|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagOgså ler jeg litt av alle høykulturelle rødvinsdrikkere som plutselig er på minussiden.
![]() |
#162 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagOg trøffelolje!
![]() |
#163 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagHmrff!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Leser
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag
Problemet er jo at mye av drivkraften i et samfunn forsvinner hvis det ikke er noe å "rømme fra" og noe paradis å komme til. Dette er jo nettopp den argumentasjonen som liberalistene argumenterer med ovenfor sosialistene.
![]() |
#165 |
Introvert optimist
|
Ikke sant? Den sleit jeg med. Det tok til og med lang tid før jeg skjønte at den gikk feil vei og jeg syntes hele greie var skikkelig rar.
![]() |
#166 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg drikker ikke rødvin.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagDen med trøffelolje er ok, synes jeg. Bill.mrk. Uåpnet flaske innerst i skapet som sikkert har gått ut på dato.
![]() |
#168 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg mener å en gang ha hørt at det er forsket på hvor stor grad av økonomiske forskjeller som regnet som "bra" for et samfunn. ("Bra" da i betydningen verdiskapning, tror jeg). Det skal finnes et nivå som gjør det tilstrekkelig attraktivt å legge seg i selen for å oppnå en signifikant forbedring i egne levekår, men der forskjellene ikke er så store at de blir uoverkommelige. Altså at for store forskjeller og for små forskjeller begge hemmet mobilitet og verdiskapning. Og at USA dermed overhodet ikke er bærekraftig i de helt klin kokos ekstreme forskjellene de har.
![]() |
#169 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Joda definitivt også på mindre steder. Enkelte steder kanskje i enda mer utpreget grad enn i Oslo. I alle fall når det er snakk om moderne blokker. Gamle og slitte blokker uten fornyelse tror jeg man kan si mye likt om i Oslo og små steder. Beliggenhet betyr også mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagBønder tror jeg virkelig er over hele kartet. Også økonomisk. Det er tross alt ikke ALLE bønder som så vidt klarer seg.
![]() |
#171 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagFolkemusikk har historisk sett havnet lavt på den kulturelle rangstigen, og det har også vært brukt av europeere til å hode kunstutøvere fra andre verdensdeler nede. Det forventes omtrent at kunstnere fra f.eks. Afrika og Asia skal ha elementer av folkekunst i kunsten sin, og er de heller inspirert av europeiske utøvere, så blir det sett på som "fake" og "strebersk". Samtidig vil folkekunst aldri oppnå samme status som europeisk "høykunst".
![]() |
#172 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagSpennende diskusjon, jeg har selvfølgelig vært opptatt hele dagen, så har ikke fått lest før nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagSykepleiere da? Som stemmer FrP, særdeles onnvandrerfientlige, reiser til syden to ggr i året og leser se og hør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagHvilket glass drikker man trøffelolje fra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagJeg tenker at den sykepleieren er gift med ingeniøren i uljo, annemede.
![]() |
#176 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Haha! Jeg kom ikke lenger før jeg satte kaffen i halsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagDette har jeg aldri tenkt over før, men mannen min kommer nok fra arbeiderklasse, tenker jeg. Til tross for særdeles høy inntekt i heimen. Alt annet peker på arbeiderklasse. Det er en rar kombo av lav utdannelse og høy intelligens, liten interesse for kultur annet enn litteratur. Barna deres er alle høyt utdannede, riktignok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dagHyacinth: Hvis du ser lenkene mine til han Lennarten tidligere i tråden, så snakker han mye om Stavanger.
![]() |
|
|