ut alle lærere som kun underviser i ungdomsskoletrinnene, mens de som underviser i mellom- og ungdomstrinn blir ikke tatt ut. Elevene har dermed lærere i enkelte fag, mens i andre er de tatt ut i streik. Si elevene har undervisning i 2 og 5 time, 1, 3 og 4 er det streik. Kan skolen holde elevene på skolen i 1, 3 og 4 time eller kan elevene kreve å få gå hjem? Eller det er kun undervisning 1 og 2 time, dvs. ferdig kl 10.15 - kan elevene kreve å få gå hjem uten å få fravær?

På vår skole er de superrigide når det kommer til skoletid. Elevene ble f.eks. før sommeren holdt til kl 14 selvom det ikke var noen undervisning etter kl 11. Men elevene måtte da sitte på gressplenen å vente til kl 14 hvis ikke fikk de fravær. *Parolen var "Vi har ansvaret for elevene fra 8.30-14.00".*

Lærerene himler med øynene i det skjulte, men ledelsen er standhaftig.

Gammel 26-08-14, 18:52   #174
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Snakker du om ungdomsskoleelever eller barnskoleelever nå, Fløyel? Kan se for meg at denne problemstillingen er mer relevant for barneskoler enn ungdomsskoler. På skolen til ungene mine er det i hvert fall sånn at barneskoleelevene ikke har lov til å forlate skolen i skoletiden, f.eks. gå på butikken i den lange pausen mens ungdomsskoleelevene får lov til det.

Gammel 26-08-14, 18:53   #175
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Alt du trenger å vite om lærerstreiken. Kors på halsen.

"Jeg skjønner godt at du blir drittlei av å høre om lærerstreiken. Før jeg begynte å jobbe i videregående skole for seks år siden, skjønte jeg ikke så mye av hva lærerne holdt på med, jeg heller. Men hvis noen stjeler bilen din og er så generøse at de lar sykkelen din stå igjen, har de da gitt deg noe?"

Det var et godt skrevet blogginnlegg synes jeg. Lav sytefaktor.

Gammel 26-08-14, 18:53   #176
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fløyel, man kan i utgangspunktet ikke organiser seg fra streik. Så egentlig skal det være sånn at de kun har de timene de har lærer, og man skal ikke tette hull. Men jeg vet at de pakker litt sammen på noen av de streikende skolene hos oss. Det er visst så vidt innenfor. Men skolen skal ikke bare være oppbevaring. Vi har ikke noe undervisning i det hele tatt.

(Jeg skjønner meg ikke på skolen til ungene dine. Vi har aldri gjort det du skisserer.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 18:54   #177
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Snakker du om ungdomsskoleelever eller barnskoleelever nå, Fløyel? Kan se for meg at denne problemstillingen er mer relevant for barneskoler enn ungdomsskoler. På skolen til ungene mine er det i hvert fall sånn at barneskoleelevene ikke har lov til å forlate skolen i skoletiden, f.eks. gå på butikken i den lange pausen mens ungdomsskoleelevene får lov til det.

Mellom- og ungdomsskoletrinn. (4. - 10. klasse).

Gammel 27-08-14, 10:35   #178
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hele tiden sagt at jeg holder med lærerene i denne streiken (til tross for at jeg misliker streik som går utover 3.part og ikke arbeidsgiver). Jeg har full forståelse for behovet for å kunne styre deler av egen arbeidstid og at fleksibilitet er viktig. Min egen arbeidssituasjon er til forveksling lik, så ja, det er ikke vanskelig å forstå det behovet.

Så til noe jeg nå ikke forstår og gjerne vil bli forklart. I dagens avis står det en kronikk skrevet av KSs forhandlingsleder. Det står at utfallet av avtalen de nå forhandler vil gjelde de skoler der det ikke er enighet mellom skoleleder og tillitsvalgt. Altså at en lokal avtale på den enkelte skole uansett vil overstyre.

Ordrett står det: Partene er enige om at arbeidtiden skal avtales lokalt, etter gode prosesser og fodt samarbeid mellom ledelse og tillitsvalgte på den enkelte skole. Uenigheten gjelder de skolene der man ikke klarer å komme til enighet lokalt.

Vil det si at det nå er en massiv lærerstreik i hele landet fordi man er redde for at avtalen vil bli ugunstig på skoler der skoleledelsen ikke fungerer? Er det så vanlig at skolelederene ikke fungerer? Har ikke lærerene tillit til egen rektor?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 10:44   #179
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rektorer er prisgitt økonomien i kommunen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 10:51   #180
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Rektorer er prisgitt økonomien i kommunen.

Det skjønner jeg. Men videre i kronikken står det at KS ikke krever flere undervisningstimer og så vidt jeg har forstått har de også gått bort fra det håpløse forslaget om vikartimer. Da skjønner jeg ikke at dårlig økonomi kan gi så store utslag, selv om lokale forhandlinger strander og man blir bundet av KS-avtalen som per i dag foreslår mer bundet tid.

Og et annet spørsmål. Kan lærere ved en enkelt skole velge å streike? Altså streike fordi forholdene ved den skolen ikke fungerer? Jeg vil tro det ville hatt større effekt for den enkelte skole, samt at foreldre sikkert også ville støttet opp mer. Hvis det er håpløse forhold for lærerene vil jeg tro mange foreldre er fullstendig klar over dette.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.