Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn?
De er helt flotte! 57 36,54%
De er grelle! 17 10,90%
Jeg bryr meg virkelig ikke... 21 13,46%
Noen av dem er fine, andre er mindre fine. 61 39,10%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-07, 16:09   #161
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Det kalles vel festdrakter og ikke bunader?

Gammel 18-05-07, 16:12   #162
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jo. Jeg mener da bestemt at navnet på slike plagg er festdrakter.

Jeg synes at noen er veldig fine og har selv kledd mine jenter i det. Så lenge de nyter gleden over å føle seg fine når de bærer plagget, så er jeg tilfreds.

Jeg har ingen motforestillinger ved bruk av slike festdrakter. Forstår egentlig ikke hvordan jeg skulle kunne tillate meg selv å ha det.

Gammel 18-05-07, 16:49   #163
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det Liven og jeg kommenterer er ikke hvorvidt du liker bunader. Det er selvfølgelig lov å ikke like dem. Du sier derimot at bunader ikke lenger blir brukt og at det derfor ikke er noen grunn til å ha dem, men det er altså feil. I hvert fall på Vestlandet er det mange som bruker bunaden mange ganger i året.

Det er akkurat likedan på Østlandet. I hvert fall her i Telemark.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Mulig, jeg er ikke så ofte på Vestlandet. Men jeg har ennå til gode å se en brud i bunad. Det går i brudekjoler. Og joda, konfirmasjoner, der har dere rett, enig der. Men det er svært få som "lufter" bunaden stort mer enn 1 gang i året.

Jeg giftet meg i bunad og var veldig fin. Det var for øvrig Hønni og Acsa også. Jeg har sett bilder av dem beggesom bunadbruder og de to kommer fra sentrale strøk på Østlandet de også gitt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 16:53   #164
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var forøvrig også bunadsbrud.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 16:55   #165
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg var forøvrig også bunadsbrud.

Nå tuller du. I følge bina finnes ikke slike, og da er det jo du som må tøyse.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 17:30   #166
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Jeg var brudepike i et bunadsbryllup på Voss i mine unge dager Det er det flotteste bryllupet jeg noen gang har vært i. Brudepar og alle gjestene var iført bunad, bruden hadde brudekrone som hørte til bunaden. Paret ble fraktet med hest og kjerre. Altså full pakke ... det var kjempestilig!

Gammel 18-05-07, 17:57   #167
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det er sagt, jeg syns bunad snart bør pensjoneres som "nasjonaldrakt". Jeg sto i går og så på barnetoget, og det florerer av drakter, alt fra gamle, velbrukte "originale" bunader, til festdrakter fra Cubus - og selvsagt den hjemmeSTRIKKEDE varianten. Det er ikke pent. De fleste ser ikke fine ut i bunad. Derimot ser man ut som man er hentet ut fra et folkeeventyr.

Så - jeg syns bunad bør oppgraderes til karnevalsutstyr.

Det er en kunst å kunne uttrykke meningene sine på en klar men likevel respektfull og sympatisk måte. Det er ikke alle som kan den kunsten.

Jeg synes det er blitt et betraktelig finere barnetog de siste årene etter at festdraktene er blitt så tilgjengelige. Hjemmestrikket bunad synes jeg er ordentlig fint. Det er hyggelig at folk kler seg på en annen måte 17. mai enn de gjør i hver bidige bursdagsfest resten av året.

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Her jeg bor (og i hele fylket) brukes bunad til dåp, konfirmasjon, bryllup, 17. mai, på skoleavslutninger/eksamensfester, på slektstemner, på jubileèr og i andre festsammenkomster.

Her også. Og jeg bor i en by på Østlandet. Alle synes det er stas med bunad.

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Bunad brukes til mange anledninger, og det er utrolig kjekt å alltid ha et klesplagg som kan taes fram til de store anledninger. Dessuten føler man at det blir ekstra flott og høytidlig når man tar på seg bunaden. Det er mulig bina syns jeg ser ut som en klovn i bunad, men selv føler jeg meg som aller finest når jeg kler på meg bunad.

Jeg føler meg også som aller finest når jeg har på bunad. Da er det høytid.

Du synes det er vås - jeg synes bunad er klovnekostymer.

Forresten ufattelig morsomt at du måtte rødprikke meg for det forrige innlegget mitt!

Man outer ikke rødprikking.
Tenk at du sier at bunad er klovnekostyme.
Det er sjokkerende ufint og respektløst overfor mennesker med en annen familiekultur/hjemstedskultur enn din.

Joda, det finnes vel noen få vesener her inne på FP og noen ivrige leikarring-dansere på vestlandet som bruker bunad. Men for de fleste andre er det 17. mai-kostyme.

Nok en gang - bunad er stas her på Østlandet også.

Morsom du! Jeg syns bunader er skikkelig stygt, og fatter ikke at noen vil iføre seg noe så tragisk - og i tillegg vise seg offentlig med det. Men det sier vel litt om folk, tenker jeg...

Jeg har lest mange innlegg av deg, og vet jo at du er en voksen og oppegående dame. Det er rart at du her velger å uttale deg på en så pubertal måte

Gammel 18-05-07, 18:35   #168
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var også brud i bunad . Bor på Østlandet.
Bilder kan vises.

Gammel 18-05-07, 18:41   #169
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er akkurat likedan på Østlandet. I hvert fall her i Telemark.

Jeg giftet meg i bunad og var veldig fin. Det var for øvrig Hønni og Acsa også. Jeg har sett bilder av dem beggesom bunadbruder og de to kommer fra sentrale strøk på Østlandet de også gitt.

Jeg slår også et slag for bunadsbruk på Østlandet. Ser mange som bruker det i bryllup, konfirmasjoner, barnedåper og andre høytider. Sågar til jul er kirken full av bunadskledde folk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 18:43   #170
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jeg slår også et slag for bunadsbruk på Østlandet. Ser mange som bruker det i bryllup, konfirmasjoner, barnedåper og andre høytider. Sågar til jul er kirken full av bunadskledde folk.

Jeg tviler ikke på det. Grunnen til at jeg skrev Vestlandet var at bina uttalte seg så skråsikker, og da hadde jeg bare peiling på hvordan det er her.

Gammel 18-05-07, 18:45   #171
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg tviler ikke på det. Grunnen til at jeg skrev Vestlandet var at bina uttalte seg så skråsikker, og da hadde jeg bare peiling på hvordan det er her.

Jeg skjønte det, jeg ville bare støtte poenget ditt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 19:20   #172
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Jeg dulter på Nova her, her på østlandet er det mange i bunad til alle slags tilstelninger som tidligere nevnt.
Tom. midt i storbyen her, Norges hovedstad.
Jeg kjenner også flere som har giftet seg i bunad.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:47   #173
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hedda i farta.

Tilde ruller rundt i sandkassa

Som dere ser hadde begge jentene på seg festdrakter i går. Jeg liker å slappe av og kose meg, hadde jentene i går hatt på seg bunader til en samlet verdi av 30 000 hadde jeg ikke hatt et rolig øyeblikk. Jeg synes bunader er finest, men festdrakter er i min verden mest praktisk.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:47   #174
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsom du! Jeg syns bunader er skikkelig stygt, og fatter ikke at noen vil iføre seg noe så tragisk - og i tillegg vise seg offentlig med det. Men det sier vel litt om folk, tenker jeg...

Jeg både viser meg offentlig og er stolt av det. I tillegg fikk vi i går den gledelige meldingen at svigermor vil sponse bunad på mannen, så da kan jeg glede meg til det også!
I motsetning til deg, har jeg nesten aldri sett noen som er stygge i bunad. Mannfolk blir svært sexy, synes jeg!

Jeg synes festdraktene til barn kan være fine, men det finnes veldig mye forskjellig. Jeg ville nok ikke gått for en variant fra Wearhouse, for de synes jeg er skikkelig stygge..
Jeg håper ungene kommer over festdrakt-aversjonen før neste 17. mai - jeg så veldig mange søte og festkledde barn i byen i går.

Gammel 18-05-07, 20:51   #175
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mannfolk blir svært sexy, synes jeg!

Akkurat det kan jeg ikke akkurat si meg enig i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:54   #176
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ikke jeg heller.
Sexy er nok ikke er ord jeg ville brukt om en mann i bunad

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:59   #177
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Ikke jeg heller.
Sexy er nok ikke er ord jeg ville brukt om en mann i bunad

Fint! Da får jeg dem for meg selv.

Gammel 18-05-07, 20:59   #178
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hedda i farta.

Tilde ruller rundt i sandkassa

Som dere ser hadde begge jentene på seg festdrakter i går. Jeg liker å slappe av og kose meg, hadde jentene i går hatt på seg bunader til en samlet verdi av 30 000 hadde jeg ikke hatt et rolig øyeblikk. Jeg synes bunader er finest, men festdrakter er i min verden mest praktisk.

Jeg er nok den avslappeste. Mine unger leker i bunadene. Det er da et brusplagg.

Gammel 18-05-07, 21:00   #179
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Mannfolk blir svært sexy, synes jeg!

Jeg også. :sikle:

Gammel 18-05-07, 21:03   #180
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det er da et brusplagg.

Absolutt et brus- og isplagg!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.