|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg er helt på linje med Pelle i at argumentene faller så til de grader igjennom. Argumentet om at man da vet hva som er holdningen til fastlegen ifht er jo revnende likegyldig! Jeg vil ikke vite om legen er mot abort, mot barn produsert i samboerskap, rasist, for eller mot healing osv, jeg vil ikke forholde meg til det overhode! Jeg vil ha, forventer å få, en fastlege som holder sine egne preferanser, verdier og livssyn utenfor jobben og behandler meg profesjonelt!
![]() |
#162 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Ikke sant! |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Selv jobber jeg mye med rusmidler. Mon tro om jeg kan få fritak for slike saker, da jeg selv er avholdsmenneske og mener at rus er synd og skam, og ikke minst veldig skadelig for samfunnet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
can-jur
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg tar stadig avgjørelser som omhandler liv og død direkte.
![]() |
![]() |
#166 |
Mother of Dragons
|
Det hadde vært genialt om dere kunne komme med et forslag som kan kopieres eller modifiseres.
![]() |
#167 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Som jurist må jeg dog si at det er høyst begrenset hvor stor vekt slikt fra private får. Jeg jobber ellers med å srnde inn innspill på vegne av en høringsinstans, og det et vanskelig å må frem eelv med gode erfaringer og praksis på området. *desillusjonert* |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Travelt opptatt
|
Jo, men de SKAL leses. Og kommer vi opp på en kritisk mengde kan det i seg selv forsinke prosessen nok til at problemene innad i Høyre virkelig kommer til syne. I tillegg kan jeg ikke fatte at det har tatt så lang tid uten at FrP har sagt noe virkelig dumt - kjøper vi oss litt tid så vil det komme uttalelser derfra også.
![]() |
#169 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Ja, men jeg tror det er forskjell på ordinære lovforslag, og knallharde politiske lovforslag som dette, drevet frem av sterk politisk vilje. De argumentene vi måtte ha vil mest sannsynlig bli ivaretatt av ordinære høringsinstanser som forfekter samme syn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Det går også an å tre det gjennom fagforeninger dersom de er med i høringsrunden.
![]() |
#171 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg vil gjerne reservere meg mot å måtte forholde med til idioter og mørkemenn, på jobb og privat.
![]() |
![]() |
#172 |
can-jur
|
Fantastisk!!!
![]() |
![]() |
#173 |
Mother of Dragons
|
Ha ja! Jeg vil reservere meg mot å fikse håndskader til de som reserverer seg. Det er mot min samvittighet å la slike få fortsette å jobbe.
![]() |
#174 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jippi! Legeforeningen skal ta dette opp igjen på landsstyremøtet!
![]() |
#175 |
Travelt opptatt
|
Håper dere mobiliserer bra rundt omkring i landet, blir det et nytt ja er det ikke så lett for oss vanlige dødelige å si nei.
![]() |
#177 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg stiller meg bak de rasende. Og vil gjerne trekke frem Jeg reserverer meg, av Pål Hivand (mulig den har vært fremme tidligere):
Og så håper jeg at legeforeningen tar til vettet. Deres stemme høres i debatten.
![]() |
#178 |
Mother of Dragons
|
Nei, det er jo det jeg sier, det jobbes i bakgrunnen på flere hold for å få det opp igjen. Det ble kuppet sist med tilforlatige formuleringer så foreningen ble nok tatt på senga.
![]() |
#179 |
maler
|
Og det er det skumleste med denne saken synes jeg. Vi har virkelig behov for å bli trodd når vi flagger at vi ikke greier å stå i en sak og trenger hjelp. Dette undergraver det behovet og det blir lett sånn at man burde valgt noe annet enn legeyrket dersom man ikke er følelsesløs superhelt som greier alt og takler alt og er nøytral på alle kanter. Det blir helt feil, og jeg synes det er synd at noe jeg oppfatter som en filleting skal få slike ringvirkninger.
![]() |
#180 |
Mother of Dragons
|
Ja, veldig bra formulert.
![]() |
|
|