|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Dersom vi hadde fått halvert inntekta hadde vi sagt opp SFO-plassen for fjerdeklassingen som strengt tatt ikkje treng den lengre og solgt den eine bilen. Og så måtte begge to sagt opp parkeringsplassane på jobb (som vi betaler til sammen 18000 i året for!) og begynt å ta bussen til jobb.
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
Mine skisko hadde 20-års jubileum i fjor. Jeg fikk de når jeg var 14. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har flere sko enn jeg trenger. Det er sikkert et miljøaspekt med det også. Men først og fremst, økonomimessig, er problemet at jeg kjøper dyre sko. Fordi jeg har råd til det. Og det er lett å fikse, hvis man får dårlig råd.
|
|
|
#5 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi hadde under halve inntekten vi har nå da vi kjøpte hus. At vi i det hele tatt turde den gangen skyldes jo at vi visste at den lave inntekten var en forbigående fase. Men jeg tror likevel at vi ville klart å beholde huset med halv inntekt. Vi ville bare stoppet all planlagt oppussing. Vi har gjort det som må gjøres. Det vi gjør nå er ting vi gjør fordi vi har lyst og som vi kan utsette. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Eg trur utgangspunktet har veldig mykje å seie for kva "halvert inntekt" vil bety. For ein del som allereie slit med å få ting til å gå rundt og allereie prioriterer hardt, vil halvert inntekt vere eit stort problem. For ein del vil halvert inntekt bety å skjære til beinet. Og for ein del vil halvert inntekt bety å fortsette å leve som før, men utan alle restaurantbesøka og magasinene. Men eg skjønner at, litt avhengig av utgangspunkt, det å seie at halvert inntekt betyr at eg halverer antal restaurant- og frisørbesøk kan framstå som Marie Antoinette for dei der halvert inntekt vil bety hus på tvangsauksjon.
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg listet opp en rekke med sko til ungene, men jeg mener bestemt at de trenger, støvler, vintersko, joggesko, skisko og skistøvler. De har ikke mange av hver sort, og får slett ikke nye hvis de kan presse seg inn i de gamle. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Hvis man ønsker aktive unger som bruker uteomgivelsene er sko noe av det jeg mener er viktig å bruke penger på. Det og gode uteklær til dårlig vær.
|
|
|
#11 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ikke gammelt, men ikke spesielt nytt heller. Det er mange som bytter sofa, og øvrig interiør, oftere enn det.
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Det Vianne sa. Vi kommer til å ha den i veldig mange år til også. Men jeg kjenner mange som heller kjøper billigere sofaer, og bytter dem hvert 5.-6.-7. år. Det er økonomisk sikkert mer fleksibelt, men mindre forbruksvennlig.
|
|
|
#13 |
|
Er frisk!
|
Og vi har billig sofa som nå er 10 år gammel og helt sikkert blir boende i 10 år til. Minst...
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Og mitt poeng var altså bare at jeg ikke har tilsvarende shoppemønster på andre områder som jeg har akkurat på sko.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?En ting jeg reagerer på når det er snakk om forbruk og hva nordmenn bruker penger på er skryt over nordmenns giverglede overfor mennesker som trenger det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Men him, mat må man jo ha. Jeg tror ikke restaurantmat er verre enn det du uansett ville laget og spist hjemme?
|
|
|
#17 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Øh. Du må slite skoene dine fort ut.
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Klart det, jeg bruker de jo hver dag. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Må du kaste skoene dine fordi mannen er opptatt av å ha nye sko?! |
|
|
|
![]() |
|
|